پس از صدور تکذیبیه دفتر محسن رضایی:

عذرخواهی مشروط کیهان از محسن رضایی/اظهارت ایشان نمی‌تواند باورکردنی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بدیهی است که آنچه در این وجیزه آمده- و متاسفانه از اظهارات اخیر آقای محسن رضایی استنباط می‌شود- با توجه به شخصیت انقلابی ایشان و سوابق درخشانی که از ایثار و فداکاری وی در کارنامه دفاع مقدس ثبت و ضبط است، نمی‌تواند قابل قبول و باورکردنی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کیهان در شماره امروز خود نوشت:
در پی انتقاد به اظهارات آقای محسن رضایی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «المیادین» که در آن به آمادگی ایران برای دفاع از مرزهای عربستان اشاره شده بود، دفتر وی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد آنچه در گزارش المیادین از مصاحبه محسن رضایی آمده بود‌، «ناقص» بوده است! در بیانیه دفتر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، از کیهانروزنامه کیهان نیز به خاطر یادداشت روز چهارشنبه که به انتقاد برادرانه از اظهارات آقای محسن رضایی اختصاص داشت با عنوان «روزنامه حاشیه ساز»! یاد شده است و این در حالی است که انتظار می‌رفت و روال منطقی نیز، این بود که دفتر ایشان، به جای حمله به کیهان که اظهارات آقای رضایی در مصاحبه با المیادین را براساس آنچه در خبر این شبکه آمده بود، نقد کرده است به شبکه المیادین به خاطر انتشار «ناقص» یا «ناصحیح» و یا «سانسور شده» اظهارات آقای محسن رضایی اعتراض می‌کرد.
گفتنی است آقای محسن رضایی در بخشی از مصاحبه خود با «المیادین» گفته بود «سلاح‌های ما برای دفاع از عربستان، قطر، امارات و همه جهان اسلام است. من اطمینان دارم اگر کسی به مرزهای عربستان تعرض کند، ما از ملت این کشور دفاع می‌کنیم» و کیهان در یادداشت دیروز خود با عنوان «برادر محسن از شما بعید بود» به نقد برادرانه اظهارات ایشان پرداخته و آورده بود امروزه با توجه به جنایات وحشیانه آل‌سعود در قتل‌عام زنان و مردان و کودکان مظلوم و بی‌پناه، یمن احتمال تعرض به مرزهای عربستان فقط از سوی انصارالله یمن وجود دارد که در صورت وقوع، اقدامی‌خداپسندانه و منطقی نیز هست و از آقای رضایی پرسیده بود، آیا منظور شما از این که در صورت تعرض به مرزهای عربستان، ایران به دفاع از عربستان برمی‌خیزد! مقابله ایران با انصارالله یمن است؟! و اگر غیر از این است، کدام کشور دیگری قصد تعرض به مرزهای عربستان را دارد که تاکید شما بر دفاع ایران از مرزهای عربستان در صورت تعرض دیگران ، مصداق داشته باشد؟!
باید گفت کیهان از توضیح و تصحیح آقای رضایی درباره مصاحبه خود با المیادین استقبال می‌کند و در بند پایانی یادداشت دیروز خود نیز تاکید کرده بود:
«بدیهی است که آنچه در این وجیزه آمده- و متاسفانه از اظهارات اخیر آقای محسن رضایی استنباط می‌شود- با توجه به شخصیت انقلابی ایشان و سوابق درخشانی که از ایثار و فداکاری وی در کارنامه دفاع مقدس ثبت و ضبط است، نمی‌تواند قابل قبول و باورکردنی باشد و یا خدای نخواسته از سوءنیتی حکایت کند. ولی باید گفت بی‌دقتی برادر محسن در اظهارات یاد شده و آثار سوء آن به شدت درخور ملامت و بایسته اصلاح است» و اکنون بسیار خشنودیم که دفتر آقای رضایی متن کامل مصاحبه ایشان را منتشر کرده و در آن بر اعتراض شدید آقای رضایی به جنایات آل‌سعود تاکید شده است.‌ از این روی، آن بخش از یادداشت کیهان که در انتقاد به سکوت آقای رضایی نسبت به جنایات آل‌سعود و عدم حمایت ایشان از مردم مظلوم یمن بود، مصداق ندارد بنابراین بخش یادشده هر چند که با استناد به گزارش اولیه «المیادین» نوشته شده بود ولی خود را ملزم به پوزش از برادر عزیزمان آقای رضایی می‌دانیم. اگرچه اظهارنظر ایشان درباره دفاع ایران از مرزهای عربستان را کماکان غیرقابل توجیه تلقی می‌کنیم.

Share