آیت الله رمضانی: در دنیای غرب به این نتیجه رسیدند کلمه‌های قرآن نسخه شفابخش است

قرآن به غیر از امراض روحی مرض‌های جسمی را شفا می‌دهد/علی (ع) مفسر واقعی قرآن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تاثیر قرآن در دل و جان انسان اشاره کرد و گفت: قرآن انسان را به آرامش می‌رساند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به تاثیر قرآن در دل و جان انسان اشاره کرد و گفت: قرآن انسان را به آرامش می‌رساند.ramzani1031

آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مراسم جشن میلاد امام علی (ع) در مکتب قرآن محمدی (ص) رشت اظهار کرد: سابقه ۴۵ ساله تعلیم و آموزش قرآن در مکتب قرآن محمدی (ص) بسیار ارزشمند است.

وی حاکم بودن اخلاص در مجالس قرآنی را حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: اگر کار خوب انسان دارای نیت پاک باشد این انسان به حیات طیب می‌رسد.

رمضانی اخلاص قبل، حین و پس از عمل را مهم خواند و بیان کرد: اخلاص در عمل انگیزه انجام کارهای بزرگ به انسان می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر انسان می‌خواهد خلق قرآنی داشته باشد باید با قرآن انس بگیرد، تصریح کرد: تلاوت قرآن موجب می‌شود انسان تدبر و تفکر کند و مهم‌تر آن‌که انسان باید خود را به قرآن عرضه کند.

*انسان هنگام تلاوت باید تجلی قرآن را مشاهده کند

وی به توحید در عبادت و ربوبیت در سوره حمد اشاره کرد و گفت: قرآن جلوه خداوند است و انسان هنگام تلاوت باید تجلی قرآن را مشاهده کند.

رمضانی با تاکید براینکه قرآن به غیر از امراض روحی مرض‌های جسمی را شفا می‌دهد، خاطرنشان کرد: انسان باید خود را به قرآن عرضه کند و ببیند تا چه اندازه وجود او منطبق با قرآن است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری قرآن را به صورت عملی و عینی دانست و یادآور شد: قرآن صامت، ناطق و صاعد داریم و پیامبر اکرم (ص) و علی (ع) صراط مستقیم قرآن هستند.

وی ادامه داد: انسان وقتی در مسیر صراط مستقیم و نور قرار می‌گیرد، صراط مستقیم و نور می‌شود و اگر انسان می‌خواهد خود را به مقصد برساند لازمه آن این است که از صراط مستقیم عبور کند.

رمضانی با اشاره به اینکه اگر رفتار، فکر و عمل انسان قرآنی باشد مستندات آن در فعالیت‌های روزانه تجلی پیدا می‌کند، اظهار کرد: دلیل و برهان افراد باید قرآن باشد زیرا درباره انسان است.

*دعوت انسان به بی‌نهایت

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به سخن قرآن درباره انسان اشاره کرد و افزود: انسانی که هیچ نبود دعوت به بی‌نهایت شده و دعوت‌کننده خداوند است.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از قرآن مستلزم تقوای حداقلی است، تصریح کرد: هر قدر تقوای انسان قوی‌تر شود فهم او بیشتر می‌شود و باید قرآن را در فکر، جان و ذکر خود حمل کنیم.

رمضانی انس با قرآن را سبب بالا رفتن انسان دانست و بیان کرد: انسان با انس با قرآن به جایی می‌رسد که خداوند معلم او می‌شود و مطالبی که می‌آموزد در هیچ کلاس درسی نمی‌تواند کسب کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان مؤمن در قرآن مورد خطاب می‌گیرد، گفت: انسان مؤمن آیینه مؤمن مطلق است و این انسان مؤمن معلم می‌شود.

*علی (ع) مفسر واقعی قرآن

وی با تاکید براینکه انسان باید زمینه را در خود فراهم کند تا بتواند از محضر قرآن استفاده کند، خاطرنشان کرد: علی (ع) مفسر واقعی قرآن است و ما محتاج هستیم مسیر صحیح را پیدا کنیم.

رمضانی درک‌کنندگان واقعی قرآن را مخاطبان واقعی قرآن کریم خواند و یادآور شد: اگر به ولایت علی (ع) برسیم می‌توانیم به توفیق درک قرآن دست پیدا کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری محبت نسبت به اهل بیت (ع) را واجب خواند و اظهار کرد: به دلیل فطری، عقلی و نقلی برای اینکه نجات پیدا کنیم باید به قرآن پناه ببریم.

وی با بیان اینکه انسان به طور مستقیم می‌تواند با خداوند سخن بگوید و ارتباط برقرار کند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم به ارتباط با خدا برسیم باید از محبت علی (ع) بهره‌مند شویم زیرا علی (ع) در ارتباط با خداوند است.

رمضانی معرفت نسبت به علی (ع) را مرحله نخست ارتباط با خدا عنوان کرد و افزود: محبت نسبت به علی (ع) مرحله دوم شمرده می‌شود و پس از آن مرحله اطاعت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر ارتقای معرفت نسبت به اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: ائمه (ع) صراط مستقیم هستند و امیدواریم خداوند توفیق دهد از این صراط مستقیم بتوانیم استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن بدون تردید نسبت به آنها که حریم او را حفظ کنند در روز قیامت دعا و شفاعت می‌کند، بیان کرد: قرآن و ائمه (ع) در قیامت دارای مقام  دعا و شفاعت هستند.

رمضانی به گرایش دنیای غرب به معنویت اشاره کرد و یادآور شد: اکنون در دنیای غرب به این نتیجه رسیدند کلمه‌های قرآن نسخه شفابخش است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن انسان را به آرامش می‌رساند، تصریح کرد: قرآن در دل و جان انسان تاثیر می‌گذارد و در راس آن «بسم الله الرحمن الرحیم» است./فارس

Share