حجت‌الاسلام جدایی: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند حمایت مسئولان است

طرح فرهنگی امام جمعه اسالم برای شاغل کردن جوانان بیکار این شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه اسالم گفت در دیدار با مسئولان کتابخانه این شهر با اشاره به ارزش مطالعه و کتاب اظهار کرد: طرحی دارم که اجرای آن می‌تواند جوانان بیکار اسالم را شاغل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امام جمعه اسالم گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی نیازمند حمایت مسئولان است.

۱۳۹۴۰۲۲۱۰۰۰۷۲۶_PhotoAحجت‌الاسلام اصغر جدایی در دیدار با مسئولان کتابخانه این شهر با اشاره به ارزش مطالعه و کتاب اظهار کرد: طرحی دارم که اجرای آن می‌تواند جوانان بیکار اسالم را شاغل کند.

وی ادامه داد: در این طرح به ۱۰۰ نفر از جوانان کتاب یک‌هزار صفحه‌ای با ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود تا کتاب را مطالعه کنند و در مدت کوتاهی ۱۰۰ هزار صفحه خوانده می‌شود که این امر مستلزم حمایت مسئولان است.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه اگر امروز مبلغ مذکور هزینه نشود بعد باید ۱۰۰ میلیون تومان برای ساخت زندان، مبارزه با مواد مخدر و… صرف شود، تصریح کرد: کتابخانه خلوت است و مسئول کتابخانه ۵۰ جلد کتاب بیاورد و کارت عضویت صادر کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان در ماه یک ساعت با حضور نمادین در کتابخانه نسبت به مطالعه اقدام کنند، خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌توان در نانوایی‌ها یک‌سری کتاب گذاشت تا مردم در صف بتوانند مطالعه کنند.

جدایی راه‌اندازی کتابخانه سیار را از دیگر طرح‌های موثر برای ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و یادآور شد: مدارس نیز می‌توانند برای بازدید دانش‌آموزان در سال یک بار از کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه ۷ هزار دانش‌آموز در اسالم مشغول به تحصیل هستند، متذکر شد: این دانش‌آموزان می‌توانند طرح بازدید از کتابخانه را در سال داشته باشند.

امام جمعه اسالم کتاب را زیربنای تمدن دانست و تصریح کرد: کتاب میدان دید انسان را گسترش می‌دهد و کتاب مانند هم‌نشینی با دانشمند است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری ۴۰ هزار جلد کتاب دارند، یادآور شد: ایشان در روز سه تا چهار ساعت مطالعه می‌کنند که نشانه اهمیت به کتاب و مطالعه است.

شهردار اسالم نیز در جلسه مذکور اظهار کرد که نیم‌درصد بودجه کتابخانه‌ها را پرداخت می‌کند./فارس

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی
Share