امام جمعه انزلی:مسئولان میراث استان دور انزلی را دیوار کنند و نامش را موزه بگذارند

میراث فرهنگی به انزلی توجه ویژه داشته باشد/انتقاد از عدم انعکاس مناسب اخبار انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به لغو مکرر جلسات مشترک میراث از سوی مدیران ارشد اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان افزود : اگر قرار است هیچ کار عمرانی ای در این شهرستان انجام نشود مسئولان میراث استان بیایند دور انزلی را دیوار کنند و نامش را موزه بگذارند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان بندرانزلی ، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با تبریک مبعث پیامبر مکرم اسلام خاطرنشان کرد : بعثت حضرت محمد (ص) مبدا تحولات در جامعه بشری و بیداری انسانها است .
shamsamedامام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه تنها راه سعادت انسانها و برون رفت آنان از ناهنجاری ها و ظلم های جهان امروز، قبول دعوت پیامبر اسلام است افزود : می بینید که همه نظریه های اداره ی جامعه بشری شکست خورده است و نظام سرمایه داری علی رغم اینکه شکست خورده است از روی استکبار و خودخواهی شان است که سر تسلیم فرود نمی آورند و به شکست خود اقرار نمی کنند.

اگر زیاده خواهی کشورهای بیگانه نباشد ، جوامع اسلامی آرام ترین کشورها هستند
وی در جمع نماز گزاران جامعه ای را که از دستورات الهی پیروی نکند ، شکست خورده دانست و با اشاره به بحرانهای جامعه ی سرمایه داری کنونی تصریح کرد : عموم کشورهای سرمایه داری با مشکلات درونی روبرو بوده و اگر این زیاده خواهی نباشد امن ترین و آرام ترین کشورها ، جوامع اسلامی هستند .
خطیب جمعه انزلی با اشاره به روز جهانی خانواده تاکید کرد : در زندگی و سیره پیغمبر جایگاه خانواده تعریف شده است و ما نیز باید در همین راستا ببینیم آیا این الگو در زندگیمان حاکم است ؟ و قطعا معضلاتی که در خانواده های امروزی به وجود آمده به این خاطر است که مسئولیتهایمان را در قبال دین انجام نداده ایم .

آیت الله بهجت ستاره درخشان جهان اسلام بود
امام جمعه بندرانزلی که فقدان این مرجع بزرگ را از مصادیق حقیقی ثلمه ی در اسلام می دانست اذعان داشت : آیت الله بهجت ستاره درخشان جهان اسلام بود که با رحلت ایشان دین مبین اسلام یکی از بزرگترین عالمان خود را از دست داد و اگر قدرشناسی نکرده و به دستورات آنان عمل نکنیم؛ دچار خسران خواهیم شد.

مسئولان میراث استان دور انزلی را دیوار کنند و نامش را موزه بگذارند
حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به لغو مکرر جلسات مشترک میراث از سوی مدیران ارشد اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان افزود : اگر قرار است هیچ کار عمرانی ای در این شهرستان انجام نشود مسئولان میراث استان بیایند دور انزلی را دیوار کنند و نامش را موزه بگذارند .
وی در جمع کثیر نماز گزاران با بیان اینکه در خصوص برخی از اماکن میراثی باید از جمود فکری خارج شد تاکید کرد : مقام معظم رهبری در سند چشم انداز تشکیل و بنای تمدن اسلامی را برای نظام اسلامی در نظر گرفته است و میراث فرهنگی نیز باید به ضرورت ها فکر کند و در نظام اسلامی شهری بسازد که الگو همگان باشد و نه اینکه به هر طریقی مانع اجرای طرح ها شود و در شهری که خصوصا نیاز مبرمی به طرح های عمرانی دارد مانع اصلی باشد .
خطیب جمعه انزلی با تایید بر اینکه باید مسئولان میراث با اختیارات کاملی به انزلی بیایند گفت : این شهر نیازمند مسئولان میراثی است که توانمند باشد و بتواند در امور مهم تصمیم گیری کند و نظر بنده این است که سازمان میراث فرهنگی کل کشور باید به انزلی توجه ویژه ای داشته باشد و در راستای رفع معضلات و مشکلات مربوط به میراث فرهنگی این شهرستان گام بردارد .

انتقاد از عدم انعکاس مناسب اخبار و فعالیت های انجام شده در شهرستان از صدا و سیمای مرکز گیلان
امام جمعه بندرانزلی در ادامه سخنان خود با اشاره به روز ارتباطات و روابط عمومی موضوع روابط عمومی را مهم دانست و افزود : ادارات شهرستان به این موضوع اهمیت دهند و علاوه بر تقویت روابطتشان با مردم در راستای اطلاع رسانی گام بردارند .
حجت الاسلام شمس الدین همچنین در خصوص عدم پوشش اخبار از سوی رسانه ملی در مرکز گیلان تصریح کرد : تنها شهرستانی که با وجود تلاش های فراوان انعکاس مناسبی از فعالیت مجموعه ادارت و نهاد های آن در رسانه ملی کمرنگ منعکس می شود انزلی است و بیش از پنج ماه است که می خواهند خبرنگاری برای شهرستان معین کنند که امیدواریم مسئولان مربوطه باز هم پیگیری های لازم را انجام دهند.

مسوولان موظف به مبارزه با تصرف اراضی ملی و سواحل هستند
امام جمعه بندرانزلی در پایان خاطر نشان کرد : بنا به تاکید مقام معظم رهبری؛ مسوولان موظف به مبارزه با تصرف اراضی ملی و سواحل ، منابع طبیعی و جلوگیری از ساحل خواری ها و تالاب خواری ها هستند که خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه آزاد سواحل و راضی ملی آغاز شده که امیدواریم با جدیت استمرار یابد.

Share