از گوشه و کنار سیاست:

قبرستانی که تفکیک جنسیتی شد/اگر«میکائیل»احمدی‌نژاد باشد،آقاخان کیست؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا نادری نمایش نامه نویس گفت: به لحاظ جامعه‌شناسی ما ایرانی‌ها چیزی حدود ۷۰۰ سال است که فکر نکرده‌ایم زیرا ما یا تقلید می‌کنیم و یا تقلید از تقلید می‌کنیم که این به ویژه در حوزه فرهنگ خطرناک است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.

 تابناک نوشت:

پاسخ‌های وزیر کشاورزی احمدی‌نژاد به وزیر کشاورزی هاشمی

گوشه-کنارure3صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم با انتقاد از اظهارنظرهای عیسی کلانتری، وزیر پیشین کشاورزی و مشاور اسحاق جهانگیری بر علیه خودکفایی و کشاورزی کشور اظهار کرد: این که کشاورزی را به دلیل کمبود آب محدود کنیم، یک بحث انحرافی بوده و خیانت به کشور، مردم و کشاورزان ایران به شمار می رود. وی ادامه داده که بخشی از مشکلاتی که ما الان داریم، به این دلیل بوده است که افرادی که بیش از یک دهه در راس دستگاههای تولیدی بودند ضعیف عمل کردند،ما باید ببنیم، بالاترین آمار واردات ما مربوط به چه دورانی بود؟ بیشترین آمار واردات مربوط به دوران سازندگی و دوره اول اصلاحات بوده که دوران مدیریت عده ای خاص بر وزارت جهاد کشاورزی بوده است.خلیلیان با انتقاد از افزایش واردات محصولات کشاورزی در سال گذشته به نسیم گفت: در سال ۹۳ بیشترین واردات گندم و ذرت و بسیاری از محصولات اساسی را داشتیم، علی رغم این که آقای رئیس جمهور در سال ۹۲ قول دادند که وضعیت کشاورزی بهتر شود، اما واقعیت چیزدیگری را نشان می‌دهد. دولتمردان به جای توجه به تولید داخل همت خود را صرف واردات محصولات کشاورزی کردند، سال ۹۳ هفت میلیون تن رکورد واردات در گندم داشتیم، در حالی که نباید بیش از ۲ تا دو و نیم میلیون تن واردات گندم داشته باشیم.

اگر «میکائیل» احمدی‌نژاد باشد، آقاخان کیست؟

قاسم صفایی نژاد از چهره‌های رسانه‌ای هوادار احمدی‌نژاد با طرح سوال فوق نوشته: این شب‌ها که سریال پرمخاطب «میکائیل» از شبکه اول سیما پخش می‌شود، برای برخی که دغدغه‌های عدالت‌طلبی بیشتری دارند، «میکائیل» یادآور احمدی‌نژاد شده است. میکائیلی که به خاطر عدالت و عدم پایمال شدن حق مردم، حرف در گلو مانده مردم را فریاد می‌زند و علیه باند قدرت و ثروتی که همه می‌دانند چه جنایت‌ها که نمی‌کند، حتی بدون مدرک یاری می‌طلبد. او که حتی به تنهایی و خارج از سازمان‌دهی‌های معمول به مقابله با اوباش می‌پردازد تا جلوی کشته شدن رسول‌ها و سرهنگ دشتی‌ها و دایی عبدالله‌ها را بگیرد. میکائیلی که وقتی می‌بیند خیلی تنها شده است و مردم از ترس آقاخان کمکش نمی‌کنند، تصمیم به بازخرید می‌گیرد و لباس پلیسی‌اش را می‌آویزد! البته که به خاطر مردم دوباره برمی‌گردد.شباهت زیاد است اما حرف من در شباهت میکائیل و احمدی‌نژاد نیست. یک توصیه دارم برای دوستان عدالت‌طلب خودم. به راستی اگر قهرمان سریال «میکائیل» شبیه احمدی‌نژاد باشه، آقاخان کیست؟وی در پایان مطلبش نتیجه گرفته است که شبیه‌ترین موجود به آقاخان، آمریکا است!

آموزش سانتریفیوژشناسی به صالحی!

رحیم احمدی روشن پدر شهید احمدی روشن در سخنانی در دانشگاه لرستان گفته: کسانی که سانتریفیوژ غنی سازی را با سماور مقایسه می کنند، یا حرف زدن بلد نیستید ؛ یا نمی دانند کاربرد سانتزیفیوژ چیست یا می دانند چیست؛ اما می خواهند جایگاه کشور را پایین بیاورند.

 مقاماتی که مردم می‌توانند امر به معروف کنند!

کار تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با تائید شورای نگهبان نهایی شده و توسط رئیس مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شده است. در ماده هشتم این قانون آمده: مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می‌توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه‌گانه اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات، شرکت‌های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه‌هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

روش فنلاندی جریمه گردن کلفت‌ها!

برگ جریمه آخر ریما کویسلا میلیونر فنلاندی حالا سوژه داغی در سایتهای اجتماعی سرتاسر دنیاست. کویسلا در محدوده ای که نهایت سرعت خودرو باید ۸۰ کیلومتر باشد ، با سرعت ۱۰۲ کیلومتر رانندگی می کرده و حالا برگ جریمه ۷۱۱۸۴ دلاری( ۵۲۰۲۴ یورو) دریافت کرده است . کویسلا عکسی از این برگ جریمه همراه با عکس خودروهایی که می توانسته با این میزان جریمه بخرد را در سایتهای اجتماعی پست کرده است . او درصفحه فیس بوکش پلیس فنلاند را چپ گرا و بی ملاحظه خطاب کرده و تهدید کرده که از کشور خواهد رفت! در فنلاند میزان جریمه افراد در خلاف های رانندگی بر اساس میزان درآمد آنها محاسبه می شود و فرد خاطی معادل نیمی از درآمد روزانه اش ( بعد از کسر مالیات) را باید به عنوان جریمه بپردازد البته تعداد فرزندان و هزینه های زندگی هم در محاسبه مبلغ مذکور موثر است . سنگین ترین برگ جریمه در تاریخ فنلاند برای یکی از مدیران اجرایی شرکت نوکیا صادر شد که در مرکز هلسینکی بیش از سرعت مجاز رانندگی کرده بود. برگ جریمه این فرد در سال ۲۰۰۲ معادل ۱۲۵ هزار دلار بود.

 اگر صمد بهرنگی زنده بود با بچه پولدارهای متفرعن چه می‌کرد؟

سید عبدالجواد موسوی نوشته: داشتم فکر می کردم اگر صمد بهرنگی خدا بیامرز زنده بود و هم چنان متعهد به عقاید ضد سرمایه داری رادیکالش، درباره پورشه سوارانی که در ام القرای اسلام مانور تجمل و تفاخر می دهند و در فرودستان به چشم تحقیر و تخفیف می نگرند چه می گفت؟

او که از دیدن چند مغازه لوکس و دیدن بچه مرفه هایی که لپشان گل انداخته و قیاس آن ها با کودکانی که از خرید یک عروسک عاجز بودند آن طور به خشم می آمد که دلش می خواست اسلحه به دست بگیرد و دادِ خلق محروم از کهتر و مهتر بستاند اگر امروز چشمش به این موجوداتی می افتاد که تاج و تخت شاه دیروز درِ قلعه آن ها هم نمی شود چه می کرد؟ این روزها دیگر کسی مثل صمد بهرنگی نمی اندیشد.او و اندیشه ای که مدافعش بود دیگر خریداری ندارد.ظاهرا همه به این نتیجه رسیده اند که عدالت با تندروی و زالو خواندن سرمایه داران راه به جایی نخواهد برد.اما از آن جایی که ما اصولا با تعادل دشمنی دیرینه ای داریم به کفاره آن تندروی ها و رمانتیک بازی ها اصلا چیزی به نام عدالت را فراموش کرده ایم و نه تنها فراموش کرده ایم که به صراحت عدالت اجتماعی را سراب می خوانیم و تحقق آن را خیال پردازی و رویای شاعرانه می نامیم. هرکس هم که ناپرهیزی کند و حرف های عدالت خواهانه بزند بی درنگ او را متهم می کنیم:چپ،مارکسیست،کمونیست و…الخ

نامه اعتراضی فتاح به رحمانی فضلی

پرویز فتاح، رئیس جدید کمیته امداد، ضمن تاکید بر این که کمیته امداد تاکنون خودرویی وارد نکرده در عین حال توضیح داد که موضوع واردات خودرو در کمیته امداد به مصوبه‌ای در دولت دهم بازمی‌گردد که بر اساس آن «ساکنان مناطق جنوب ایران با کارت اقامت خود، اجازه داشتند تا یک دستگاه خودرو وارد کنند» . به گفته فتاح، شماری از مددجویان کمیته امداد هم در این مناطق و نقاط مرزی زندگی می‌کنند که مشمول این قانون هستند و آن طور که‌ آقای فتاح گفته، «تعدادی از افراد که از پول و سرمایه کافی برخوردار بودند، کارت این افراد را در ازای مبلغ ناچیزی در حدود ۱۰۰ هزار تومان در اختیار گرفته و با کارت آنها اقدام به واردات خودرو می‌کنند»

فتاح افزوده عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در توضیحات هفته گذشته خود در صحن علنی مجلس به خاطر هشدار دو ماه قبلش درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات از نمایندگان عذرخواهی کرده و ادامه داده است: «این گونه نشود که به دلیل همین صحبت‌ها در خصوص کمیته امداد امام بخواهند در صحن علنی مجلس دوباره معذرت‌خواهی کنند.». رئیس کمیته امداد امام‌خمینی همچنین از ارسال نامه‌های «گلایه‌آمیز» به وزیر کشور، قوه‌ قضاییه و رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داده و پاسخگویی وزیر کشور درباره اظهاراتش در خصوص کمیته امداد را خواستار شده است.

 فتاوای مهم مراجع درباره اپیلاسیون

بعد از انتشار همراه با اشتباه فتوای مراجع در باره مسائل شرعی مربوط به اپیلاسیون، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های پاسخ‌گویی به سوالات شرعی متن سوالی در این باره و پاسخ برخی از مراجع تقلید را بازخوانی کرده است.

پرسش:

حکم اپیلاسیون عورت زن، توسط خانم دیگری که این کار شغل او است، چه حکمی دارد؟

 پاسخ:

 دفتر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی):

در صورتی که مستلزم لمس یا دیدن عورتین باشد جایز نیست.

 دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):

نگاه کردن به خود عورت جایز نیست و ستر (پوشیدن) آن واجب است.

 دفتر حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی):

نگاه به عورت دیگری، خواه برای زائل کردن مو باشد یا چیز دیگر جایز نیست، ولی زایل کردن موهای زیر بغل و مانند آن، به وسیله ی هم جنس مانعی ندارد.

 ما ایرانی‌ها حدود ۷۰۰ سال است که فکر نکرده‌ایم
علیرضا نادری نمایش نامه نویس گفت: به لحاظ جامعه‌شناسی ما ایرانی‌ها چیزی حدود ۷۰۰ سال است که فکر نکرده‌ایم زیرا ما یا تقلید می‌کنیم و یا تقلید از تقلید می‌کنیم که این به ویژه در حوزه فرهنگ خطرناک است. من از هنرجویان می‌خواهم هیچ کاری نکنیم و فقط فکر کنیم زیرا نوشتن این روز‌ها زیاد اتفاق می‌افتد. برای مثال در جشنواره تئا‌تر فجر سال گذشته ۴۰۰ متن پیشنهاد شدند اما اینکه آن‌ها حاصل چه فکری‌اند، هیچ. ما دچار هنر فکر نکردن شده‌ایم تا هنر فکر کردن در حالیکه افراد باید فکر کردن را بیاموزند که همین فکر کردن نیز راه‌هایی دارد.

موئتله، رهپویان و پایداری از ائتلاف چه سودی می برند؟

سایت نزدیک به مصطفی پورمحمدی درباره انگیزه موتلفه‌، پایداری و رهپویان برای ارائه لیست مشترک در انتخابات مجلس گزارش کرد، بر این باور هستند که می‌توانند با استفاده از ظرفیت پایداری‌ها در برخی از شهرها مانند شیراز و مشهد و همچنین از میزان رای جمعیت ایثارگران و رهپویان در تهران، برخی از کرسی‌های مجلس را به نام خود سند بزند. موتلفه‌ای‌ها به خوبی می‌دانند که اگر وارد سازوکار جامعتین و وحدت اعتدالیون شوند، نمی‌توانند به آن چیزی که می‌خواهند برسند و شاید تنها یک یا دو نفر از موتلفه به لیست نهایی راست‌گرایان راه پیدا کند اما ائتلاف با طیف نواصول گرایی به آنها زمین بازی فراخ تری می‌دهد. پایداری‌ها نیز در تلاش هستند از امکانات فیزیکی موتلفه در شهرستان‌ها بهترین استفاده ممکن را انجام دهند.نکته‌ای که این ائتلاف را کمی با خطر مواجه می‌کند، محمود احمدی نژاد است. پایداری‌ها و موتلفه‌ای ها همچنان نیم نگاهی به محمود احمدی نژاد دارند. موتلفه‌ای‌ها در این دو سال سعی کردند که احمدی نژاد را از خود نرانند و کمتر او را به باد انتقاد بگیرند. پایداری‌ها نیز ائتلاف با احمدی نژاد را دور از دسترس نمی‌دانند. مرتضی آقا تهرانی دبیرکل جبهه پایداری در مورد احتمال وحدت با رئیس دولت دهم می گوید« وفاق جبهه پایداری با جریان نزدیک به آقای احمدی‌نژاد قابل پیش‌بینی نیست» اما رهپویان و جمعیت ایثارگران تا حدی نگاه منفی به احمدی نژاد دارند. آنگونه که علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس اعتقاد دارد که:« احمدی‌نژاد اطرافیان نزدیکی دارد که در و بر او هستند و ما هم از اول منتقد آن‌ها بودیم٬ چراکه آن‌ها انطباقی با جریان اصولگرایی نداشتند. آن‌ها شعار عدالت دادند٬ اما عدالت را در همه شئون رعایت نکردند. شعار مبارزه با مفاسد دادند٬ اما برای آن٬ حریم و خط قرمز قائل شدند. ما نزدیکانی که اطراف احمدی‌نژاد هستند را اصولگرا نمی‌دانیم از این رو ائتلاف با او ممکن نیست.

واکنش رسانه های منتقد ظریف پس از حمله سناتور آمریکایی

پس از حمله سناتور آمریکایی به وزیرامور خارجه ایران، رسانه های منتقد ظریف در حمایت از وزیر امورخارجه کشورمان، مطالبی را منتشر کردند. در همین رابطه فارس در مطلبی گزارش داد، «… پنهان شدن کدام است؟ ظریف در آن دوران با دستور مقامات ارشد نظام، در جبهه‌ای دیگر از منافع کشور دفاع می‌کرده است. جنگ تنها در خوزستان و مرزهای غربی ایران جریان نداشت، در تمام دنیا جریان داشت و ظریف در جبهه بین‌المللی می‌جنگید؛ چه‌بسا اگر چنین نبود، او هم دوشادوش رزمندگان ایرانی در جبهه‌ها نبرد حضور می‌یافت. آقای کاتن نباید فراموش کند، کارت پایان خدمت محمد جواد ظریف را همان «سپاه پاسدارانی» صادر کرده است که استکبارستیزترین نهاد بشری روی کره زمین است و گفتمانش امروز گفتمان مقاومت اسلامی را شکل داده، دمار از اسرائیل درآورده و منافع آمریکا را هدف گرفته است و ظریف اگر در مذاکرات می‌تواند مردانه بایستد، ناشی از این اطمینان است که قدرت نهاد مردمی مزبور، اجازه تعرض هیچ کشوری به خاک ایران را نخواهد داد.

روابط نامشروع سفیر پهلوی با دبیر دوم سفارت!

یک سایت خبری برگی از اسناد ساواک را که درباره فساد اخلاقی یک سفیر زمان پهلوی است منتشر کرده. به نوشته سایت نماینده در این سند آمده: سفارت شاهنشاهی ایران در پکن جمعاً دارای ۱۱ نفر کارمند ایرانی و ۱۷ نفر چینی است که چهارنفرشان در ظاهر به‌عنوان مترجم و انجام کارهای دپیلماتهای ایرانی در سفارت مشغول هستند ولی عملاً مترجمین ناظر به تمام امور داخلی سفارت چه محرمانه و چه آشکار می‌باشند و بر کارمندان ایرانی ریاست می‌کنند.قبلاً تعداد کارمندان چینی نصف این عده بود، هر سفارتخانه‌ای در پکن دارای یک نفر مترجم و چند ن پیشخدمت چینی‌ می‌باشد و در حقیقت این عده نسبتاً زیاد به سفارت ایران تحمیل شده و این امر ناشی از ضعف جناب آقای محمود اسفندیاری سفیر شاهنشاه آریامهر است که مقامات وزارت امور‌خارجه چین هم از هر نظر از آن بهره‌برداری می‌نمایند.جناب آقای محمود اسفندیاری سفیر شاهنشاه آریامهر با دبیر دوم سفارت، خانم … که دارای همسر (فعلاً در تهران است) و دو فرزند خردسال می‌باشد روابط نامشروع دارد به‌طوری که در غیاب همسر خانم … اغلب شب‌ها در منزل وی بسر می‌برد و در تمام محافل دیپلماتیک مسافرتها به اتفاق این خانم ظاهر می‌شود، این موضوع موجب خنده دیپلماتهای مقیم پکن بخصوص عراقی‌ها و کشورهای اسلامی شده و اکثراً با تمسخر و گاهی آشکار به روابط جناب آقای سفیر با این خانم اشاره می‌کنند، جناب آقای سفیر شاهنشاهی در هر موردی وابستگی خودشان را به خاندان سلطنتی اعلام می‌دارند و چندین بار هم به نمایندگی هم نصیحت کردند که کارهای داخلی سفارت را ندیده بگیرد و می‌گویند بهتر است تو هم دنبال عیش و عشرت باشی زیرا به تنهایی نمی‌توانی ۳۵ میلیون جمعیت ایران را اصلاح کنی.
قبرستانی که تفکیک جنسیتی شد

یک کاربر اینترنتی در مطلبی که منتشر کرده است مدعی شده چندی پیش که به قبرستان ظهیرالدوله در شمال تهران مراجعه کرده است متوجه می شود که بازدید از این قبرستان دچار تغییرانی شده است.وی می نویسد: من و چند نفر از دوستانم چند روز پیش که پنجشنبه بود تصمیم گرفتیم برای دیدن قبرستان ظهیرالدوله به شمال شهر برویم. قبرستانی که آرامگاه تعدادی از شاعران و موسیقیدانان ایرانی در آنجا قرار دارد… اما در کمال تعجب آنجا متوجه شدیم قبرستان تفکیک جنسیتی شده.اطلاعیه روی در ورودی قبرستان گذاشته بودند که روی آن نوشته شده بود به علت عدم رعایت شئونات اسلامی ساعت بازدید خواهران ۱۰ تا ۱۲ فقط پنجشنبه ها / ساعت بازدید برادران ۱۳ تا ۱۶ فقط پنجشنبه ها. این نامه از تاریخ ۱۳۹۲/۸/۱۶ قابل اجرا خواهد بود. هیئت امنا

خانم مسنی که آنجا و مسوول قبرستان بود به هیچ وجه اجازه نداد ما از قبرستان دیدن کنیم و درجواب اصرار ما برای بازدید اعلام کرده که علت این کار برخی اقدامات غیراخلاقی توسط بازدیدکنندگان بوده است.

پیشنهاد توقیف کلاه قرمزی و دوستان

حامد محمدی کنگرانی – روانپزشک و عضو کمیته‌های روان‌درمانی و رسانه‌های انجمن روانپزشکان ایران – در یادداشتی، خواستار ایجاد محدودیت سنی برای تماشای سریال کلاه قرمزی شده است. وی در بخش‌هایی از یادداشت خود که در هفته‌نامه زندگی مثبت منتشر کرده، آورده است: متاسفانه شخصیت‌هایی که در سال‌های اخیر به سریال کلاه قرمزی اضافه شدند مثل پسر عمه‌زا، آقوی همساده، فامیل دور، جیگر و دیبی و سایر شخصیت‌ها …، همگی در راستای خنداندن بزرگسالان هستند و نه کودکان.

پسر عمه‌زا که یک شخصیت کاملا بی‌ادب است و کارهایی می‌کند که برای بچه‌ها بدآموزی دارد

فامیل دور هم یک شخصیت کاملا بزرگسال است و تمام حرف‌ها و شوخی‌هایش برای بزرگسالان نوشته شده است.

آقای همساده هم یک شخصیت شیرازی است و حرف‌هایش تا حدودی برگرفته از فرهنگ شیرازی با اغراق بسیار زیاد با این شعار است: هر بلا و بدبختی که سرتان می‌آید باید به آن خندید. یعنی انگار خواری و زیر سلطه بودن را عملا به یک موضوع خنده‌دار تبدیل می‌کند.

شخصیت دیگر این مجموعه دیبی است که شخصا با آن مشکل دارم. اینکه یک دیو شخصیتی از یک برنامه کودک شود برای من کمی عجیب است. چون دیو چیزی است که بچه‌ها از آن می‌ترسند.

جیگر یک شخصیت دوستداشتنی و بامزه است که عملا پرخاشگری را رواج می‌دهد. این را بگویم تمام شخصیت‌ها بامزه هستند و ما فقط می‌خواهیم تاثیرات آنها را روی بچه‌ها بررسی کنیم. شخصیت جیگر عملا به بچه‌ها می‌گوید تا زمانی که داد نزنی حرفت را نمی‌فهمند.

آموزنده‌ترین شخصیت این سریال پسر خاله است. نمونه شخصی است که سرش به کار خودش است و در کمال آرامش رفتار متینی از خود نشان می‌دهد.

Share