26 اردیبهشت

همزمان با روز مبعث جشنواره بهار نارنج در لنگرود برگزار می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره بهار نارنج در لنگرود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از برگزاری جشنواره بهار نارنج در لنگرود ۱۳۹۲۱۲۱۵۰۰۰۲۶۵_PhotoAخبر داد.

سید رحیم‌ جلالی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اعلام زمان برگزاری جشنواره بهار نارنج اظهار کرد: این جشنواره برای سومین سال در لنگرود برگزار می‌شود و پیش از این زمان برگزاری آن لغو شده بود.

وی با اشاره به اینکه زمان قطعی برگزاری جشنواره بهار نارنج ۲۶ اردیبهشت ماه جاری است، افزود: جشنواره بهار نارنج همزمان با روز مبعث پیامبر گرامی اسلام از ساعت ۱۶ روز ۲۶ اردیبهشت در پارک فجر لنگرود برگزار می‌شود.

مسئول امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزاری این جشنواره را فرصت‌ مناسبی برای جذب گردشگران و معرفی آیین و فرهنگ استان مطرح کرد.

وی معرفی بهار نارنج و شیوه‌های سنتی تهیه محصولات کشاورزی آن را از اهداف برگزاری جشنواره بهار نارنج عنوان کرد و یادآور شد: این جشنواره توسط شورا و شهرداری لنگرود و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برگزار می‌شود.

بهار نارنج همان شکوفه درخت نارنج است که در فصل بهار درخت را زینت می‌دهد و در پاییز و زمستان به میوه تبدیل می‌شود.

برداشت شکوفه‌های بهار نارنج هر ساله از اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود و از این شکوفه‌ها مربا، عرق، دمنوش و شربت تهیه می‌شود و عرق آن به دلیل داشتن طبع گرم برای اعصاب بسیار مفید است و خاصیت دارویی دارد.

Share