معاون سياسي و امنيتي استانداري گيلان

هیچ‌یک از فرمانداران و بخشداران گیلان حق شرکت در انتخابات پیش‌رو را ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان گفت: با توجه به اینکه هیچ‌یک از فرمانداران و بخشداران استان گیلان در مهلت معین شده، با هدف شرکت در انتخابات استعفا نداده‌اند، مشخص است هیچ‌یک از این مجموعه در انتخابات پیش‌رو شرکت نمی‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان گفت: با توجه به اینکه هیچ‌یک از فرمانداران و بخشداران استان گیلان در مهلت معین شده، با هدف شرکت در انتخابات استعفا نداده‌اند، مشخص است هیچ‌یک از این مجموعه در انتخابات پیش‌رو شرکت نمی‌کنند.

۴۳۶۲۷ «محمد احمدی‌پور» در جریان سفر یک روزه به بندر مرزی آستارا و در حاشیه بازدید از طرح‌های سلامت دریا در این شهرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت کشور در اطلاعیه‌ای معین کرده است، افرادی که قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند باید تا ۲۸ خرداد ماه استعفای آنها پذیرفته شود و اگر استعفایی پس از این موعد قبول شود، با توجه به بندهای اطلاعیه، برای فرد موردنظر امکان حضور در انتخابات وجود ندارد.

وی در ادامه به تاریخ استعفای مدیران براساس اطلاعیه وزارت کشور و با توجه به مسئولیت‌های کشوری، استانی و شهرستانی افراد اشاره کرد و توضیح داد: در حوزه مدیران شاغل زیرمجموعه وزارت کشور این اطلاعیه به گونه‌ای دیگر است و کسانی که پست‌هایی از قبیل استاندار، مدیرکل و فرماندار را دارند، باید تا تاریخ ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۳ استعفا می‌دادند و در حال حاضر با توجه به اینکه هم اکنون هیچ استعفایی از سوی وزارت کشور پذیرفته نمی‌شود، عملا باید گفت دیگر اینگونه افراد حق شرکت در انتخابات را ندارند.

احمدی‌پور هدف از این تصمیم را دوری از شائبه طرفداری و دخالت در انتخابات برشمرد و اضافه کرد: بخشنامه فوق با این هدف از سوی وزارت کشور صادر شده است.

وی در ادامه از وضعیت استعفای مدیران، فرمانداران و بخشداران استان گیلان سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ‌یک از مسئولان استان گیلان در این رده، در مهلت معین شده و با این هدف استعفا نداده‌اند، مشخص است هیچ یک از این مجموعه در انتخابات پیش‌رو شرکت نخواهند کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان درخصوص اقدامات صورت پذیرفته در استان درخصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد‌: نخستین جلسه ستاد انتخابات استان با حضور استاندار گیلان و فرمانداران برگزار شد و مسئولیت‌ها در این زمینه مشخص شده و تقسیم کار صورت پذیرفته است و در حال حاضر در حال رصد فعالیت‌ها و آموزش به دست‌اندرکاران هستیم.

وی نقش احزاب در انتخابات پیش‌رو را بسیار خوشحال‌کننده دانست و یادآور شد: حضور احزاب هم باعث حضور حداکثری در انتخابات می‌شود و هم می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را تا حدی قابل توجهی کاهش دهد.

احمدی‌پور در پایان از حضور حداکثری احزاب در انتخابات پیش‌رو سخن گفت و افزود: با صدور نامه‌ای به احزاب مختلف در سطح کشور اعلام شده است که گیلان آمادگی دارد، نمایندگی احزاب مختلف مجوزدار کشور را در این استان داشته باشد.

/ایسنا
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share