آیت الله فومنی در مراسم اختتامیه دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های تهران به گیلان

هرگز رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت/ایران کشور صلح است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت االله فومنی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور ما دو دشمن که اولی رژیم نامشروع اسرائیل و دومی هم آمریکا داشت، تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران هر امکانات و رابطه‌ای از سوی اسرائیل نامشروع است و ما هرگز رژیم غاصب اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دستیار ویژه وزیر امور خارجه گفت:تقاضای بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور به ایران هر روز بیشتر می‌شود.

fomaniحجت الاسلام والمسلمین مصطفی فومنی حائری در خصوص نتایج سفر ایرانیان مقیم خارج از کشور که یک روز قبل از سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان گیلان آمده بودند،گفت:پس از اتمام آن دیدار با ایرانیان خارج از کشور کمیته‌ای در حمایت از این عزیزان در استانداری گیلان برای ارتباط با سرمایه‌گذاران گیلانی خارج از کشور تشکیل شد تا نظرها را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های حمایتی از بازگشت سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم خارج از ارائه شده است،اضافه کرد: اخیرا شاهد افزایش تقاضای بازگشت ایرانیان مقیم خارج از کشور به ایران برای سرمایه‌گذاری هستیم.

آیت االله فومنی در ادامه در مراسم اختتامیه اردوی فرهنگی گردشگری،دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های تهران به گیلان که شامگاه گذشته در تالار شهید مطهری دانشکده کشاورزی رشت برگزار شد،گفت: می‌خواهیم دانشجویان غیر ایرانی در کشور ما هم از نظر علمی و هم از نظر عملی بینشی محلی و منطقه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ نفر دانشجو در این اردو حاضر شدند،هدف از برگزاری این اردو برای این دانشجویان در استان گیلان را آشنایی با استان پرورش فرهیختگان کشور عنوان کرد و ادامه داد:گیلان سرزمین مردانی چون میرزا کوچک‌خان است که برای ایران جان خود را فدا کرد و این مرد فقط یک نشان از غیرت مردان و زنان گیلانی است.

وی با اشاره به اینکه لازم است دانشجویان غیر ایرانی که در کشور ما در حال تحصیل هستند از دیپلماسی پویای ایران مطلع شوند،گفت:دشمنان ایران سعی می‌کنند فضای غیر واقعی از ایران به جهان نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کشور ما دو دشمن که اولی رژیم نامشروع اسرائیل و دومی هم آمریکا داشت، تصریح کرد: از نظر جمهوری اسلامی ایران هر امکانات و رابطه‌ای از سوی اسرائیل نامشروع است و ما هرگز رژیم غاصب  اسرائیل را به رسمیت نخواهیم شناخت.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا نیز از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی برای ایران شروع شد و از همان زمان به دنبال این بود که دیگر کشورها را بر علیه ایران با خود هم پیمان کند،افزود: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران همواره توطئه‌ها را خنثی کرد.

وی گفت: البته در مدت زمانی هم آمریکا بود که با اقدامات نامناسب وزارت امور خارجه آمریکا به خواب‌های خوشش رسید و به بهانه‌ای در دنیا پیشرفت‌های تکنولوژی اندیشمندان هسته‌ای را جنگ طلبی عنوان کرد.

 آیت الله حائری فومنی ادامه داد:اما با حکم قطعی رهبر معظم نظام که ساخت بمب هسته‌ای را حرام اعلام کردند و اقدام هوشیارانه ملت ایران در دوم خرداد که منجر به پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات شد و پس از آن موفقیت‌های مذاکرات نشان داد که ایران کشور صلح است و اصلا به دنبال جنگ نیست.

وی گفت:این سربازان جنگ سرد در سنگرهای دیپلماسی نتایج موفق‌تری را هم به دست خواهند آورد./ایسنا

Share