همراهی توکلی در دادگاه توسط نماینده رشت و جمعی از چهره‌ها+تصاویر و حواشی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات احمد توکلی دو هفته پیش به ریاست قاضی جلالی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. به نقل از ایرنا, در این جلسه، توکلی تقاضای استمهال کرده بود و اعضای هیات منصفه مطبوعات نیز موافقت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات احمد توکلی دو هفته پیش به ریاست قاضی جلالی و با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

۲۸۶۳۷۹۱-۴۳۲۹۷۴۰به نقل از ایرنا, در این جلسه، توکلی تقاضای استمهال کرده بود و اعضای هیات منصفه مطبوعات نیز موافقت خود را با این تقاضا اعلام کرده بودند.

توکلی در دومین جلسه دادگاه خود که بصورت علنی برگزار شد، در برابر اتهامات وارده توسط چند شاکی خصوصی و نماینده دادستان به عنوان مدعی العموم، از خود دفاع کرد.

تعداد زیادی از نمایندگان مجلس گرفته تا کارآموزان وکالت و مردم عادی در جلسه حضور داشتند. خبرنگاران نیز با ارائه گوشی تلفن همراه و دستگاه ضبط صدا وارد دادگاه شدند.

علیرضا محجوب، الیاس نادران، حجت الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی ریا، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، حسین نجابت، احمد امیرآبادی فراهانی، احمدعلی مقیمی، سیدحسین دهدشتی، غلامرضا تاجگردون، حسین فدایی، سیدامیرحسین قاضی زاده، محمدرضا تابش و حمیدرضا فولادگر از جمله نمایندگانی بودند که در جلسه دادگاه حضور داشتند.

خواهر آقای توکلی نیز او را به هنگام ورود به دادگاه مشایعت کرد. صادق زیبا کلام نیز از دیگر چهره های حاضر در دادگاه بود.

ساعت تقریبا ۱۰ بود که جلسه دادگاه آغاز شد.

سیدرضا صالحی امیری، محمدرضا رحیمی، سعید مرتضوی، اسفندیار رحیم مشایی، حمید بقایی و علی اکبر جوانفکر و عبدالصمد خرم آبادی(رییس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و معاون قضایی دادستان کشور) شاکیان خصوصی پرونده بودند که نماینده دادستان نیز به عنوان مدعی العموم درخصوص کامنت (اظهارنظرهای) منتشر شده مردم در سایت الف به اتهام توهین به رییس قوه قضاییه، رییس جمهور سابق و قضات و همچنین تبلیغ علیه نظام از احمد توکلی مدیر مسوول سایت الف شکایت کرده بود.

بعد از اظهارات نماینده دادستان، صالحی امیری و وکیلش، وکیل سعید مرتضوی و نماینده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطالب خود را مطرح کردند.

سپس نوبت به دفاعیات احمد توکلی در برابر اتهامات وارده رسید.

دفاعیات توکلی در نوع خود جالب توجه بود. ظرافت هایی را که وی گاهی در جملات خود بکار می برد، دادگاه را برای لحظه ای از فضای خستگی و کسالت خارج می کرد و تبسم بر لبان حضار می نشاند.

توکلی در جلسه امروز، نسبت به شکایت صالحی امیری و شکایت نماینده دادستان از خود دفاع کرد.

هر چند که علی اکبر جوانفکر پیشتر در قالب لایحه ای از شکایت خود منصرف شده بود و اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی نیز با فرستادن وکیل به دادگاه انصراف خود را اعلام کردند.

نیم ساعت از ظهر گذشته بود که قاضی دادگاه از توکلی پرسید آیا دفاعیات ادامه دارد و وی در پاسخ گفت: نیمی از دفاعیات را ارائه کردم.

قاضی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن به اذان ظهر و ماندن نیمی از دفاعیات متهم، با مشورت اعضای هیات منصفه ادامه رسیدگی به این پرونده به جلسه بعد یعنی سوم خرداد ماه برگزار می شود.

Share