لزوم اجرای قانون جامع خدمات کشوری برای معلمان

قربانی:بانکها مصداق بارز رباخواری‌ اند،سود بانکی کمر تولید را شکسته است

نماینده مردم آستانه اشرفیه خطاب به وزیر اقتصاد گفت: امروز سود بانکی کمر تولید را شکسته است در جمهوری اسلامی که شعار بانکداری اسلامی را می‌دهیم بانکها امروزه مصداق بارز رباخواری شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز مجلس گفت: این روزها خاطرات شکست مفتضحانه حمله‌ آمریکا به طبس در ذهن‌ها تداعی می‌شود و اگر حکام کم حافظه آمریکا جهت فریب افکارعمومی هنوز به طبل توخالی و نخ‌نما شده کوبیده و از گزینه‌های روی میز صحبت می‌کنند آنان را سفارش می‌کنم به گذشته‌های نه چندان دور بنگرند و صلابت و شجاعت فرزندان انقلاب را مرور کنند.

ghorbani2_origوی در ادامه با اشاره به روند مذاکرات با ۱+۵ گفت:‌ از تلاش و پیگیری مذاکره‌کنندگان هسته‌ای تشکر می‌کنم و از پیگیری قاطع رئیس‌جمهور در این خصوص سپاسگزارم و انتظار دارم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری با شفافیت، مسئله را برای مردم بیان کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: از وزارت امور خارجه درخواست دارم فکت‌شیت ایرانی را منتشر کنند تا اگر ابهامی وجود دارد برطرف شود.

وی تصریح کرد: از منتقدین مذاکرات نیز انتظار داریم برای رسیدن به نتیجه مطلوب که تأمین کننده تمام خواسته‌های مشروع نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله برداشتن همه تحریم‌ها است، کمک کنند.

قربانی تأکید کرد: همگان مطمئن باشند که مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملّت شریف ایران زیربنای توافقی که حق ملت را ضایع کند، نخواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به تحولات یمن تصریح کرد: ضمن حمایت از مردم مظلوم یمن به حکام بی‌لیاقت عربستان که امروز مرعوب آمریکا و اسرائیل هستند هشدار می‌دهم دست از جنایت و‌ آدم‌کشی و پیروی از رژیم غاصب صهیونیستی بردارند وگرنه با این کار نه تنها موفق نمی‌شوند بلکه زمینه فروپاشی خود را فراهم کرده و سرنوشتی همچون صدام در انتظار آنها خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ از جهان اسلام انتظار دارم که صدای مظلومیت مردم سوریه و عراق را بشنوند و هم مظلومان نوید می‌دهیم که ایران پشتیبان آنها در تمام دنیا به دور از نژاد و رنگ و دین است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس گفت: علی‌رغم هماهنگی‌های صورت گرفته، متأسفانه رژیم عربستان مانع از کمک‌ رسانی به مردم مظلوم فلسطین شده است و امید داریم که بشارت وعده الهی تحقق پیدا کند.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به روز معلم اشاره کرد و ادامه داد:‌هفته معلم را در پیش داریم و از معلمان بخاطر اینکه نتوانستیم تا امروز انتظارات به حق آنها را برآورده کنیم عذرخواهی می‌کنیم.

وی افزود: بسیاری از معلمان به نحوه پرداخت پاداش‌ها که در سیستم دولتی است معترضند و از وزارت آموزش و پرورش و دولت می‌خواهم که برای حل این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند و قانون جامع خدمات کشوری را برای معلمان به اجرا در آورند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: از دولت می‌خواهم با صلابت و شفافیت جهت قطع یارانه دهک‌های بالا اقدام کند که این از شعارهای انتخاباتی دولت بوده است.

وی در ادامه خطاب به وزیر اقتصاد گفت: امروز سود بانکی کمر تولید را شکسته است در جمهوری اسلامی که شعار بانکداری اسلامی را می‌دهیم بانکها امروزه مصداق بارز رباخواری شده‌اند.

وی ادامه داد: سود بانکی امروز تولید را در کشور قفل کرده است. آیا در کشوری که ۶ میلیون بیکار وجود دارد با این روش می‌شود اشتغال ایجاد کرد؟

قربانی تصریح کرد: بر اساس قانون مالیات گرفتن مالیات افزوده از محصولات کشاورزی ممنوع است که متأسفانه در سال زارعی گذشته از کشاورزان مالیات ارزش بر افزوده دریافت شد که خلاف قانون است.

وی ادامه داد:‌ انتظار داریم بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به پرداخت معوقات خانواده شهدا و ایثارگران اقدام کند.

قربانی گفت: از ریاست قوه قضائیه درخواست دارم زمینه عملیاتی کردن سلامت در این قوه را مورد توجه قرار دهد زیرا همانگونه که پدیده شوم زیرمیزی در جامع پزشکی خدمات شایسته همکاران ما را زیر سؤال می‌برد امروزه این تفکر ناصحیح توسط تعدادی قلیل خدمات این قوه را زیر سؤال برده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: متأسفانه امروز محیط زیست یکی از مشلکات در توسعه گیلان است. محیط زیست امروز به علت نداشتن برنامه و استراتژی مانع توسعه گیلان شده است. امروزه محیط زیست در دنیا ریل توسعه است ولی متأسفانه رئیس محیط زیست و همکارانش با یک نه گفتن مشکل را دو چندان کرده و باشگاه سیاسی در دولت‌های گذشته منطقه گردشگری بندر کیانشهر را نبود کرده‌اید./فارس

Share