مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان

ماسوله اعتبار گیلان است،فروش و عرضه محصولات بومی منطقه بزرگترین چالش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ماسوله اعتبار گیلان است، گفت: امیدواریم روند توسعه شهرک تاریخی ماسوله به‌گونه‌ای باشد که مانند آثار و بناهای سایر استانها سبب افتخار گیلان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ماسوله اعتبار گیلان است، گفت: امیدواریم روند توسعه شهرک تاریخی ماسوله به‌گونه‌ای باشد که مانند آثار و بناهای سایر استانها سبب افتخار گیلان شود.
IMG_9064رضا علیزاده اظهار کرد: ماسوله مقصد قابل اعتنایی برای گردشگران داخلی و خارجی است و در نوروز امسال حدود ۲۶۵ هزار گردشگر وارد این شهرک تاریخی شده‌اند.
وی با بیان اینکه منابع اعتباری پیش‌بینی شده شهرک تاریخی و فرهنگی ماسوله چند وجهی است، افزود: اقدامات حفاظتی و مرمتی بناهای شاخص این شهرک انجام شده است و امسال هم نیز تداوم خواهد داشت.
علیزاده خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۷۰۰ میلیون تومان اعتبارات پیش‌بینی شده به دو بخش مرمت و آماده‌سازی خانه‌های مشارکتی و مرمت اماکن مذهبی و تاریخی منطقه تخصیص یافت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به اقدامات صورت گرفته در راستای قرارگیری ماسوله در فهرست ثبت جهانی اشاره و تصریح کرد: بر این اساس با تشکیل شورای فنی مرکب از افراد و صاحب نظران، مباحث و موضوعات این شهرک مورد بررسی قرار گرفت که تدوین طرح مطالعاتی حریم حفاظتی و ضابطها ی منطقه نتیجه آن بود.
علیزاده اضافه کرد: آمارها نشان‌دهنده جذب بیشترین گردشگران خارجی به ماسوله و قلعه‌رودخان است و باید به‌گونه‌ای عمل شود که ضمن پایداری منطقه به عنوان یک میراث، از بخش خدمات آن غافل نمانیم.
وی فروش و عرضه محصولات بومی منطقه را بزرگترین چالش دانست و عنوان کرد: تمام تلاش ما، عرضه کالاهای منطقه است و در این راستا باید آموزش، احیا و تولید کالاهای بومی را در دستور قرار داد تا بتواند به رقابت با کالاهای خارجی بپردازد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان افزود: ساماندهی خانه‌مسافرها مهمترین مسئله در حوزه سرمایه‌گذاری مراکز اقامتی است که به ارائه خدمات بیشتر در منطقه کمک می‌کند.

Share