از گوشه و کنار سیاست:نظر رهبر انقلاب درباره مرضیه افخم

مشایی کاندیدای مجلس می شود؟/ایراد فونت سند هولوکاستی هاشمی

در حاشیه مراسم رونمایی از خاطرات سید محمد صدر، هادی سلیمان پور اظهار داشت: سال گذشته و در جریان برگزاری سمینار ملی سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور حضرت آقا، خانم مرضیه افخم را با اسم خطاب و با گرمی با ایشان احوالپرسی کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

خبری که شریعتمداری مطرح و تکذیب کرد

گوشه-کنارure3شریعتمداری امروز در سرمقاله روزنامه کیهان نوشت:« اخیرا، شایعه‌ای در برخی از محافل مطرح شده است که هر چند رهبر معظم انقلاب بر ضرورت انتشار فکت‌شیت ایرانی تاکید ورزیده‌اند ولی پس از توضیح و درخواست تیم مذاکره‌کننده با عدم انتشار آن موافقت فرموده‌اند! بدیهی است که این نکته نمی‌تواند صحت داشته باشد و به نظر می‌رسد انتشار آن به منظور پیشگیری از درخواست دلسوزان برای انتشار برگه تفسیری بوده است! چرا که اولا به دلایل ذکر شده، انتشار فکت‌شیت ایرانی برای پیشگیری از سوءاستفاده حریف، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و ثانیا؛ حضرت آقا، تاکید فرموده‌اند که هرگز آنچه آشکارا اعلام می‌کنند با آنچه در نهان اعتقاد دارند، تفاوت و دوگانگی ندارد. البته به یقین مسائلی وجود دارد که اعلام علنی آن را به مصلحت نمی‌دانند و این، طبیعی و منطقی و در انطباق با مصالح عالی نظام و مردم نیز هست، اما به فرموده صریح حضرت ایشان، حالت اول، یعنی تفاوت نظر اعلام شده با آنچه در جلسات خصوصی مطرح می‌فرمایند، ناممکن است.»

پیروزی احمدی نژاد محصول خوش خیالی اصلاح طلبان بود

عطریانفر در گفت و گویی پیرامون موضوع انتخابات ۹۴ گفت؛ انتخابات یک امر انعطاف ناپذیری نیست و ما نباید منتظر معجزه‌ای باشیم که در ‌‌نهایت به نفع یک جریان؛ وارد عرصه شود و صحنه را به نفع‌اش تغییر دهد انتخابات عرصه آزمونی است متکی به فعالیت لحظه به لحظه؛ نگاه به منافع ملی، رنج دیدن‌ها و عقلانیت‌ها و… بنابراین صرف تفاهم لوزان یا هر چیز دیگری از این دست نمی‌تواند بر انتخابات تاثیر داشته باشد این منطق بر‌تر است که برنده انتخابات ۹۴ خواهد شد. عرصه انتخابات عرصه بازی شطرنج است نه پوکر. جریانی که برنامه، فکر و منطق دارد برنده خواهد شد. هر مقدار هوشمند‌تر و معتدل‌تر باشیم قطعا پیروز انتخابات خواهیم بود.عطریان فر در گفت و گو با ندای ایرانیان اضافه کرد هر چقدر خوش خیال‌تر وغره به پیروزی بزرگ گذشته باشیم، قطعا بازنده خواهیم شد. پیروزی احمدی‌نژاد در سال ۸۴ محصول خوش خیالی اصلاح طلبان بود. بی‌تردید هر چقدر ما الفت و همدلی بیشتری داشته باشیم پیروز انتخابات خواهیم شد. احمدی‌نژاد محصول یک جریان سلبی بود جریان اصلاح طلبی باید از معبر اثبات، خودش را به جامعه بشناساند. اندیشه افراطی برای انتخابات سال ۹۴ هم دشمن اصول گرایی است و هم دشمن اصلاح طلبی.

 احمدی نژاد با یک حرف نفت را گران کرد؛شما چه کردید؟
سعید قاسمی در جمع فعالان فرهنگی و مدیران تشکل های فرهنگی شهر مشهد خطاب به دولتمردان گفت: با همه انتقاداتی که به احمدی نژاد وارد است اما او با یک حرف در مورد هولوکاست ۲۰ دلار قیمت نفت راافزایش داد؛ با سخنرانی در آمریکا  ۲۰ دلار دیگر قیمت نفت را افزایش داد؛ اما ثمره کار شما (دولت یازدهم) که کاهش قیمت نفت شد.

ثروت‌های میلیاردی برخی مدیران از طرح مسکن مهر
محمدقسیم عثمانی در نشست علنی امروز خطاب به وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی نیز تذکر داد و گفت: مسکن مهر کی یکی از طرح های بسیار خوب بود به خاطر مدیریت و اجرای ناکارامد ثروت های میلیاردی  را برای مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر ایجاد کرد که این ثروتها را باید ساکنان محروم مساکن مهر به صورت اقساط بپردازند. دستگاه های نظارتی دولت باید رسیدگی به اموال میلیاردی مدیران عامل تعاونی های مسکن مهر را سریعا در دستور کار قرار دهند و اموال نامشروعی را که در این خصوص بدست اورده اند را به مالکان مسکن مهر عودت دهند.

حزب بدل مشارکت کار دست وزیر داد 

بعد از اینکه غلامرضا انصاری از صدور مجوز کمیسیون ماده ۱۰ برای حزب اتحاد ملت خبردادو گفت: به زودی در یک کنفرانس خبری به بیان مانیفست و جزئیات بیشتری از این حزب خواهیم پرداخت؛ بعضی از نمایندگان مجلس به صدور این مجوز اعتراض کرده اند.خیل عباس زارع‌زاده سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره صدور مجوز به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که به عنوان حزب بدل منحله مشارکت از طرف وزارت کشور مجوز فعالیت اخذ کرده است، گفت: تا دقایقی دیگر وزیر کشور جهت پاسخگویی به چند مسئله که مهمترین آن صدور مجوز به این حزب است در کمیسیون شوراهای مجلس حضور خواهد یافت. وی با تاکید بر اینکه هر اقدام علیه قانون محکوم است، گفت: اگر اعضای حزب جدید همان اعضای حزب قدیم باشند خلاف قانون است و اصلا تخلف است و دور زدن قانون به حساب می‌آید. باید با چنین اقداماتی برخورد شود.

همچنین سیدحسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اخذ مجوز فعالیت برخی از اعضای مؤسس حزب منحله مشارکت با عنوان جدید حزب اتحاد ملت ایران اظهار داشت: حزب منحله مشارکت آثار مخربی را در نظام سیاسی و افکار عمومی ایجاد کرد و از این رو احیای این حزب با هر عنوان دیگری خلاف منافع ملی و مصالح کشور محسوب می‌شود.

مذاکرات ایران و آمریکا این‌بار در جاده مخصوص کرج

بارها و بارها برخی مسئولان صنعت خودروسازی ایران از شراکت با یک شریک غیرآسیایی خبر داده بودند. در حالی هیچگاه این مسئولان از کشور این شریک نامی نبرده و همه چیز را به آینده مذاکرات دو خودروساز، موکول کرده اند، که اکنون از آغاز مطالعات امکان‌سنجی خودروسازان آمریکایی در بازار ایران خبر می‌رسد. سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو این خبر را اعلام کرده و گفته که برخی خودروسازان آمریکایی، پیغام‌هایی را برای خودروسازان ایرانی فرستاده‌اند و برخی‌ها را نیز واسطه کرده‌اند که پای مذاکره با خودروسازان ایرانی بنشینند. محمدرضا نجفی‌منش با بیان اینکه خودروسازان آمریکایی رایزنی‌هایی را با خودروسازان و مسئولان ایرانی برای حضور در بازار خودروی ایران خبرداد و گفت: هر حضوری که باعث ارتقای تکنیک و مجهز شدن خودروسازان ایرانی به تکنولوژی روز شود، بسیار مناسب به نظر می‌رسد و ایران از آن استقبال می‌کند، این در حالی است که قراردادها باید به سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات بیانجامد. عضو شورای سیاستگذاری خودرو افزود: نکاتی در مورد عقد قرارداد با خودروسازان آمریکایی حتما لحاظ خواهد شد که نمونه آن، منافع ملی باید در این قراردادها لحاظ شود و صنعت داخلی باید در یک قرارداد جوینت ونچر «برد- برد»، تولید مشترک با خودروساز آمریکایی داشته و بخشی از تولیدات را صادر کند.

نظر رهبر انقلاب درباره مرضیه افخم

در حاشیه مراسم رونمایی از خاطرات سید محمد صدر، هادی سلیمان پور، رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه در سخنانی اظهار داشت: سال گذشته و در جریان برگزاری سمینار ملی سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور دیداری میان سفرا و مقام معظم رهبری برگزار شد. بر اساس یک رسم، قبل از حضور رهبر معظم انقلاب در میان سفرا، شورای مدیران وزارت امور خارجه در حیاط پشت حسینیه امام خمینی(ره) به پیشواز رهبر معظم انقلاب رفتند که در آن دیدار دو اتفاق جالب افتاد. نخست اینکه حضرت آقا، خانم مرضیه افخم را با اسم خطاب و با گرمی با ایشان احوالپرسی کردند و ابراز داشتند از اینکه بانویی با حجاب کامل در محافل خبری، دیپلماتیک وارد شده است، ابراز رضایت دارند و در ادامه نیز با چهره ای باز به استقبال و احوالپرسی خاص با آقای صدر پرداختند و از آقای ظریف پرسیدند که آقای صدر به وزارت خارجه بازگشته است؟ که آقای ظریف پاسخ مثبت دادند و ایشان نیز با مهربانی فرمودند که بسیار اتفاق خوبی است

اعتراض استادی که به خاطر صدایش اخراج شد
قاسم اکسیری‌فرد در مقابل دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به جلوگیری از ادامه ی کارش در دانشگاه به دلیل داشتن صدای زنانه، مقابل درب این دانشگاه با شعار: «حق کار، برای تمام شهروندان» دست به تحصن زد. قاسم اکسیری‌فرد، دکتری فیزیک و استاد دانشگاه است.

مالیاتی که از جیب مردم درآمد و به جیب دولت نرفت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اصلاح ساختارهای مالیاتی در کشور گفت : در‌صورت اجرای نظام جامع مالیاتی، اقدام بزرگی در سیستم مالیاتی کشور انجام می‌شود زیرا درحال‌ حاضر به همان میزان که مالیات پرداخت می‌شود فرار مالیاتی نیز وجود دارد، سالهاست وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی مشغول پیگیری که این طرح هستند ، خوشبختانه با پیشرفتی که داشتیم حدود ۸۰ درصد کار پیش رفته و با توافقی که بین کمیسیون اقتصادی و سازمان امور مالیاتی داشتیم مقرر شده تا پایان سال ۹۵ طرح جامع مالیاتی در کشور اجرا شود ، با این طرح کلیه فرارهای مالیاتی مشخص می شود و فقدان اطلاعات برای شناسایی مودیان مالیاتی بخوبی برطرف و فرارکنندگان مالیاتی قابل شناسایی خواهند بود .ایراهیم نکو به سایت «نما» می گوید: بر اساس گزارشهای مرکز پژوهشهای مجلس و دیوان محاسبات که سال گذشته اعلام کرده عدد قابل توجهی از مردم مالیات اخذ شده اما این مبلغ به خزانه واریز نشده است این موضوع بدلیل عدم وجود سامانه نظام جامع مالیاتی است.

مشایی کاندیدای مجلس می شود؟

اسفندیار رحیم مشایی از حوزه انتخابیه تهران به همراه نیکزاد، بقایی و رضا داوری کاندیدای مجلس می شوند.سایت گفت و گو نیوز در مطلبی مدعی شده است اسفندیار رحیم مشایی از حوزه انتخابیه تهران به همراه نیکزاد، بقایی و رضا داوری کاندیدای مجلس می شوند.

ادعای صهیونیستها درباره محکومیت جاسوس ایرانی

برخی رسانه های خارجی به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی از بازداشت یک ایرانی تبار در سرزمینهای اشغالی خبر دادند.مقامات رژیم صهیونیستی امروز مدعی شدند یک تبعه بلژیکی ایرانی تبار به هفت سال زندان به جرم جاسوسی برای ایران محکوم شده است.از این مرد ۵۷ ساله با نام “علی منصوری” نام برده شده که در گذرنامه بلژیکی او نام الکس مانس: ذکر شده است.

آمار مدودوف از زیان تحریم ها برای روسیه

دمیتری مدودیف ، نخست وزیر روسیه روز سه شنبه گفت اقتصاد این کشور در پی تحریم های غرب، بیش از ۲۶ میلیارد دلار از دست داده است. آقای مدویف افزوده است که این ضرر می تواند درسال جاری چند برابر افزایش یابد.دمیتری مدودیف در اینباره گفته است تاثیر تحریم ها مهم بوده و «ما آن را پنهان نمی کنیم».

ایران ۳ هواپیمای از رده‌خارج خرید!

در حالی وزیر راه و شهرسازی چند ماهی است که بر ممنوعیت ورود هواپیما با سن بالای ۱۵ سال به ناوگان هوایی تاکید دارد که یک ایرلاین داخلی سه فروند هواپیما بوئینگ ۷۳۷ بیست و چهار ساله را خریداری کرده است. بنا به ادعای تسنیم، یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی اخیراًٌ اقدام به خرید سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ بیست و چهارساله کرده است. این هواپیماها که از یکی از کشورهای آسیای جنوب شرقی خریداری شده در سال ۱۹۹۱ تولید شده‌اند و کشور فروشنده آنها را به دلیل سن بالا از چرخه حمل‌ونقل مسافر خارج کرده بود.

 دست‌فروش معترض آذربایجانی درگذشت

«حمید فرخی»، دست‌فروش تبریزی که روز ۲۴ فروردین ۹۴ در اعتراض به جمع آوری بساطش خودسوزی کرده بود، جان سپرد. سایت خبری آناج در گزارشی درباره این حادثه نوشته بود: «دست فروش تبریزی زمانی که ماموران اماکن شهرداری یکی از مناطق تبریز اقدام به جمع آوری بساطش کردند، برای بازپس گیری بساطش از شهرداری اقدام کرد. اما زمانی که شهرداری از پس دادن وسایل امرار و معاش وی خودداری کرد، او شهرداری را تهدید به خودسوزی در مقابل ساختمان شهرداری کرد.

شرف سعدی بر شاعران متملق از نگاه رهبر انقلاب

رهبر انقلاب در چهارمین روز از آذر ماه سال ۶۳، زمانی که ریاست جمهوری ایران را برعهده داشتند، در بخشی از پیامی به مناسبت بزرگداشت سعدی شیرازی نوشته‌اند: شرف سعدى بر بسیارى از سرایندگان پارسى از آن است که قدر سخن را نشکسته و آن را دست مایه ى تقرب و ارتزاق نساخته است. بسى اندک‌اند زبان‌آورانى که گوهر آسمانى سخن را در پاى اهریمنان زمانه نریخته و تیغ ستم را بدان صیقل نداده باشند. سعدى یکى از این نادرگان است که اگر گاه زبان به ستایش گشوده، در ساغر زرین مدح خود جز داروى شفا بخش و گاه تلخ پند و اندرز نریخته است.

 مهم‌ترین اعضای هیات موسس حزب جنجالی

صدور مجوز تاسیس حزب «اتحاد ملت ایران» از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در وزارت کشور در حالی با واکنش تند نمایندگان مجلس مواجه شده که خبرگزاری خانه ملت در بهمن ماه پارسال افرادی چون محمد آقایی (مسوول کمیته تشکیلات و عضو موسس حزب مشارکت)، حسین خلیلی اردکانی (رییس شورای منطقه کرج حزب مشارکت)، محمد خلخالی، حیدر زندیه، مژگان اثباتی، علی‌محمد مظفری (عضو هیات موسس حزب مشارکت)، رویا بلوری (عضو شاخه زنان حزب مشارکت)، داوود کریمی دستجردی، سید حسن موسوی‌نژاد (رییس کمیته اطلاع رسانی حزب مشارکت) وغلامرضا انصاری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران را به عنوان اعضای هیات موسس حزب اتحاد ملت ایران معرفی کرده بود.

  ایراد فونت سند هولوکاستی هاشمی

در حالی که روز گذشته برخی از سایت‌ها در واکنش به اظهارات هاشمی رفسنجانی در باره موضع رئیس دولت نهم نسبت به هولوکاست، یکی از اسناد ساواک در این باره را منتشر کردند، سوالات جدیدی علیه این اقدام در فضای مجازی مطرح شده است. از جمله این سوالات این است که آیا اساسا فونت مورد استفاده در این نامه در سال ۴۹ وجود داشته است یا خیر؟

۴۹۲۶۰۲_۸۲۸

Share