استاندار گيلان در همايش روز ملي شوراها:اختلافات درونی شورا و شهرداری وارد فضای رسانه نشود

واگذاری پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان به شهرداری رشت/مطالبات نهاد کتابخانه‌ها و آموزش و پرورش پرداخت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده علی دولت در گیلان با اشاره به اینکه جایگاه شورا گرایش به جناح و یا اندیشه ای خاصی را نمی پذیرد گفت: زیبنده نیست موضوعات و اختلافات درونی شورا و شهرداری وارد فضای رسانه های عمومی گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان در همایش روز ملی شوراها که با حضور شهرداران و شوراهای اسلامی سراسر استان برگزار گردید گفت: ۴۰میلیارد تومان برای آبرسانی به ۲۰۰روستا در سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص یافت.

jpg3782دکتر محمد علی نجفی در این همایش گفت: این اعتبارات تخصیص صد درصدی پیدا می کند و در سالن ۹۵ باید به بهره برداری برسد.
دکتر نجفی همچنین به اهتمام دولت برای تامین آب کشاورزی اشاره کرد وگفت:در این سفر برای تکمیل وساخت ۱۱سد لاستیکی اعتبارات لازم اختصاص پیدا کرد.
وی به اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور احیای دو رودخانه زردجوب و گوهررود اشاره کرد و افزود: سالیان طولانی آرزوی مردم این بود که این دو رودخانه از مشکل زیست محیطی نجات پیدا کنند که در این سفر از سوی دولت تحقق یافت.
وی به تأکید دولت بر بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز اشاره کرد و افزود: در سال جاری به ۷۰۰ روستا گازرسانی می شود.
وی با اشاره به اذعان اعضای هیئت دولت درخصوص حضور پرشور سرمایه گذاران خارجی در سفر رئیس جمهور به گیلان گفت: در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان و نیز جلسه اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر تجار خارجی آمادگی خود را برای حضور در عرضه سرمایه گذاری در گیلان اعلام کردند.

 دکتر نجفی خواستار اقتصادی کردن فضای کاری شهرداریها برای اجرای طرح های عمرانی شد و افزود: تحرک و پویایی در اندیشه های مدیران شهری این امکان را به سرمایه گذار می دهد تا با رغبت لازم وارد فضای توسعه گردشگری، فضای سبز،مبلمان شهری و ساماندهی پسماند شوند.
دکتر نجفی در ادامه بر ضرورت تقویت و توسعه فضای سبز در شهرهای استان تأکید و خاطر نشان کرد: سرانه فضای سبز برای هر فرد در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست و در این بخش منابع طبیعی استان آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه با شهرداریهای استان در خصوص ایجاد پارک و فضای سبز اعلام کرده است.
وی همچنین به احداث پارک ۴۵۰ هکتاری در شهر رشت اشاره کرد و افزود: در هفته آینده طی تفاهم نامه سه جانبه ای که بین استانداری،منابع طبیعی و شهرداری رشت به امضا می رسد این زمین به منظور احداث پارک در اختیار شهرداری رشت قرار خواهد گرفت.
استاندار با تأکید بر پایبندی شوراهای اسلامی و شهرداران استان به قانون گفت: افتخار می کنیم در نظامی هستیم که اهمیت حضور شوراها در قانون اساسی ذکر گردیده و این به معنی پایبندی به قانون و اجرای صحیح آن است.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به شعار دولت و ملت همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: نماد بارز این شعار باید در ارتباط تنگاتنگ بین شوراها و شهرداران تبلور یابد.
نماینده علی دولت در گیلان با اشاره به اینکه جایگاه شورا گرایش به جناح و یا اندیشه ای خاصی را نمی پذیرد گفت: زیبنده نیست موضوعات و اختلافات درونی شورا و شهرداری وارد فضای رسانه های عمومی گردد.

وی استیضاح ،طرح سوال وتغییر شهرداران را از اختیارات شوراهای اسلامی عنوان کرد وافزود :البته باید در کنار استفاده از این اختیارات فرصت لازم کار کردن برای شهرداران ودهیاران وجود داشته باشد.
استاندار بر ضرورت تشویق شوراهایی که در فضای سبز و محیط زیست خوب عمل کرده اند  تأکید کرد و افزود: بحث پسماند،افزایش فضای سبز و حفظ محیط زیست مطالباتی است که خواستار تسریع در اجرای آن هستیم.
وی همچنین بر ضرورت انضباط مالی در شهرداری ها و شوراهای استان اشاره کرد و یادآور شد: تخلفات مالی در هیچ حوزه ای توجیه ندارد و در گیلان بسیار اندک است.
نماینده عالی دولت خواستار پرداخت مطالبات دستگاههای دولتی از سوی شهرداریها شد و افزود: قانون،شهرداریها را مکلف به پرداخت بخشی از عوارض و درآمد خود به آموزش و پرورش و نهاد کتابخانه ها کرده است که باید به نحو احسن به اجرا در آید.
وی همچنین به طرح های نیمه تمام موجود در استان در سالهای ۹۲ و ۹۳ اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود طرح های نیمه تمام،دولت شروع طرح های جدید را در دستور کار ندارد و تمرکز دولت بر اتمام طرح های نیمه تمام است.
دکتر نجفی به پروژه راه آهن رشت آستارا و بندر کاسپین اشاره کرد و افزود: پروژه راه آهن رشت آستارا مطالعاتش آغاز شده است و بندر کاسپین نیز به خاطر گستردگی چند پست اسکله در سال ۹۴ افتتاح خواهد شد.
وی همچنین بااشاره به بحث توسعه پایدار در روستاها گفت: باید هرگونه امکانات لازم را به روستاها ببریم تا از مهاجرت از روستاهابه شهرها جلوگیری شود.

در این نشست چندتن از فرمانداران،اعضای شوراها،شهرداران و دهیاران به بیان مطالبی در حوزه فعالیت خود پرداختند.

Share