رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران خبر داد:

نگارش متن توافق نهایی شروع شد/جزئیات روند لغو تحریم ها باید مشخص شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حمید بعیدی نژاد رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران گفت از روز گذشته – چهارشنبه – نگارش متن برجام – برنامه جامع اقدام مشترک – شروع و نحوه ادامه کار مشخص شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،حمید بعیدی نژاد رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران گفت از روز گذشته – چهارشنبه – نگارش متن برجام – برنامه جامع اقدام مشترک – شروع و نحوه ادامه کار مشخص شده است.۸۱۵۸۲۰۶۳-۶۴۰۶۷۹۰

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امورخارجه نتیجه دو دور مذاکره در روز چهارشنبه با هیات اروپایی در وین را تشریح کرد و گفت: از صبح بررسی ها را شروع کردیم و از بعدازظهر هم یک جلسه میان آقایان عراقچی و تخت روانچی با خانم هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد و یک جلسه هم با حضور کارشناسان برگزار و عملا از امروز تدوین متن آغاز شد.

وی در این باره که نگارش متن از چه بخشی شروع شده ، گفت: این جزییاتی است که در ذیل مذاکرات مطرح است. به هرحال تدوین متن آغاز شده و صبحت هایی هم شده که تا حدی کار به چه صورتی تداوم پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بعیدی نژاد در پاسخ به این سوال که موضوع تحریم ها در دستور اصلی این دور از مذاکرات قرار دارد یا خیر، افزود: طبیعتا به دلیل انکه بخشی از مباحث تحریم ها باید جزیی تر و برای ما روشن تر شود که روند لغو تحریم ها در جزییات چگونه خواهد بود طبیعتا در دستور کار ما قرار دارد . انتظار داریم جزییات بیشتری از این موضوع مشخص و تدوین شود چون اولویت اصلی ماست.

تیم مذاکره کننده هسته ای ایران شامگاه چهارشنبه به دو دور مذاکره با اروپا در آغاز رایزنی ها برای نگارش برجام پایان داد.

در دور نخست ، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه و حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت و گو کردند.

دور دوم اما کارشناسان تیم مذاکره کننده ایران و اروپا هم حضور داشتند که دقایقی پیش پایان یافت.قرار است فردا صبح مذاکرات با وندی شرمن رییس تیم مذاکره کننده امریکایی ادامه یابد.

پیش از آغاز این نشست ها، تیم های مذاکره کننده به رایزنی های داخلی در خصوص آغاز نگارش متن توافق نهایی پرداختند.

امروز این مذاکرات با تیم آمریکا ادامه می یابد. در تیم مذاکره کننده آمریکا در وین علاوه بر وندی شرمن فرد شماره ۳ وزارت خارجه این کشور ، رابرت مالی مشاور ویژه اوباما و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه، شمال آفریقا و خلیج فارس ، جیمز تیمبی مشاور ارشد معاون کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا، پاول ایروین مدیر مرکز عدم اشاعه شورای امنیت ملی آمریکا هم در مذاکرات حضور خواهند داشت.

کریستوفر بکمیر معاون امور هماهنگ کننده در امور سیاست های تحریمی وزارت امور خارجه آمریکا هم به وین می رود. می گویند حضور او آنجا به کار می آید که قرار بر نوشتن موارد لغو تحریم ها باشد.

کیمبرلی گاهان مشاور نمایندگی وزارت امور خارجه ،نوئل های اسمیت مشاور معاون حقوقی وزارت امور خارجه امریکا، جولیا جکوبی دستیار ویژه وندی شرمن هم دیگر کارشناسان امریکایی در مذاکره با ایران هستند./ایرنا

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share