در جلسه شورای شهر فومن مطرح شد؛

غیبت دو عضو شورا غیرموجه اعلام شد/جریمه شدن کسی که درختان فومن را قطع کرد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه نود و دوم شورای اسلامی شهر فومن در سالن کنفرانس شهرداری فومن با حضور هوشنگ عباسقلی زاده و مدیران شهرداری برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه نود و دوم شورای اسلامی شهر فومن در سالن کنفرانس شهرداری فومن با حضور هوشنگ عباسقلی زاده و مدیران شهرداری برگزار شد.

غیبت دو عضو شورا غیرموجه اعلام شد
DSC01863علیرضا علیدوست در ابتدای این جلسه گفت: جلسه قبل به دلیل غیبت آقای میری نرگسی و خانم زهرا نظری جلسه برگزار نشد و امروز با دستور جلسه قبلی با موضوع نامه های همکاران محترم که مبتنی بر بند ۳۰ ماده ۷۱ مبنی بر حسن نظارت است آغاز می کنیم و همکارانی که غایب بودند توضیحات خودشان را ارایه دهند.
زهرا نظری در خصوص علت غبت خود گفت: من در جلسه دیگر بودم و فرصت نشد بیایم.
سیدسینا میری نرگسی نیز مشکل زمانیرا علت غیبت خود دانشت و افزود: چون جلسه غیرعلنی بوده نیامدم و خواستار این بودم که در جلسه علنی موارد مطرح شود که در این بین علیرضا علیدوست اظهار کرد : ما در جلسه قبلی شورا اعلام کرده بودیم که جلسه آینده غیرعلنی است.
در نهایت غیبت سید سینا میری نرگسی و زهرا نظری در جلسه غیر علنی هفته گذشته رای گیری و غیر موجه اعلام شد.
گفتنی است زهرا نظری و سید سینا میری نرگسی در خصوص پروژه بلوار علامه طباطبایی و قطع درختان در فومن طبق ماده فوق از شهردار سوال نمودند.

حسن نظارت بر امور بر عهده شورا است
علیدوست ریس شورای شهر فومن گفت: قانونگذار اختیار حسن نظارت بر امور را بر عهده شورا قرار داده است و در این زمینه صراحت دارد ، شورای اسلامی نیز بر امورات نظارت می کند. دو دستور داریم نامه در خصوص قطع درختان و بلوار علامه طباطبایی که دو عضو شورا زهرا نظری و سید سینا میری نرگسی در این خصوصی اعتراض دارند.
سید سینا میری نرگسی ابتدا در خصوص پروژه بلوار علامه طباطبایی و تفاوت قیمت و دو پیمانکاری بودن عملیان این پروژه صحبت نمود.

برای شورای شهر مهم این است که کار به صرفه باشد
در ادامه شهردار فومن گفت: ما با صحبت های یک استاد کار نباید تصمیم بگیریم و هر کاری در شهر صورت می گیرد تبلور همه اعضای شورا است. اولا در بحث فنی برای ما ایراد گرفتند. سیاست های کلان شهردار و شورا از اول این بود که کار را بدون پول جلو بریم و هم اکنون داریم ازنیروهای خود شهرداری استفاده می کنیم. و تفاوت کار امانی و کار پیمانی در میزان هزینه ها است. در بحث علامه ۱۶/۵/۹۳ جلسه داشتیم و موافقت برای اجرا شد و آن طرف را شروع کردیم و اسناد مالی همه وجود دارد و مسئول واحد عمران نیز  هم اکنون در جلسه حضور دارد و از اعضای شورا می خواهم از حسابرس سوال کنند که دستمزدها چگونه است و متری ۱۸ هزار تومان هم قبلا دریافت شده است و از شهر های دیگر نیز سوال نمایید. همین امروز ۷-۸ هزار تومان از شهرهای دیگر کمتر پول دریافت می کنیم. و همکاران زحمات فراوانی در جدول گذاری انجام داده اند و جدولی که انجام شده است طبق استاندارد کشور بوده است.

عباسقلیزاده ادامه داد:شروع جدول در صد متر اول را خودم شروع کردم و پای کار بودم. اصلا پیمانکار نداشته ایم بلکه استادکار کار میکرد و آقایان نعمت زاده و زارعی برای ما کار می کردند و متری ۱۱۵۰۰ تومان قرارداد داریم و همه اسناد هم موجود است.

هوشنگ عباسقلیزاده افزود: برای شورای شهر مهم این است که کار به صرفه باشد. و اکنون نیز ۴۶ میلیون جلو هستیم.  از آنجاییکه که یکی از اصول سیاستهای کلان مدیریت جدید شهرداری و شورا در راستای بهبود بخشیدن به ورودی های شهر فومن بوده است بدین منظور در سالهای ۹۲-۹۳ ابتدا ورودی شهر از سمت رشت تا پل حاجی آباد روکش آسفالت شد و متعاقب آن در سال ۹۳ با در نظر گرفتن امکانات مالی و بیشترین بهره وری طرح ترمیم آسفالت از پل حاجی آباد تا میدان پاسداران در نقاطی که روکش قبلی کارآیی خود را از دست داده و موجب نارضایتی شهروندان و مسافران گردیده بود ابتدا با دستگاه آسفالت تراش برداشت و سپس روکش شد. این سیاست در عمل از چند نظر برای شهرداری منفعت داشته است.دیارمیرزا
وی افزود: در راستای ساماندهی طرح بهسازی خیابان علامه طباطبایی کلید خورد. بدین ترتیب مقرر گردید که ادامه بلوار علامه طباطبایی از دور برگردان قبلی تا پمپ بنزین پوریحیی زاده که دارای گاردریل بوده و چهره مناسبی برای شهر نداشته و عملاً در محدوده قانونی هر شهری نیز نصب گاردریل مرسوم نبوده ، زیباسازی و ایمن گردد. در این راستا به لحاظ اینکه بلوار قبلی با عرض ۵ متر احداث گردیده بود در ادامه می بایستی همان عرض حفظ شده و بقیه نیز با همان عرض ۵ متر احداث گردد. و همزمان جداول کناری خیابان اجرا و برای رفوژ وسط بدین ترتیب سیاست گذاری گردید که ابتدا گاردریلها و سپس پایه های آن برچیده شدند و در ادامه آسفالت سطح خیابان برداشته شود. جهت برداشت آسفالت پس از چندین جلسه بحث کارشناسی شهردار و کارشناسان واحد عمران شهرداری نتیجه حاصله برداشت آسفالت با دستگاه آسفالت تراش بود. تصمیم حاصل از این جلسات شاید یکی از بهترین تصمیمات اتخاذ شده در طول دوران تاسیس شهرداری فومن بوده است. به لحاظ اینکه در صورتیکه آسفالت با کاتر برش داده می شد بعد از آن با بلدوزر میبایستی جمع آوری می گردید و این یعنی حداقل ۳۵۰۰ متر مکعب تولید نخاله که هم معضل بزرگی برای دورریز آن وجود داشت و هم مکان مناسبی که میبایستی تخلیه گردد در دسترس نبود و هم اینکه شهرداری هزینه های مضاعفی را متحمل می شد.دیارمیرزا

شهردار فومن اضافه کرد:محاسن برداشت آسفالت با دستگاه آسفالت تراش به نسبت هزینه کمتری داشت و از همه مهمتر بازیافت مصالح حاصل از برداشت آن است و نکته دیگر اینکه با فروش پایه های آهنی گاردریلها میتوان بخشی از هزینه ها را نیز جبران نمود. یکی دیگر از سیاستهای اتخاذ شده اجرای کار جدولگذاری بصورت امانی-دستمزدی بوده است بدین معنا که مصالح لازم از سوی شهرداری تهیه و اجرای کار توسط پیمانکار واجد شرایط با دستمزد مناسب برابر قانون با استعلام بهاء انتخاب و اجرا گردد. که در این راستا نیز براساس آنالیز قیمت ها ، اجرای کار بصورت پیمانی با فهرست بهاء پایه سال ۹۳ و اجرای کار بصورت امانی-دستمزدی مورد مقایسه قرار گرفت که در نتیجه جدول با کانیو ۷۰درصد و جدول نیم نیوجرسی بیش از ۱۰۰ درصد به صرفه و صلاح شهرداری بوده است. تنها ایراد وارده بر اجرای پروژه طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه بوده که سلسله مراتب اداری در خصوص موافقتنامه ها و جذب اعتبارات استانی ، بارندگی های پی در پی ، برچیدن پایه های گاردریل ، سختی و دقت در اجرای جداول نیم نیوجرسی که برای اولین بیار در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمده است را می توان از علت ها دانست. در نهایت برای تامین و اجرای روشنایی ، تامین آب با فراهم نمودن کلیه امکانات این پروژه صورت پذیرفت.
عباسقلیزاده شهردار فومن در پایان گفت: با توضیحات ارایه شده و جداول مقایسه قیمتها اجرای کار در جدولگذاری خیابان علامه طباطبایی به طریق امانی به صرف و صلاح شهرداری بوده است.

همه می دانیم که نقدینگی ما صفر است
علیدوست رییس شورای شهر فومن در این لحظه اظهار کرد: ملاک ما برنامه و بودجه است و شهرداری اکنون پایین تر از قیمت برنامه و بودجه عمل نموده است. قیمت بها ۸۷ هزار تومان است اما شهرداری ۴۰ هزار تومان تمام کرده است.
مختار ابراهیمی عضو شورای شهر نیز گفت: موضوع امروز با محدودیت علامه طباطبایی بود که برخی ها از آیتم زمان نا رضایتی داشتند و نتاقض در دو طرف کار هم روشنگری شد که ما باید اعمال و رفتار و فکر ما کاربردی باشد و اینگونه نباشد که متغیر حرف بزنیم.بر کارها نظارت می کنیم اگر تخلف صورت گرفت دیگر تعارف نداریم طرح سوال می کنیم و اگر قانع نشدیم مستندات می آوریم و در هر صورت باید منطق را بپذیریم همه می دانیم که نقدینگی ما صفر است و کارها امانی است و شورا نیز نظارت دارد و استعلام بهاء نیز است و صورتجلسه شده است و باید شفاف باشیم چون استعلام ها را بنده به نمایندگی از اعضای شورا بوده ام و امضاء کرده ام و آقای میری نرگسی از یک فرد قد بلند که اسمشان را من نمی دانم سوال کردند که پیمانکار هم نبودند و با هم بازدید نمودیم و به او گفتند شما قرارداد دارید که او گفت نه من نمی دانم و قرارداد ندارم.
رییس کمیسیون عمران و برنامه و بودجه و عضو کمیسیون معاملات گفت: حلقه مفقوده این است که سوال را نباید طوری مطرح نماییم که انگیزه ها را از کارکنان شهرداری بگیریم اگر مطلبی است با مستندات ارایه شود و شفاف سازی صورت گیرد.

جریمه شدن کسی که درختان را قطع کرد
مبحث دوم در خصوص قطع درختان بود که در این مورد علیرضا بادپا مسئول امور شهر توضیحاتی ارایه نمود.
وی گفت: فردی که درختان مورد نظر را قطع نموده است توسط شهردار جریمه شده است و عذرخواهی نیز کرده است.
علیرضا علیدوست گفت: از همه تشکر می نماییم اگر کار خوب بود تشکر می کنیم و از کار بد انتقاد می کنیم و گلایه های خود را اعلام می داریم. از بابت جدول گذاری خیابان دامپزشکی و همچنین جلوی سپاه را که جدول گذاری و گل کاری نموده اید تشکر می کنیم.
شهردار فومن گفت: اکنون مدت ۲۰ روز است که لکه گیری در سطح شهر صورت می گیرد و یک تیم را ما برای اینکار گذاشته ایم.
در پایان علیرضا علیدوست از واحد روابط عمومی شهرداری تقدیر و تشکر نمود و همچنین این روز را تبریک گفت.

رییس شورای شهر فومن در پایان گفت: در خصوص ساماندهی سه شنبه بازار هفته آینده صحبت خواهد شد ، در خصوص پارک نیز قرار شد در جلسات آینده گفتگو شود.

Share