برای دومین بار در استان گیلان

مردم آستارا طعم شیرین آب دریا را می چشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با موافقت شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان محیط زیست گیلان، تاسیسات آب شیرین کن دریایی در شهرستان آستارا احداث می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با موافقت شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان محیط زیست گیلان، تاسیسات آب شیرین کن دریایی در شهرستان آستارا احداث می شود.

shafaghiسیروس شفقی عصر چهارشنبه در جریان بازدید از اراضی حفاظت شده محیط زیست آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود : این تاسیسات با اختصاص سه هزار متر مربع از اراضی حفاظت شده محیط زیست در محدوده طرح سالمسازی سیبلی ایجاد می شود.
وی بیان کرد : برای افزایش و تامین مطمئن و مناسب آب آشامیدنی شهرستان ، طرح احداث آب شیرین کن دریایی از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه راه اندازی این تاسیسات در نوار ساحلی احتیاج به زمینی مشخص داشت ، اضافه کرد : امروز مدیرکل محیط زیست گیلان با اختصاص سه هزار متربع از اراضی حفاظت شده محیط زیست برای این امر موافقت کرد.
وی با بیان اینکه اجرای عملیات اجرایی تاسیسات آب شیرین کن با مشارکت شرکت آب و فاضلاب روستایی انجام می شود ، اظهار کرد : در این فرآیند آب مطمئن دریا پس از تصفیه به شبکه آب شرب شهرستان متصل می شود.
وی ادامه داد: این طرح پس از شهرستان انزلی برای دومین بار است که در سطح استان گیلان اجرایی می شود.
فرماندار آستارا از آغاز جدی عملیات اجرایی چاه فلمن در شهرستان آستارا خبر داد و بیان کرد: برای تکمیل این طرح ۱۵ میلیارد ریال از محل تبصره ۲۲ اختصاص یافته است.
شفقی در ادامه ظرفیت تامین آب آشامیدنی در این شهرستان را ۲۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت : با به نتیجه رسیدن پروژه های چاه فلمن و نیز آب شیرین کن ، دیگر مشکلی را در خصوص تامین آب شرب آستارا حتی در ایام گردشگر پذیر سال نخواهیم داشت.
وی همچنین از اختصاص یکهزار متر مربع زمین برای توسعه باغ پرندگان آستارا خبر داد و افزود : باغ پرندگان آستارا در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰ متر مربع ساخته شده است که امروز مدیر کل حفاظت محیط زیست با اختصاص یکهزار مترمربع از اراضی حفاظت شده این سازمان برای توسعه باغ پرندگان آستارا موافقت کرد.

Share