گلایه کوچکی نژاد از مجلس,دولت و صداوسیما

فرهنگیان از تبعیض آشکار در پرداخت‌ها گله‌مندند،چرا به داد فرهنگیان نمی‌رسیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارائه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان از سوی دولت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارائه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان از سوی دولت شد.

۱۰۳۲۸۳_origجبار کوچکی نژاد ارم ساداتی در نشست علنی امروز سه‌شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته کارگر و روز معلم خواهان حل مشکلات معیشتی کارگران و فرهنگیان شد و گفت: همه می‌دانیم که کارگران در شرایط سخت اقتصادی و پولی زندگی می‌کنند. ما باید به دغدغه‌های آنها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تشکر از سفر هیات دولت به استان گیلان خواهان حل مشکلات این استان شد و در ادامه گفت: دولت باید اقدامات مناسب‌تری در استان گیلان انجام دهد ولی متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. مردم گله مند هستند و انشاالله دولت جبران کند.

وی در رابطه با مذاکرات هسته ای گفت: مجلس اصولگرا در تصمیم سرنوشت ساز تاریخی می‌خواهد به تیم هسته ای کمک کند. ملت ایران از مذاکرات در طول تاریخ ضربه خورده است و به خاطر همین دلواپس هستند. تیم مذاکره کننده باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند و هوشیار باشند که به دام دشمن گرفتار نشویم. در قدم اول استکبار نشان داد که راه سلطه‌گری خود را ادامه می‌دهد.

کوچکی نژاد درمورد مسائل و معضل‌‌های فرهنگیان گفت: متاسفانه به کمترین نیازهای معلمان و فرهنگیان توجه نمی‌شود. امروز فرهنگیان از تبعیض آشکار در پرداخت‌ها توسط دولت گله‌مند هستند. متاسفانه امروز سهم مشترک از مطالبات فرهنگیان در دولت و مجلس وجود ندارد. از رئیس مجلس و هیات رئیسه گله‌مند هستم که برای یک مسئله کوچک کمیسیون ویژه و جلسات ویژه تشکیل می‌دهند. مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که مجلس برای دستگاه‌های اجرایی ریل گذاری کند. کدام ریل‌گذاری در مورد مشکلات فرهنگیان که بارها اعتراض کرده‌اند، انجام شده است؟ چرا به داد فرهنگیان نمی‌رسید؟

وی در ادامه گفت: نمایندگان محترم نطق کافی نیست باید کار عملی انجام دهید، دولت دهم و دولت یازدهم دو مصوبه متفاوت در مورد رتبه‌بندی فرهنگیان دارند و به صورت سلیقه‌ای و سیاسی این خواسته فرهنگیان تصویب شده است. دولت یازدهم در هفته معلم سال گذشته قول داد که همه مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند؛ این دروغی بیش نبود. امروز بازنشستگان فرهنگی از سال ۸۷ مطالبات خود را طلب دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: دولت مدعی شده است که به زودی مطالبات را پرداخت می‌کند. از مسئولین وزارت آموزش و پرورش سوال می‌کنیم که با این رقم اختصاص یافته توسط دولت ۲۰ درصد مطالبات ۹۳ را هم نمی‌توانیم پرداخت کنیم. سوال من این است که کدام سازمان یا وزارتخانه‌ای در کشور می‌شناسیم که با کارمندانش اینگونه برخورد کند؟

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: چند روز قبل معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که در مهرماه، حقوق معلمان براساس رتبه‌بندی افزایش پیدا می‌کند. من به عنوان یک فرهنگی از این اظهارنظر غیر کارشناسی دولت تعجب می‌کنم. نظام رتبه‌بندی یعنی ماندگاری نیروی انسانی متخصص و ارتقاء نیروهای علمی، آموزشی و پرورشی و همچنین به روز شدن معلمین که در طول چند سال اتفاق می‌افتد به رتبه‌ها می‌رسند، این ظلم بزرگ در حق معلمین است.

کوچکی نژاد گفت: مصوبه شتابزده و غیرکارشناسی دولت همان قانون خدمات کشوری است که عمر این قانون نیز گذشته و تاریخ اجرای آن به اتمام رسیده است. دائم به نام رتبه‌بندی در مسیر حق فرهنگیان خلل ایجاد می‌کنند. کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و تلفیق، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به بودجه ۹۴ آموزش و پرورش افزایش داد، این رقم می‌تواند رقم پایه حقوق فرهنگیان را که خواست همه آنها است افزایش دهد. چرا دولت عمل نمی‌کند؟ رئیس جمهور می‌تواند از منابع در اختیار نظام رتبه‌بندی را هم اجرایی کند. مگر همین دولت در مجلس قول ندادند در مقابل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به زودی لایحه رتبه‌ فرهنگیان را به مجلس ارائه دهد؟ چرا عمل نکرد؟ از فراکسیون‌های فرهنگی و سیاسی مجلس گله‌مند هستم که چرا به این مساله مهم نمی‌پردازند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: به صدا وسیما تذکر می‌دهم، مگر وظیفه رسانه ملی پرداختن به مشکلات اجتماعی نیست، شما برای یک مساله کوچک چندین مناظره و برنامه اجراء می‌کنید. آیا معلم‌ها این حق را ندارند که در صدا و سیما ظاهر شوند و مطالبات خودشان را بیان کنند؟ باید مساله برای مسئولان و جامعه روشن شود تا از شایعه پراکنی و جریانات ضد انقلاب که متاسفانه در برخی جراید از جمله روزنامه ایران، انتشار کاریکاتور در روزنامه همشهری که به معلمان توهین کردند.

وی در ادامه گفت: تشکل‌های قانونی معلمان با استفاده از اصل ۲۷ قانون اساسی از حقوق معلمان دفاع کرده و عرصه را بر تشکل‌های غیر قانونی ببندند که با سوءاستفاده از این فضا موج سواری می‌کنند. فرهنگیان صبور و انقلابی که برای احقاق حق خود تلاش می‌کنند مورد آسیب قرار می‌گیرند.

نماینده مردم رشت گفت: وزارت آموزش و پرورش باید تلاش کند که همه مطالبات فرهنگیان پرداخت شود، بی‌اعتنایی می‌کند که این ظلم امت برخی از مسئولین آموزش و پرورش موج سواری می‌کنند و در انتصابات از افراد مساله‌دار استفاده می‌کنند. اگر نمی‌توانید مشکلات را حل کنید استعفا دهید وگرنه مجلس وظیفه دارد به تعهد انقلابی خود عمل کند./خانه ملت

رج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share