در نشست کمیسیون ترافیک شورا مطرح شد

طرح ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در رشت/پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پایانه غرب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: طرح مطالعاتی ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در رشت انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شاهرخ طلیسگر بعد از ظهر امروز در نشست کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت، با اشاره به اینکه مطالعات ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری امسال برای فاز طراحی و برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود، اظهار داشت: مشاور همه نقاط شهر را مورد مطالعه قرار داده و اولویت‌بندی می‌‌کند.

وی با بیان اینکه برای احداث پایانه شرق نگاه ۱۰ سال داریم افزود: با احداث پایانه شرق گره‌های ترافیکی باز و طرح‌های مطالعاتی و بهنگام‌سازی سفرها انجام می‌شود.

۸۴ درصد بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت عمرانی است

۲۰۱۵۰۳۲۸۱۹۵۶۵۴_shahrdai846در ادامه مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به اینکه بودجه این سازمان در سال ۹۴ به میزان ۱۶ درصد جاری و ۸۴ درصد عمرانی است، اظهار داشت: هزینه‌های عمرانی در حوزه تسهیل امور شهری در بخش مطالعات طرح‌های ترافیکی انجام می‌شود.

فرامرز جمشیدپور با بیان اینکه در حوزه غیر نقدی بودجه شامل ساخت پل‌های عابر پیاده و تبلیغات محیطی است و پارکومتر هوشمند نیز در بخش عمرانی مدنظر قرار گرفته شد، افزود: در بخش پارکینگ‌های طبقاتی با سرمایه‌گذار وارد مذاکره شدیم و در بخش  اصلاح هندسی و جابه‌جایی تاسیسات یک میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی گفت: برای ایمن‌سازی عرض و طول معابر ۸۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده و برای خرید و نصب و نگهداری تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی ۵۰۰ میلیون تومان لحاظ شده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با بیان اینکه کل شهر رشت از لحاظ تابلوها و علائم تعیین مسیر شده است، تصریح کرد: هوشمند‌سازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی اکثرا سال گذشته تجهیز شدند و امسال هوشمندسازی چند تقاطع انجام می‌شود.

جمشیدپور با بیان اینکه بودجه خرید ماشین آلات امسال کاهش یافته است، گفت: ۷۰ میلیون تومان در این بخش لحاظ شده و اجرای طرح مسیر دوچرخه‌سواران مسکوت مانده است.

پایانه غرب شهر رشت ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

در ادامه مدیرعامل پایانه‌های مسافربری شهرداری رشت با بیان اینکه بودجه سال ۹۴ این سازمان ۱۹ درصد عمرانی و ۸۱ درصد جاری است، اظهار داشت: برای خرید و احداث پایانه چهار میلیارد تومان در بودجه سازمان دیده شده است.

مهرداد حسینی تکمیل پایانه غرب و خرید زمین برای پایانه شرق را مورد تاکید قرار داد و افزود: پایانه غرب در حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که در احداث پایانه  شرق وجود دارد گفت: پیگیر موضوع هستیم در بودجه امسال هزار میلیارد تومان دیده شده است که به دنبال زمین برای پایانه شرق هستیم.
/تسنیم

Share