خبر خوش وزیر آموزش و پرورش:

مجوز استخدام پنج هزار معلم صادر شد/ تصویب طرح بیمه طلایی بازنشستگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام پنج هزار معلم براساس رشته و موقعیت جغرافیایی از سوی سازمان مدیریت به این وزارتخانه ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام پنج هزار معلم براساس رشته و موقعیت جغرافیایی از سوی سازمان مدیریت به این وزارتخانه ابلاغ شده است.fanijpg

علی اصغرفانی روز چهارشنبه در آستانه روز معلم با حضور در مرقد مطهرامام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مراحل استخدام از طریق آزمون به زودی برگزارخواهد شد.

فانی افزود: مجوز استخدام پنج هزار معلم و با توجه به نیاز آموزش و پرورش در رشته ها و موقعیت های جغرافیایی از سوی سازمان مدیریت ابلاغ شده و به زودی آزمون استخدامی برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در این آزمون اولویت با فرزندان فرهنگیان و مربیان پیش دبستانی که هم رشته باشند ، خواهد بود و همچنین افرادی که مدرک لیسانس داشته باشند می توانند شرکت کنند و نتایج آزمون در تابستان اعلام خواهد شد.

وی با بیان این که مهم ترین دیدگاه آموزش و پرورش ترویج فرهنگ واندیشه حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است، افزود: جامعه بسیج فرهنگیان از پشتیبانان آموزش و پرورش و به عنوان بازوان توانمند این نهاد است.

فانی افزود: طرح رتبه بندی معلمان در آخرین جلسه سال ۹۳ در هیات وزیران به تصویب رسید که این طرح چند روز پیش در آموزش و پرورش ابلاغ شد و هم اکنون به دنبال انجام کارهای طرح رتبه بندی شاخص های معلمان هستیم.

وی بااشاره به فراخوان متقاضیان از طریق سایت آموزش و پرورش اعلام و شاخص و معیارهای رتبه بندی فرهنگیان با توجه به دیدگاه و نظرات آنان انجام خواهد شد، تصریح کرد: امید است که این شاخص پس از تدوین و اجرا شاهد ارتقا سطح کیفی باشیم.

فانی اظهارداشت: بعد از برگزاری آزمون، کارشناسی که انتخاب شوند یکسال دوره در دانشگاه فرهنگیان با موضوعات معلمی را فرا می گیرند و سپس به استخدام درخواهند آمد.

فانی در این گفت و گو همچنین از تصویب طرح بیمه طلایی بازنشستگان همانند بیمه شاغلان خبر داد./ایرنا

Share