رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست گیلان:

علوم پزشکی گیلان بیمارستان‌ها را ببندد بهتر است تا اینگونه زباله‌های عفونی را رها کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست گیلان گفت: بهتر است علوم پزشکی گیلان بیمارستان‌های خود را ببندند تا اینکه زباله‌های عفونی خود را در بهترین نقطه این استان تخلیه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست گیلان گفت: بهتر است علوم پزشکی گیلان بیمارستان‌های خود را ببندند تا اینکه زباله‌های عفونی خود را در بهترین نقطه این استان تخلیه کند.۱۳۹۴۰۱۲۵۰۰۰۵۱۸_PhotoA

احسان شکری بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند در سالن قدیر استانداری گیلان با انتقاد بر نحوه تخلیه زباله‌های عفونی بیمارستان‌های دولتی این استان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بهتر است بیمارستان‌های خود را ببندند تا اینکه زباله‌‌های عفونی را در بهترین محیط بدون مدیریت تخلیه کند.

وی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکل در گیلان بیماری سرطان است که به دلیلی آلودگی شیوع یافته، تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد دستگاه‌های تصفیه بیمارستان‌ها فعال است و حدود ۳۰۰ تن زباله بیمارستانی در سراوان تخلیه می‌شود.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست گیلان ادامه داد:  زباله‌های بیمارستانی امحا نشده و وارد رودخانه‌ها شده و آلودگی آب را ایجاد می‌کند.

معاون علوم پزشکی گیلان نیز در جلسه مذکور در پاسخ به شکری گفت: این که بگویید بیمارستان‌ها را ببندند، یک شعار است، زیرا ۱۶۰ هزار نفر مراجعه‌کننده داریم و ۳۶۰۰ نفر نیز بستری کرده‌ایم.

محمدعلی آشوبی با بیان اینکه کمترین شیوع بیماری سرطان از معده و پستان است که ربطی به آب ندارد، تصریح کرد: ما برای دفع یک کیلو زباله مرکز خاصی نداریم و چاره‌ای نیست که در سراوان امحا کنیم.

وی با اعلام آمادگی برای ۴۰ درصد سرمایه‌گذاری با شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد رشت برای برطرف شدن مشکل زباله خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه با مشورت محیط زیست و شرکت دانش‌بنیان آمادگی داریم و مشکلی وجود ندارد./فارس

Share