ایرانیان همیشه آغوششان به روی بیگانگان باز بوده است

میر جلال الدین کزازی:باید با تبعیت از فرهنگ دیرینه خود،ایرانی بمانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کزازی با بیان اینکه ایرانیان همیشه آغوششان به روی بیگانگان باز بوده، افزود: با این حال ما هرگز آنها را در آغوش خود نفشرده‌ایم و هیچ بیم و باکی از دیگران نداریم چرا که گشادگی آغوش نشانه خود باوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم نکوداشت زبان پارسی با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

photo_2015-05-14_13-33-05میر جلال الدین کزازی در این مراسم با اشاره به فرهنگ غنی ایران، اظهار داشت: بسیاری از مردم در کشورهای مختلف جهان شیفته فرهنگ و زبانی ایران هستند.

چهره ماندگار زبان و ادبیات فارسی ، ایران را دیاری شورانگیز و دلربا خواند و افزود: متاسفانه مردمان دنیای امروز دگرگون شده اند و مدام بر هم می‌خروشند.

وی با بیان اینکه ایران به گونه ای که شایسته این دیار باشد شناخته نشده است، گفت: باید در راستای معرفی ایران به جهانیان کوشید.

کزازی به تهاجمات گسترده فرهنگی اشاره کرد و افزود: عده‌ای در برخی از کشورها می‌نشینند و برنامه‌ریزی می‌کنند که چه پوششی و با چه رنگی در دنیا مد شود.

این استاد دانشگاه طراحان مد را افرادی سودجو دانست که در خاورمیانه هم نفوذ گسترده‌ای پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به پیشینه قوی و غنی فرهنگ ایرانی، افزود: ما ایرانیان باید با تبعیت از فرهنگ دیرینه خود، ایرانی بمانیم.

کزازی ادامه داد: بی‌شک اگر آنچه که بر مردم ایران گذشت در هر کشور دیگر و در هر ملیت دیگری اتفاق می‌افتاد، آن سرزمین و مردمش یکسره نابود می‌شدند.

وی راه ایرانی ماندن را دست به دامان شاهنامه شدن دانست و عنوان کرد: شناخت درست شاهنامه برای ایرانیان خودشناسی به ارمغان خواهد آورد.

چهره ماندگار ادبیات کشور بر لزوم فعال شدن دانشگاه‌ها در زمینه شناساندن فرهنگ و ادب ایرانی به دانشجویان تاکید کرد و گفت: نسل جوان جامعه باید با این ارزش‌ها انس بگیرند.

وی با بیان اینکه ایرانیان همیشه آغوششان به روی بیگانگان باز بوده، افزود: با این حال ما هرگز آنها را در آغوش خود نفشرده‌ایم و هیچ بیم و باکی از دیگران نداریم چرا که گشادگی آغوش نشانه خود باوری است.

/ایلنا

Share