یوسفی:استانداردسازي كارخانجات شاليكوبي بايد جدي گرفته شود

همایش تجلیل از شالیکوبی داران برتر استان گیلان برگزار شد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین آئین انتخاب برترین واحدهای بسته بندی و فرآوری برنج استان گیلان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اولین آئین انتخاب برترین واحدهای بسته بندی و فرآوری برنج استان گیلان در دانشگاه گیلان برگزار شد.
IMG_20150507_094143مدیر کل استاندارد استان گیلان گفت :بسته بندی برنج طبق استاندارد ملی به شماره ۱۲۷ از سال ۱۳۹۲ مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفته است که در این مدت بیش از ۵ پروانه برای واحدهای بسته بندی برنج صادر شده است و ۱۹ واحد نیز قبل از مشمول استاندارد اجباری شدن ، پروانه خود اظهاری دریافت کرده اند .
یوسفی افزود این جشنواره در جهت حمایت از واحدهای تولیدی بسته بندی کننده برنج دارای پروانه استاندارد و تشویق سایر واحدها به دریافت پروانه استاندارد برگزار شده است. مدیر کل استاندارد گیلان اضافه کرد گیلان دارای حدود ۱۸۰۰ کارخانه شالیکوبی مب‌یاشد که اهمیت استانداردسازی آنها بر هیچکس پوشیده نیست . یوسفی با بیان اینکه برنج محصول اصلی و راهبردی استان محسوب شده و گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور نیز هست که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم از نظر تولید کشور را به خود اختصاص داده است اضافه کرد سالیانه بیش از ۷۰۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می‌شود که نیاز ۲۰ میلیون ایرانی به این محصول را تامین می‌کند ؛ بعبارتی۳۶ درصدبرنج کشور از گیلان وارد چرخه بازار مصرف می‌گردد .
IMG_6921 IMG_6928 IMG_6930

Share