سازمان خصوصی سازی: آدمی با این سن و سال ازکجا 290 میلیارد با خود آورده که پرسپولیس را بخرد

هدایتی چگونه ردصلاحیت شد/این استیل آذین همان شرکت استیل آذین نبود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ماجرای بدهی ۲۰۰ میلیاردی: حرف و حدیثهای زیادی در خصوص بدهی های حسین هدایتی عابر بانک سرخها به گوش می رسد که گفته می شود بدهی های میلیاردی دارد، این موضوع تا جایی پیش رفت که مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان مدعی شد که در میان متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس یک جوان ۱۹ ساله هم حضور داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس اقدامی است که از سوی سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان از سال ۸۹ کلید خورد و همچنان ادامه دارد.hossein-hedayati

روز گذشته قرار بود برنده مزایده خرید باشگاه های قرمز و آبی پایتخت مشخص شود اما همانگونه که پیش بینی می شد برنده مشخص نشد، تکلیف استقلال که روشن بود، خریداری نبود! داستان پرسپولیس اما متفاوت بود.

یکی از خریداران که به موقع هزینه ورود به مزایده را پرداخت نکرده بود و خریدار دیگر هم به علت احراز نشدن اهلیت یکی از اعضای هیات مدیره اش، واجد شرایط واگذاری تشخیص داده نشد. به گفته رییس سازمان خصوصی سازی کار به دور چهارم مزایده در تاریخ ۲۹ اردیبهشت کشیده شد.

 اما گمانه زنی های زیادی درباره آینده پرسپولیس مطرح شده، افراد مختلفی که قبلا برای خریدن سهام باشگاه اعلام آمادگی کرده بودند این بار هم تا آستانه پیشنهاد خرید باشگاه پیش رفتند اما در این میان هدایتی، دوستان پروین و همین طور نزدیکان دایی به صورت جسته و گریخته فکرهایی برای خرید امتیاز باشگاه کردند.

هدایتی حتی آنقدر در این کار جدی بود که در جلسات ابتدایی وزارت ورزش برای حل مشکلات مالی پرسپولیس هم شرکت می کرد اما برآیند صحبت ها و جلسات متعدد پیشکسوتان با یکدیگر و وزارت ورزش با آنها، رسیدن به این نکته بود که در حال حاضر و با شرایط کنونی کشور شرایط واگذاری کامل پرسپولیس وجود ندارد.

ماجرای بدهی ۲۰۰ میلیاردی: حرف و حدیثهای زیادی در خصوص بدهی های حسین هدایتی عابر بانک سرخها به گوش می رسد که گفته می شود بدهی های میلیاردی دارد، این موضوع تا جایی پیش رفت که مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان مدعی شد که در میان متقاضیان خرید باشگاه پرسپولیس یک جوان ۱۹ ساله هم حضور داشته است.

ناظمی در اینستاگرامش نوشت این جوان با سرمایه ۲۹۰ میلیارد تومانی و بدون بدهی ۲۰۰ میلیاردی متقاضی خرید پرسپولیس شده است. او در ادامه پرسیده است: “جوانان ثروتمند به نمایندگی از کی و کجا وارد می شوند؟”

۷۰b6a1a3-c335-48d4-9225-607b5349a209

اما روز گذشته منابع آگاه، خبر جالبی از مزایده پرسپولیس داشتند. ظاهرا شرکت استیل آذین که در مزایده شرکت کرده بود، همان شرکت معروف حسین هدایتی نیست بلکه او در اقدامی عجیب شرکت دیگری به نام استیل آذین (با پسوندی جدید) به نام پسرش به ثبت رسانده و با این شرکت که به نظام بانکی بدهی ندارد وارد مزایده می شود، پر واضح و آشکار است که اگر همان شرکت قدیمی استیل آذین با شخص هدایتی وارد مزایده می شد، به دلیل بدهی به بانک ها مورد تایید قرار نمی گرفت.

اما سازمان خصوصی سازی در بررسی شرکت جدید به اینجا می رسد که مالک شرکت، پسر ۱۹ ساله ای است. سپس سوالی مطرح می شود که آدمی با این سن و سال ازکجا ۲۹۰ میلیارد با خود آورده که پرسپولیس را بخرد ،مجموعه این عوامل و ابهامات منجر به رد صلاحیت شرکت استیل‌آذین پسر می شود.

اما از آن طرف امیرعابدینی یکی از طرفداران پروپاقرص هدایتی در قضیه مزایده باشگاه پرسپولیس است. او به همراه پروین هر کاری از دستشان برمیاید انجام میدهند تا هدایتی بتواند به هدفش یعنی خرید پرسپولیس برسد.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در آخرین دفاعیه‌اش از هدایتی و اعتراض به رد صلاحیت او گفت:« شخص آقای هدایتی می‌گوید من هیچ گونه بدهی بانکی ندارم. ما هم قرار است برویم در این مورد دلایل خود را بررسی کنیم. اگر ظرف ۴۸ ساعت ثابت کنیم حسین هدایتی هیچ گونه بدهی بانکی ندارد،‌ برنده مزایده خواهیم بود اما اگر این گونه نشود،‌ شرکت استیل آذین دارای هیچ گونه حق اعتراضی نخواهد بود.»

عابدینی در حالی این صحبتها را مطرح کرده که پیش از این بارها جسته و گریخته بحث بدهی هدایتی به بانک و دیگر ارگانها مطرح شده بود.

استیل آذین: :در فصل ۸۹-۸۸ تیم استیل آذین با هدایت حمید استیلی موفق شد نتایج خوبی به دست بیاورد و پنجم شود. این نتایج باعث شد حسین هدایتی دولابی به فکر تقویت تیم و کسب سهمیه آسیایی بیافتد. این تفکر باعث شد استیل آذین تعداد بسیار زیادی از ستارگان ایران را جذب تیم خود کند، اما به خاطر ضعف در مدیریت و عدم هماهنگی کادرفنی و بازیکنان تیم نتایج دور از انتظاری گرفت و در ‌‌نهایت در اوج ناباوری به مقام آخر دست یافته و دوباره به لیگ آزادگان سقوط کرد.

البته این ضعف تنها در شخص حسین هدایتی نیست و همفکران وی در راستای خرید باشگاه پرسپولیس نیز کارنامه چندان درخشانی ندارند. امیر عابدینی یکی از حامیان هدایتی در مسیر خرید پرسپولیس بوده و هست اما کارنامه مالکیت وی بر باشگاه داماش گیلان و سقوط این تیم به دسته دوم و حتی خطر سقوط به دسته سوم نیز نشان می دهد که هدایتی و همفکرانش در تیم داری، موفق نبوده اند. حالا همین مسئله موجب شده تا هواداران پرسپولیس به شدت نگران روزهای آینده باشند، چراکه کارشناسان و هواداران پرسپولیس معتقدند تیم داری فقط به مدیریت هزینه نیست که اگر چنین بود تیمی مانند استیل آذین با آن همه دخل و خرج اضافی و خرید ستارگان بزرگ فوتبال ایران، موفقیتی کسب می کرد.

قهر و آشتی های عابر بانک قرمرها: مالک باشگاه و شرکت استیل‌آذین ایرانیان همواره نشان داده که اهل افراط و تفریط است و این را در خرج کردن و نکردن های وی برای ورزش به راحتی می توان مشاهده کرد. نمونه بارز این مسئله نیز در طول ماه های اخیر برای همین باشگاه پرطرفدار پرسپولیس رخ داد. هدایتی همین چند هفته پیش برای چندمین بار و با یک بهانه جدید از خرید سهام باشگاه پرسپولیس سر باز زد. حسین هدایتی رئیس هیأت‌مدیره اسبق باشگاه پرسپولیس ، در شبکه اینستاگرام به هواداران پرسپولیس قول داده بود برای خرید سهام این باشگاه وارد عمل شود اما هدایتی هر بار تا یک قدمی انجام این کار می‌رفت و سپس با یک بهانه جدید، از خواسته‌اش صرفنظر می‌کرد.
این برای چهارمین بار بود که هدایتی حرف خود را تغییر می‌داد. او که در مورد دوره دوم مزایده نیز قول داده بود وارد عمل شده و سهامدار اول این باشگاه باشد، باز هم کنار کشید. هدایتی می‌گفت برخی، پشت پرده این فوتبال به دنبال خراب کردن نام و اعتبارش  هستند و به همین علت برای خرید باشگاه پرسپولیس دیگر هیچ علاقه‌ای ندارد تا پاکت پیشنهادی خود را به سازمان خصوصی‌سازی ارسال کند.

 شهرت طلبی : کسی که در ابتدای کار ورزشی علی پروین را واسطه ورودش به ورزش قرار داد. او که ادعا می‌کرد در روزگار نوجوانی بازی‌های پروین را در زمین‌های خاکی دیده و یکی از طرفدارانش است، از طریق شخصی به نام شیرازی با پروین آشنا شد. این آشنایی سبب خرید امتیاز یک تیم دسته اولی کشور شد و باشگاه استیل آذین لقب گرفت، تیمی که با جذب بازیکنانی چون انصاریان و محمد پروین در فصل نقل و انتقالات هزینه بسیاری کرد.
به هر حال، وزارت ورزش به عنوان متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با در نظر گرفتن همین تردیدها و ابهامات، به این نتیجه رسیده که صلاحیت فنی شرکت‌کنندگان در مزایده هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همانطور که بایستی صلاحیت مالی آنها تایید شود، از نظر فنی هم باید آنها دارای فاکتورهای لازم باشند و مهر تایید کارشناسان ورزشی را هم با خود داشته باشند. هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه می‌تواند تبعات سنگین و جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد و در این خصوص، هم سازمان خصوصی‌سازی و هم وزارت ورزش و جوانان مسوولیت خطیر و ویژه‌ای را عهده‌دار شده‌اند و تا رساندن این دو باشگاه به سرانجام، حق ذره‌ای کوتاهی و اهمال ندارند. البته که تا اینجا سنجیده جلو رفته‌اند و امیدواریم که در ادامه هم با همین وسواس موضوع را دنبال کنند./دانا

Share