بازیکنی که از ملوان بندرانزلی به تمرینات اتلتیکو مادرید رسید

می‌خواهم جایی باشم که بازی کنم/من هیچ چیزی را دور از دسترس نمی‌بینم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سعید عزت‌اللهی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال کشورمان است که اکنون در اسپانیا و تیم اتلتیکومادرید فوتبالش را دنبال می‌کند، آرزو دارد روزی بهترین بازیکن جهان شود. او می‌گوید رسیدن به آرزوها و رویاهایی که در سر دارد به هیچ‌وجه دور از دسترس نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سعید عزت‌اللهی از بازیکنان آینده‌دار فوتبال کشورمان است که اکنون در اسپانیا و تیم اتلتیکومادرید فوتبالش را دنبال می‌کند، آرزو دارد روزی بهترین بازیکن جهان شود. او می‌گوید رسیدن به آرزوها و رویاهایی که در سر دارد به هیچ‌وجه دور از دسترس نیست.

۶۳۵۶۶۱۸۳۸۲۳۹۶۶۲۱۶۷خیلی‌ها معتقدند هافبک دفاعی جوان فوتبال ایران که اکنون جوانترین لژیونر کشورمان است، تا چند سال میانه میدان تیم ملی را بیمه خواهد کرد، به شرط این‌که در مسیر پیشرفت قدم بگذارد و فقط به فوتبال بیندیشد و نه حاشیه؛ کاری که اکنون انجام می‌دهد و در اسپانیا به دنبال پیشرفت فوتبالش است.

این روزها سعید عزت‌اللهی در مادرید چه شرایطی دارد؟

خدا را شکر که شرایط خوبی دارم و روال طبیعی تمرینات و بازی‌ها را دنبال می‌کنم. شرایطم بد نیست و خوشبختانه توانسته‌ام در شش، هفت ماه اخیر بخوبی پیشرفت کنم و به شرایط بهترین نسبت به قبل برسم.

اکنون وضع بدنی و فنی‌ات رضایت‌بخش است؟

شرایطم نسبت به اولین روزهای حضورم در اسپانیا بسیار بهتر شده است. اولین روزهایی که به اسپانیا آمده بودم مربیان از من ایراد گرفتند که اضافه وزن دارم و خواستند وزنم را کمتر کنم. ۸۷ کیلوگرم بودم و اکنون ۸۱ کیلو هستم و سه ، چهار ماهی است که خودم را در این وزن نگه داشته‌ام. کم‌کردن شش کیلوگرم خیلی سخت بود اما در یک ماه و نیم این کار را انجام دادم که حتی باعث تعجب مربیانم شد. بعد از آن هم با رژیم و تمرینات منظم بدنم را آماده نگه داشته‌ام و از نظر فنی هم رشد کرده‌ام.

از تیم جوانان اتلتیکومادرید هم به تیم بزرگسالان و رده C باشگاه راه پیدا کرده‌ای. در این خصوص توضیح می‌دهی چه روالی باید طی شود تا جابه‌جایی در تیم‌ها صورت بگیرد؟

ما با باشگاه قرارداد داریم و وقتی پیشرفتی در کار حاصل می‌شود، بازیکنان به یک رده بالاتر می‌روند. من هم بعد از عملکردی که در تیم جوانان داشتم به تیم C اتلتیکومادرید راه پیدا کردم و تا به اینجا سه بازی نیز در این رده انجام داده‌ام. هفته قبل هم بازی‌مان مقابل رئال‌مادرید برگزار شد که موفق شدیم در این بازی به پیروزی برسیم. امیدوارم این روند پیشرفت ادامه داشته باشد و باید دید در آینده چه خواهد شد.

تفاوت‌هایی که این دو تیم دارند در چه چیزهایی است؟

در تیم C شرایط سنی متفاوت است و با بازیکنانی هم پا شده‌ام که هر کدام حداقل پنج، شش سال بزرگ‌تر از من هستند. بازیکنان تیم فعلی بین ۲۲ سال تا ۲۴ سال هستند و همبازی شدن با آنها تجربه جدیدی برای من است که باعث می‌شود پیشرفت بیشتری کنم. تیم‌های دیگر لیگ نیز بیشتر بازیکنان بزرگسال هستند و مطمئناً اینجا باعث می‌شود روند پیشرفتم سریع‌تر شود.

اکنون از باشگاه برای تمدید قرارداد پیشنهادی دریافت کرده‌ای، چون پیش از این گفته بودی باشگاه روی تو برنامه‌ریزی کرده تا بتوانی چند سال دیگر در تیم اصلی به میدان بروی؟

درست است و باشگاه چنین برنامه‌ای دارد. به همین دلیل حدود یک ماه پیش به صورت شفاهی به من پیشنهاد تمدید قرارداد دادند، اما هنوز این پیشنهاد رسمی نشده است. اکنون تیم B اتلتیکو شرایط خوبی ندارد و در آستانه سقوط به لیگ دسته سوم است که شاید این مساله روی تصمیم من اثر بگذارد.

چطور؟

خب در اتلتیکومادرید بازیکنان رده به رده جلو می‌روند. من اکنون در تیم C در لیگ دسته سوم بازی می‌کنم و اگر قرار باشد تمدید کنم و در تیم B هم در لیگ دسته سوم حضور داشته باشم، کمی برایم سخت است. اکنون تیم B بارسلونا در لیگ دسته اول است و تیم B رئال مادرید در دسته دوم. فکر نمی‌کنم چندان جالب باشد که دوباره در لیگ دسته سوم بازی کنم، چون می‌خواهم هر سال پیشرفت کنم. البته باید با مسئولان باشگاه مذاکره کنم و هر اتفاقی را که به صلاح باشد نشده انجام می‌دهم.

پیشنهاد دیگری بجز تمدید قرارداد با اتلتیکومادرید نداری؟

بله دارم؛ چند پیشنهاد رسیده، اما ابتدا به تمدید قرارداد با اتلتیکومادرید فکر می‌کنم، اگر به نتیجه نرسم پیشنهادهای دیگر را بررسی می‌کنم. می‌خواهم جایی باشم که بازی کنم. به همین دلیل اگر از اتلتیکومادرید هم بروم، به تیمی خواهم پیوست که شانس بازی کردن برای پیشرفت داشته باشم.

چندی پیش در تمرینات تیم اصلی اتلتیکومادرید هم شرکت کردی و زیر نظر دیه‌گو سیمئونه تمرین کردی. آیا صحبتی با این مربی انجام دادی و به تو پیشنهادی داد؟

درست است. یکی از روزهای خوبم در اتلتیکومادرید، تمرین با تیم اصلی بود. البته با سیمئونه صحبتی نداشتم، اما این مربی خودش عملکرد تک تک بازیکنان را در رده‌های مختلف زیر نظر دارد. مطمئناً اگر هم از عملکرد من رضایت داشته باشد این موضوع را به باشگاه اعلام می‌کند که قرارداد من را تمدید کنند. سیمئونه یک مربی بسیار حرفه‌ای است و خوشحال می‌شوم اگر بتوانم زیر نظر او بازی کنم. مطمئناً بازی در تیم اصلی اتلتیکومادرید کمک زیادی به پیشرفت من خواهد کرد و سعی می‌کنم به این هدف برسم.

چه آرزویی در فوتبال اروپا داری که دوست داری بزودی محقق شود؟

من اکنون ۱۸ سال دارم و می‌خواهم تا بیست سالگی در یکی ازتیم‌های اصلی و مطرح اروپا بازی کنم. اگر بتوانم در اتلتیکومادرید به این هدف برسم به دیگر اهدافم فکر خواهم کرد و مطمئناً بعد از آن آرزوهای زیادی در سر دارم.

فکر می‌کنی در چه سنی بتوانی به آرزوهایت برسی؟

همان‌طور که گفتم هجده ساله هستم و جا برای پیشرفت زیاد دارم. اگر بتوانم تا سن بیست و سه سالگی به اهدافم برسم، طبق برنامه‌ریزی پیش رفته‌ام. بعد از آن می‌توانم به دنبال آرزوها و رویاهایی که دارم، بروم. من هیچ چیزی را دور از دسترس نمی‌بینم و در اروپا برای پیشرفت کردن زیاد است. امیدوارم من هم جزو بازیکنانی باشم که به آرزوهایم می‌رسم و برای این کار سخت تلاش خواهم کرد.

رسیدن به تیم‌های بزرگ هم از این اهداف است؟

صددرصد و من به دنبال پیشرفت هستم. تیم اتلتیکومادرید اکنون جزو تیم‌های بزرگ اروپاست و اگر به تیم اصلی باشگاه برسم هم به این هدف رسیده‌ام. البته رفتن به تیم‌های دیگر و لیگ‌های دیگر هم اهداف بعدی‌ام است. پیشرفت یکشبه حاصل نمی‌شود و خودم هم دوست ندارم یکباره ده پله را با هم بروم، باید قدم به قدم پیش رفت و مطمئناً پله‌های ترقی را یکی یکی بالا می‌روم./روزنامه جام جم

Share