مستند همزمان با سالگرد عباسی پخش می شود

مستند آتش نشان فداکار امید عباسی به همت آتش نشانان شهر باران ساخته شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به همت آتش نشانان شهر باران و در پی مانور ساختمان های بلند که در اواخر سال گذشته در دانشگاه گیلان صورت گرفت مستند آتش نشان فداکار امید عباسی ساخته شد و قرار است در مراسم سالگرد آن بزرگ مرد شهید به نمایش درآمده و تداعی گر بخشی از رشادت ، فداکاری و از خود گذشتگی تمامی آتش نشانان جان بر کف باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به همت آتش نشانان شهر باران، مستند آتش نشان فداکار امید عباسی ساختindexه شد.

 امید عباسی در ۲۴ اردی بهشت ۹۲ریحانه کوچک را از دود و آتش طبقه هشتم خارج کرد و به آغوش مادر سپرد.

به همت آتش نشانان شهر باران و در پی مانور ساختمان های بلند که در اواخر سال گذشته در دانشگاه گیلان صورت گرفت مستند آتش نشان فداکار امید عباسی ساخته شد و قرار است در مراسم سالگرد آن بزرگ مرد شهید به نمایش درآمده و تداعی گر بخشی از رشادت ، فداکاری و از خود گذشتگی  تمامی آتش نشانان جان بر کف باشد.

ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه ظهر سه‌شنبه ۲۴ اردی بهشت ماه ۹۲ در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر بروز آتش سوزی، بیدرنگ ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بزرگ،  آتش نشانان ایستگاه ۶۸ را به محل حادثه اعزام کرد. با به صدا درآمدن آژیر خطر، امید عباسی فرمانده ایستگاه به همراه ۳ تن از همکارانش در محل حادثه حاضر شدند. بواسطه این آتش سوزی دود زیادی در طبقه دهم مجتمع زیتون شهرک شهید باقری در غرب بزرگراه شهید همت به چشم می‌خورد، فرمانده ایستگاه “امید عباسی” به همراه ۲ تن دیگر از آتش‌نشانان خود را مجهز به ماسک‌های تنفسی کردند و با سرعت از پله‌ها بالا رفتند و به محل آتش سوزی رسیدند.

در طبقه هشتم مادر نگرانی از زندانی شدن ریحانه، دختر ۸ ساله‌اش در خانه پر از آتش خبر داد.

عباسی فرمانده شیفت ایستگاه ۶۸ با شنیدن این ماجرا سریعا به دل آتش زد و در میان دود و شعله به جست‌وجوی ریحانه بی دفاع در برابر شعله های خشمگین آتش پرداخت، پس از دقایقی امید عباسی شهید آتش نشان در حالی به زمین افتاد که ماسک صورتش بر صورت دخترک جوانه زندگی رویاند ونبودش بر صورت خزان زندگیش را رقم زد.

 آتش‌نشانان دیگر به کمک امید عزیز شتافتند اما فرمانده دیگر نفس نمی‌کشید تا این‌که با انجام عملیات C.P.R 10 دقیقه‌ای طول کشید تا «امید» کمی نفس کشید و خیلی زود وی را به بیمارستان پیامبران انتقال دادند.

پزشکان پس از بررسی‌های نخست اعلام کردند فرمانده جوان آتش‌نشان به‌خاطر مسمومیت دود و نرسیدن اکسیژن به کما فرو رفته است. حال دیگر نوبت به تخت آی.سی.یو بود که پذیرای مهمانش باشد. هنوز ۲۴ ساعت از میهمان نوازیش نگذشته بود که تیم پزشکی با افسوس مرگ مغزی آتش نشان را اعلام کردند.

سید حسن راضی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی اعلام کرد: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی بر آن شدیم به همت آتش نشانان شهر باران و گروه مستند ساز به کارگردانی پیمان ساجدی بواسطه اجرای مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در ساختمان های بلند در دانشگاه گیلان، مستندی از صحنه ی حادثه ی منجر به شهادت امید عباسی را به تصویربکشیم.

گفتنی است این مستند به خانواده امید عباسی تقدیم خواهد شد و قرار است در مراسم سال روز شهادت وی پخش گردد.

SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC index4 SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC SAMSUNG CSC index8

Share