لطفی: ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه گلسار شهر رشت در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود

ورود فاضلاب به رودخانه‌های رشت کاهش پیدا کرده/ساخت تصفیه‌خانه درکنار رودخانه‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان گفت: ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه گلسار شهر رشت در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کاظم لطفی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید از پروژه‌های فاضلاب این شهر اظهار کرد: اجرای طرح‌های فاضلاب مطالبه مردم گیلان است.

lotfi-1وی به وجود ۸۰ درصد جمعیت شهری گیلان در ۱۱ شهر این استان اشاره کرد و افزود: شش ماه دوم سال ۹۳ گام‌های خوبی برای اجرای طرح‌های فاضلاب در راستای مصوبات تبصره سه برای ۱۱ شهر مذکور برداشته شده است.

لطفی با بیان اینکه طرح‌های آب و فاضلاب شهری گیلان با مشارکت مردم اجرایی می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته اجرای طرح ایستگاه پمپاژ فاضلاب غرب شهر رشت به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اتمام ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه گلسار در شرق شهر رشت در هفته دولت امسال خبر داد و بیان کرد: افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فخب در شهر رشت برای انتخاب پیمانکار به مناقصه رفته است.

وی به جمع‌آوری ۴۰ درصد از فاضلاب شهر رشت تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: نقطه آغاز جمع‌آوری فاضلاب در بستر شهر رشت این است که فاضلاب قبلی به آن اضافه نشده و از میزان فاضلاب کم می‌شود.

لطفی با اشاره به ورود دو هزار لیتر فاضلاب در ثانیه به رودخانه‌های شهر رشت، اظهار کرد: اکنون ورود فاضلاب به رودخانه‌های شهر رشت به یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه کاهش پیدا کرده است و این رقم به طور ماهانه کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از اجرای برنامه‌های مدون برای نجات رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در شهر رشت خبر داد و یادآور شد: تصفیه‌خانه محلی در کنار رودخانه‌های رشت ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای عملیات اجرایی طرح فاضلاب بندر انزلی در سال ۹۴ اختصاص پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: انزلی دارای دو بخش انزلی قدیم و قاضیان است و در مرحله نخست طرح ایستگاه پمپاژ و انتقال فاضلاب این شهر به اتمام می‌رسد.

لطفی به جمع‌آوری بیشتر فاضلاب شهر انزلی تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: سال ۹۵ پروژه جمع‌آوری فاضلاب بخش قدیم شهر انزلی به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از فاضلاب بخش قاضیان در بندرانزلی به تصفیه‌خانه طالب‌آباد منتقل می‌شود، تصریح کرد: در مدت چهار سال طرح جمع‌آوری فاضلاب بندر انزلی به اتمام می‌رسد./فارس

Share