استاندار :باید در جهت جبران عقب ماندگی های گیلان تلاش کنیم

معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم معارفه نخستین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استانها عصر امروز در استانداری گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم معارفه نخستین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در استانها عصر امروز در استانداری گیلان برگزار شد.
jpg3941 مراسمی که با حضور استاندار گیلان معاون امور مجلس، استان ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، جمعی از مدیران و شماری از نمایندگان مجلس در شورای اسلامی در استانداری برگزار شد با قدردانی از زحمات محمد حسین اصغریان معاون برنامه ریزی واشتغال استاندار ،کیوان محمدی به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان معرفی شد.
دکتر نجفی در این مراسم با اشاره به توفیقات دولت تدبیر و امید اظهار داشت : علی رغم مشکلات کاهش قیمت نفت از بشکه ای ۹۰ دلار به ۵۰ دلار و محدودیت تامین اعتبار و تحریم ها در کشور اما دولت در بخش توسعه اقتصادی کشور موفق عمل کرد و توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شد.

وی به موفقیت دولت یازدهم در کاهش تورم از ۴۰ درصد به چهارد وهشت دهم درصد اشاره کرد و افزود : این میزان کاهش تورم در این مدت ، بی نظیر است.
وی با اشاره به تأکیدات دکتر روحانی جهت پیشرفت و توسعه کشور با بیان اینکه در سال ۹۱ میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای کشور در نظر گرفته شد افزود : در سال ۹۲ این رقم به ۲۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۳ نیز به ۳۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت این در حالی بود که درآمد ارزی کشور به یک سوم کاهش یافت که این نشان از اهتمام دولت در پیشرفت و توسعه کشور است.
استاندار گیلان حل مشکلات اشتغال را از اولویت های مهم استان دانست و افزود : توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شد اما کافی نیست.

 نماینده عالی دولت در گیلان از رشد ۳ برابری اعتبارات پروژه های عمرانی استان خبر داد و با اشاره به موفقیت گیلان در کاهش تورم افزود : میزان تورم استان ۲.۰۶ درصد از میزان تورم کشور کمتر می‌باشد که این مهم در طی چندین دوره در استان صورت پذیرفته است .
استاندار گیلان افزود :دولت تدبیر و امید پس از روی کار آمدن اقدامات مختلفی برای جبران عقب ماندگی های کشور انجام داده است و یکی از این اقدامات مهم احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کشور است که فقدان آن ضربه های زیادی به استانها وارد کرد.
دکتر نجفی تلاش در مسیر تحقق عدالت واقعی در توزیع منابع و فرصت ها را از جمله اهداف تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی دانست و با بیان اینکه ما چیزی بیشتر از حقمان را از کشور مطالبه نداریم اظهار داشت : اکنون گیلان در برخی از بخش ها از شاخص های کشوری عقب است که باید در جهت جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم .
وی به عقب ماندگی راه و آب روستایی گیلان از شاخص کشوری اشاره کرد و افزود : باتوجه به تراکم بالای جمعیت استان و گردشگرپذیر بودن آن اما متأسفانه هنوز در برخی از شاخص ها از میانگین کشوری عقب هسیتم که بدلیل عدم توسعه متوازن در سالهای گذشته ایجاد شد.
وی با بیان اینکه علی رغم وجود قهرمانان ارزنده در گیلان اما این استان از لحاظ فضای ورزشی رتبه بیست و سوم را در کشور به خود اختصاص داده است اظهار داشت : برنامه محور شدن تمامی برنامه‌های ملی و استانی و پرهیز از موازی کاری از جمله مزیت های تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی به شمار می رود که می تواند نقش مهمی را در توسعه استان ایفاء کند.
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد : استان گیلان باتوجه به اینکه سه و نیم درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است اما هنوز اعتبارات عمرانی آن با رقم دو یک دهم درصد هدایت می شود
دکتر نجفی بر ضرورت تکمیل مطالعات آمایش سرزمینی تأکید کرد و افزود : قطعاً سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و استان می تواند نقش ویژه ای را در جهت تحقق این مهم ایفاء کند.
وی با قدردانی از زحمات معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اظهار داشت : ایشان فردی پیگیر، پرتلاش، برنامه ریز و صادق در کار بودند و انشاء ا… در جایگاه های  مناسب از تجارب ارزشمندشان بهره لازم را خواهیم برد.
وی رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان را فردی دانشگاهی، پژوهشگر و جامعه نگر توصیف کرد و افزود : ایشان از اساتید دانشگاه هستند و تلاش کردیم تا با بهره گیری از چهره های دانشگاهی فاصله میان دانشگاه و اجرا را نزدیک کنیم.
استاندار گیلان با اشاره به همدلی و همزبانی خوب استان اظهار داشت : الحمدا… در استان گیلان وحدت و همراهی خوبی میان مدیران برقرار است و امیدواریم با این همدلی و همزبانی شاهد توفیقات خوب در عرصه های مختلف استان باشیم.
jpg3939 jpg3936jpg3943

Share