آیت الله رمضانی: اقتصاد مقاومتی راهبرد برون‌رفت نظام از چالش‌ها است

عدم استفاده بهینه از زمین‌های کشاورزی در استان گیلان تاسف‌بار است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی راهبردی برای برون‌رفت نظام در بخشی از چالش‌هایی است که با آن مواجه‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقتصاد مقاومتی راهبردی برای برون‌رفت نظام در بخشی از چالش‌هایی است که با آن مواجه‌ایم.ramzani1031

آیت‌الله رضا رمضانی ظهر امروز در همایش بزرگداشت و تجلیل از جامعه صنعت و تولید گیلان با تبریک روز کارگر اظهار کرد: امیدواریم نظام به جایی رسیده باشد که از هر جهت بتواند از قشر زحمت‌کش کارگر پشتیبانی کند.

وی کارگران را از ارکان تولید و ارتقای نظام عنوان کرد و افزود: فعالیت‌های خرد در هر بخشی می‌تواند در رسیدن به اهداف تاثیرگذار باشد.

رمضانی با بیان اینکه فعالیت بعضی از واحدهای تولیدی در گیلان نویدبخش است، تصریح کرد: مشکلاتی در بخشی از واحدها وجود دارد و باید برطرف شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری کمبود نقدینگی، اختلاف بین شرکا در بخش خصوصی و تهیه مواد اولیه و ماشین‌آلات را از مشکلات واحدهای تولیدی استان برشمرد و بیان کرد: دولت باید به نقش خود در مورد بخش خصوصی اهتمام داشته باشد.

*رقابت سالم مسیر رسیدن به اقتصاد مقاومتی

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم به اقتصاد مقاومتی برسیم باید رقابت سالم در مورد کیفیت کالا و خدمات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: استفاده بیشتر از استعدادهای کشور در ارتقای کیفیت تاثیرگذار است.

رمضانی سرمایه‌گذاری در بخش صادرات غیر نفتی را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: ظرفیت بسیاری در استان‌های گیلان و مازندران در بخش کشاورزی وجود دارد و می‌توانیم در برخی از محصولات به خودکفایی برسیم و در صادرات توفیق‌هایی داشته باشیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری استفاده نکردن از زمین‌های کشاورزی در استان را تاسف‌بار خواند و یادآور شد: باید به دنبال راهکار برای استفاده بهینه در تمام بخش‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر راهبرد اقتصاد مقاومتی را می‌خواهیم باید نقشه راهی برای آن تبیین کنیم، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی راهبردی برای برون‌رفت نظام در بخشی از چالش‌هایی است که با آن مواجه‌ایم.

رمضانی بر افزایش مقاومت مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های کم نظیری در کشور و استان وجود دارد و این قابلیت‌ها باید شناسایی و حمایت شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تشکیل بسیج را تدبیر امام (ره) برای برطرف کردن یک‌سری از چالش‌ها در کشور خواند و بیان کرد: ابتدای انقلاب اسلامی ۲۸ درصد از جامعه باسواد بودند و با تشکیل نهضت سوادآموزی این عدد به ۹۴ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه ساختار نظام اسلامی تعریف شده است، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برخی اصلاحات تدریجی را مطرح کردند اما انقلابیون کار بزرگی انجام دادند و تغییر دفعی که وقوع انقلاب اسلامی است، در کشور اتفاق افتاد.

رمضانی به رای ۹۸ درصدی ملت ایران به جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: هنگام وقوع انقلاب ایران ۷۰ درصد جامعه خود را نشان دادند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در بعضی از جاها نیاز است مرور جدی به اهداف خود داشته باشیم، خاطرنشان کرد: نقد به معنای رشد و ارتقا است.

وی ادامه داد: تنها نباید به نقل تاریخ اکتفا کنیم و اکنون نیاز به تحلیل و تطبیق داریم و برای این منظور باید مدلی را ارائه کرده و بررسی کنیم چه میزان از مسیر طی شده است.

*بحران بی‌هویتی در غرب

رمضانی به بحران بی‌هویتی در غرب اشاره کرد و یادآور شد: درمانگاه‌های هویت‌شناسی در غرب ایجاد شده تا افراد واقعیت‌ها را درک کرده و با آن زندگی کنند و این موضوع قابل توجه است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در عرصه‌های اجتماعی نیازمند برنامه هستیم، اظهار کرد: بررسی برنامه‌ها در تمام بخش‌ها مهم است و اگر در انجام کارها روش نداشته باشیم دیرتر به هدف می‌رسیم ضمن اینکه برنامه‌ها در بعضی از جاها ابتر می‌ماند./فارس

Share