در اتفاقی قابل تأمل:

نفت بدهیم چای سریلانکا بگیریم!/سریلانکایی ها خوش بین هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اتحادیه چای سریلانکا گفت: این احتمال وجود دارد که آمریکا با توافقنامه‌ای مبنی بر تهاتر چای در برابر نفت ایران موافقت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اتحادیه چای سریلانکا گفت: این احتمال وجود دارد که آمریکا با توافقنامه‌ای مبنی بر تهاتر چاIMG13003562ی در برابر نفت ایران موافقت کند.

پایگاه سیلون تودی در این رابطه به نقل از روهان فرناندو رئیس اتحادیه صادرکنندگان چای سریلانکا نوشت، ما بسیار خوش‌بین هستیم که آمریکا در زمینه انجام مبادلات سریلانکا و ایران برای صادرات چای به این کشور و تسویه به دلار  مداخله کند. تحریم‌ها سبب شده است تا واردکنندگان ایرانی چای نتوانند با دلار معاملات خود را انجام دهند.

وی همچنین گفت، سفیر اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به سریلانکا، تاثیر مثبتی بر تجارت با ایران دارد. به دنبال نشست این اتحادیه با وزیر دارایی در ماه مارس، دولت سریلانکا مذاکراتی با سفارت آمریکا در کلمبو داشته است.

فرناندو توضیح داد، در حال حاضر به علت عدم توانایی بانک‌های ایرانی برای انجام مبادلات به دلار، ترتیب دادن تجارت چای با ایران دشوار است و خریداران ایرانی مجبورند تا برای پرداخت به صادرکنندگان سریلانکایی از جاهای دیگر دلار فراهم کنند.

وی تصریح مرد، این احتمال وجود دارد که آمریکا با توافقنامه‌ای مبنی بر تهاتر چای در برابر نفت ایران موافقت کند.

/فارس

Share