امام جمعه موقت رشت: نبود اشتغال جوانان در گیلان مایه اندوه جامعه است

عمر آل‌سعود به پایان رسیده است/مسئولان برای برطرف کردن مشکل معلمان تلاش کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت به پایداری ملت مظلوم یمن در مقابل حمله آل‌سعود به این کشور اشاره کرد و گفت: عمر حکومت آل‌سعود به پایان رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه موقت رشت به پایداری ملت مظلوم یمن در مقابل حمله آل‌سعود به این کشور اشاره کرد و گفت: عمر حکومت آل‌سعود به پایان رسیده است.۲۰۱۵۰۵۰۸۱۳۴۷۴۴_arabani2015

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به کشتار مردم مظلوم یمن توسط آل‌سعود اظهار کرد: آل‌سعود برای شادی دل رژیم صهیونیستی و سردمداران کاخ سفید زیرساخت‌های کشور یمن را به نابودی کشانده است.

وی به مقاومت ملت مظلوم یمن در مقابل حمله آل‌سعود به این کشور اشاره کرد و افزود: عمر حکومت آل‌سعود به پایان رسیده و این رژیم روزی بیدار می‌شود که دیر است.

*تهدید مردم ایران بی‌تاثیر است

صدیق عربانی در ادامه با تاکید بر توجه به فریاد مقام معظم رهبری در مذاکرات ۱+۵، بیان کرد: غرب می‌خواهد مذاکره‌کنندگان زیر شبح تهدید مذاکره کنند اما استکبار بداند ملت ایران مسیر خود را پیدا کرده و تهدید در این مردم بی‌تاثیر است.

امام جمعه موقت رشت خواستار توجه مسئولان به بیکاری جوانان شد و تصریح کرد: ارائه آمار توسط مدیران موجب برطرف شدن بیکاری نمی‌شود و نبود اشتغال جوانان در گیلان مایه اندوه جامعه است.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از تولید داخلی اشاره کرد و گفت: کارخانه‌ها کالای با کیفیت تولید کنند تا مصرف‌کنندگان تشویق به استفاده از کالای داخلی شوند.

*هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است

صدیق عربانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری، خاطرنشان کرد: معلمان در تربیت نسلی با ایمان، روشن‌بین و دارای اعتماد به‌ نفس تلاش می‌کنند و هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است.

امام جمعه موقت رشت بر برطرف کردن مشکل معیشتی فرهنگیان تاکید کرد و یادآور شد: مسئولان با اتخاذ تدابیر لازم برای برطرف کردن مشکل معلمان تلاش کنند.

وی با اشاره به صدور قبض دستگاه‌های ارائه کننده خدمات آب‌، برق، تلفن و …، اظهار کرد: مردم دارای درآمد متفاوت هستند و دستگاه‌های مذکور باید برای پرداخت بدهی به اقشار مختلف مهلت دهند.

*همدلی نباید تنها از طرف مردم باشد

صدیق عربانی خواستار رفتار مناسب مدیران با مردم شد و افزود: آیا در سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» تنها مردم باید همدلی کنند و مدیران نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند؟

*بی‌تفاوتی مسئولان در سرگردانی مردم در فرودگاه‌ها

امام جمعه موقت رشت به معطلی ۶ ساعته مسافران پرواز مشهد ـ رشت اشاره کرد و گفت: مسئولان پاسخگوی سرگردانی مسافران در فرودگاه نبودند و از وزیر راه و شهرسازی و متولیان فرودگاه‌های کشور می‌خواهیم به روند تأخیر در پرواز هواپیماها رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه پخش اذان از خواسته‌های مسافران در فرودگاه‌ها است، تصریح کرد: ایران کشوری اسلامی است و مردم هنگام اذان باید این صدا را بشنوند.

*گوش دادن به غیبت گناه کبیره است

صدیق عربانی همچنین بر نگه‌داشتن زبان مسلمان بر غیبت تاکید کرد و یادآور شد: امام (رضا (ع) سکوت را زینت فرد مؤمن دانسته و اسلام زیر سئوال بردن آبروی افراد را معصیت می‌داند.

امام جمعه موقت رشت غیبت را جزو گناهان کبیره دانست و بیان کرد: گوش دادن به غیبت از گناهان کبیره محسوب می‌شود و عذرخواهی از فرد غیبت شونده کفاره فرد غیبت‌کننده است./فارس

Share