رئیس پلیس راه گیلان خبر داد

قاچاق حیوانات وحشی کمیاب گیلان با اسکانیا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس پلیس راه گیلان از کشف قاچاق حیوانات وحشی کمیاب حفاظت شده در یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به مقصد تهران از این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهیار رستگار ظهر امروز در نشست انتظامی استان با اشاره به عملکرد پلیس راه گیلان در کشف قاچاق حیوانات وحشی حفاظت شده توسط عده‌ای قاچاقچی اظهار کرد: روز گذشته گزارشی مبنی بر حمل قاچاق حیوانات وحشی حفاظت شده توسط یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از مبدأ کیاشهر به مقصد تهران در حرکت است، به پاسگاه پلیس راه رشت‌ ـ قزوین مخابره شد.

rastegharوی با بیان اینکه اتوبوس مذکور در مقابل پاسگاه رشت‌ـ‌قزوین متوقف شد، تصریح کرد: در بازدید ماموران پلیس راه تعدادی حیوان کمیاب از داخل اتوبوس که فضایی برای نگهداری حیوانات فراهم شده بود، کشف شد.

فرمانده پلیس راه گیلان ادامه داد: پس از بررسی‌های بیشتر یک قلاده گربه وحشی، یک عدد مار محلی لوس، یک عدد پرنده شکار بسیار کمیاب و یک شاخ قوچ به همراه یک اسلحه تفنگ بادی از  داخل خودروی اسکانیا کشف و ضبط شد.

وی گیلان را به لحاظ طبیعت زیبا دارای تنوع حیوانی مختلف دانست و افزود: به دلیل شرایط جوی و حضور شکارچیان برخی از این گونه‌ها در خطر انقراض هستند.

رستگار با اشاره به اینکه حیوانات کشف شده به همراه اسلحه و راننده خودرو برای سیر مراحل قانونی تحویل کارشناسان حفاظت محیط زیست استان شد، خاطرنشان کرد: این گونه‌های کمیاب پس از شکار به صورت قاچاق با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند و همین امر موجب طمع بسیاری از شکارچیان می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه در گیلان شاهد شکار غیرمجاز و قاچاق حیوانات کمیاب هستیم، یادآور شد: با وجود اقدام‌های کنترلی و اعمال جریمه‌های سنگین همچنان این عمل قبیح صورت می‌گیرد.

مرگ راننده اسپورتیج

فرمانده پلیس راه گیلان در ادامه به مرگ راننده خودروی آخرین مدل اشاره کرد و یادآور شد: در ساعات پایانی شب گذشته یک دستگاه سواری اسپورتیج که در مسیر رشت به انزلی با سرعت زیادی در حال حرکت بود ناگهان به دلیل عدم توانایی خودرو از مسیر اصلی جاده منحرف شده و موجبات مجروحیت شدید راننده را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه راننده خودرو که جوانی ۲۶ ساله بود پس از انتقال به بیمارستان در اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد، افزود: عامل اصلی تصادفاتی که منجر به انحراف و واژگونی خودرو می‌شود رانندگی با سرعت‌های بیش از حد مجاز است.

رستگار تخطی از سرعت مطمئنه به‌ویژه در بین جوانان را عاملی برای سرگرمی و فرصتی برای خودنمایی دانست و یادآور شد: برخی از صاحبان خودروهای لوکس و گران قیمت نیز تصور می‌کنند قیمت بالای خودرو برای آنها به مثابه یک محافظ در مقایسه با دیگر خودروها عمل می‌کند و موجب نجات جان آنها در هنگام بروز حادثه می‌شود، به همین دلیل خود را مجاز به رانندگی با هر سرعتی می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی ناگوار اقدام‌های ویژه‌ای توسط پلیس برای برخورد با رانندگان خاطی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: پلیس با توان مضاعفی در  جاده‌ها حضور پیدا می‌کند.
/فارس

Share