از گوشه کنار سیاست در گیلان:

ضعیف‌ترین مدیر در گیلان از نظر ندیمی/عزل یکی از معاونین منطقه آزاد انزلی/میهمان ویژه همایش تالش شناسی/تامینی در خصوص تغییرات در شهرداری رشت چه گفت؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.گوشه کنار سیاستدر این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.با ما همراه باشید.


ضعیف ترین مدیر در گیلان از نظر ندیمی

ندیمی در نشست شورای اداری شهرستان لاهیجان با انتقاد از مجموعه ی آب و فاضلاب روستایی استان گیلان، گفت: جناب آقای احمدی پور، برای آخرین بار اعلام می کنم که تشکیلاتی ضعیف تر از آبفار و آقای فرامینی در استان گیلان من ندیدم.

وی افزود: در طول این مدت، مجموعه ی آبفار با پیچاندن و سرگردان کردن مردم در حال گذر زمان است.

زبان گویا در ادامه نوشت:عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم اظهار داشت: این مجموعه با مردم طلبکارانه برخورد می کند و طوری وانمود می شود که مردم باید سر تعظیم به این کعبه ی آمال فرود بیاورند.

ندیمی گفت: در مورد اصل مدیریت آبفار گیلان در جلسه ی هفته ی آینده ی وزارت نیرو تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دلیل حضور مدیران ضعیف در استان برای چیست، افزود: خسته کننده است که ما برویم در روستایی و آب هایی را ببینیم که من و شما از خوردن آن ابا داریم و اگر هم از آن آب بنوشیم بیش از آنکه نشانه ی پذیرش باشد، نشانه ی تاکتیک است.

عزل یکی از معاونین منطقه آزاد انزلی

AnzaliFz5 سید ضیاء الدین شفیعی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی از سمت خود برکنار شد.

سه روز پیش و در سکوت خبری رضا مسرور مدیرعامل منطقه آزاد انزلی طی حکمی شفیعی معاون فرهنگی اجتماعی این منطقه را از سمت خود عزل کرد

شنیده های خبرنگار دیارمیرزا حاکی از این است که عملکرد ضعیف در حوزه مسئولیتی و عدم تعامل با سایر معاونین و مدیران منطقه آزاد از دلایل برکناری شفیعی بوده است.
تا انتخاب معاون جدید مدیر اجتماعی منطقه آزاد انزلی سرپرستی این معاونت را عهده دار می باشد.

آب شرب به جای خانه ها، وارد رودخانه می‌شد

روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ خبری با تیتر «آب شرب دیوشل پشته به جای خانه ها، وارد رودخانه میشود!؟ » در خروجی سایت قرار گرفت.

از این رو  اداره آب و فاضلاب لنگرود بعد از انتشار این خبر ، صبح امروز جمعه اقدام به ترمیم و تعویض لوله های آب شرب دیوشل پشته کرد.

لازم به ذکر است که طبق گفته اهالی محل، به دلیل ترکیدگی لوله و عدم استفاده استاندارد از بست های لوله آب، آب شرب این منطقه بیش از سه ماه به جای وارد شدن به لوله های اب خانه های مسکونی ، وارد رودخانه می شد.

میهمان ویژه همایش تالش شناسی
شنیده های خبرنگار دیارمیرزا حاکی بر این است که رضا صالحی امیری مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی دوم و سوم خرداد  به گیلان سفر خواهند کرد و در همایش «تالش شناسی» که در شهرستان رضوانشهر برگزار می شود حضور پیدا میکند.
شناسایی تاریخ و فرهنگ تالش و معرفی هر چه بیشتر آن در سطح ملی، تبادل اطلاعات بین پژوهشگران، اساتید و محققان منطقه، جذب گردشگر و توریسم به منطقه ، ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای ساکنان بومی و محلی از اهداف برگزاری این همایش بوده است.

نظر تامینی در خصوص تغییرات در شهرداری رشت

تامینی در گفتگو با رشت پرس در خصوص تعامل و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی با منتخبین مردم در پارلمان محلی شورای اسلامی شهر و فضای حاکم برای توسعه ی شهر رشت  با توجه به بازگشت ثابت قدم به عنوان شهردار کلانشهر رشت گفت:

جایگاهی برای نمایندگان مجلس  در فضای شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری تعریف نشده است در حالی که نمایندگان می توانند نقش بسیار مهمی را در توسعه ی شهر رشت داشته باشند .  تنها جلسه ای که برای ایجاد فضای تعاملی با نمایندگان توسط شورا برگزار شد مربوط به دو سال پیش است و تا کنون جلسه ای در تداوم تعاملات و همکاری تشکیل نشده است . تمام پیگیری های ما بر این عنوان بود که شهر از فضای چالشی خارج شود و برای سال جدید ، شهر دارای یک مدیریت منسجم گردد . فراز و فرودهایی که در خصوص انتخاب شهردار ایجاد شد باعث بروز خسارت هایی برای شهر شد . تمامی سخن نمایندگان نیز این بود که فردی که برای مدیریت شهری رشت انتخاب می شود غیر بومی نباشد . به حمد الله ، دکتر ثابت قدم فرد تحصیل کرده و با تجربه ای هستند و یک تجربه ی تلخ شورا را پشت سر گذاشته اند و مطمئنا با درایت عمل کرده و می توانند شهر را از بلاتکلیفی برهانند .

تفکرات زیادی نیز بر شورا حاکم است اما باید فضای همدلی را در پیش بگیریم . شرایطی که در زمینه ی بحث آسفالت و خرابی معابر در رشت وجود دارد برازنده ی این شهر و مردم عزیز نیست و باید با استفاده از پتانسیل ها و امکانات این معضلات مرتفع شود .

در خصوص ساماندهی بحث رودخانه ها ، پیگیری هایی از سوی نمایندگان در وزارت کشور و دولت در جریان است و دکتر نوبخت ، قول های مساعدی را برای اختصاص بودجه برای ساماندهی این رودخانه ها به نمایندگان داده اند . برای ساماندهی فضاهای فرهنگی و توسعه ی اماکنی نظیر مرقد مطهر خواهر امام (س) رشت و ساماندهی بافت فرسوده ی اطراف آن مکان و همچنین آرامگاه میرزا کوچک جنگلی ، فعالیت هایی باید صورت پذیرد .

 شهردار رشت فرد توانمندی هستند ، برخی افراد از جابجایی ها در شهرداری نگران شدند اما عقیده ی بنده این است که ایشان با درایت پیش می روند . خواهش من از شورای اسلامی شهر رشت و شهردار محترم این است که نمایندگان را نیز در کنار خود بپذیرند چون توسعه ی شهر رشت در گرو تعامل همه ی مدیران است.

ماجرای زمین چند میلیاردی و نماینده لاهیجان
«اکبر اعلمی» نماینده اصلاح‌طلب مجالس ششم و هفتم  در نامه ای به رئیس قوه قضائیه از فساد مالی ۳ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کلاهبردی چند ده میلیاردی ۱۷۷۰۰ متر مربع زمین پرده برداشت.
اعلمی نوشته بود: ۳ تن از نمایندگان هفتمین دوره مجلس که متاسفانه یکی از آنان هم‌چنان نماینده مجلس می‌باشد، درسال ۸۵ با وجوه متعلق به ۳۵۸ سهامدار و تهیه دو مبایعه نامه صوری با قیمت و تاریخ‌های متفاوت و دست‌کاری شده که هردو دریک روز تنظیم شده است، زمینی را خریداری و به‌جای آن‌که سند آن‌را در دقتر اسناد رسمی به‌صورت مشاعی به‌نام مالکین اصلی زمین ثبت نمایند، به‌نام خود ثبت کرده و از آن تاریخ با تسلط بلامنازع و بدون نظارت بر پروژه مسکونی و ده‌ها میلیارد تومان سرمایه مربوط به صدها نفر شریک، آن‌را به یک بنگاه اقتصادی و اختصاصی مبدل و با سوءاستفاده از استیصال شرکاء به‌خاطر انتقال سند به‌نام متهمین، منویات نامشروع خود را بر مالکین اصلی تحمیل و دراین مسیر با توسل به عملیات متقلبانه و روش‌های‌غیرقانونی دیگر، ضمن ارتکاب مجموعه‌ای از اقداماتی که هریک از آن‌ها می‌تواند مصداق عنوان مجرمانه مستقلی باشد، نظیر خیانت در امانت، جعل و انتقال مال غیر، خسارات فراوانی را به شرکای پروژه وارد و تا به امروز به خودسری‌های خود هم‌چنان دامه داده و از انتقال سند آپارتمان‌ها و مشاعات آن به نام مالکین اصلی خودداری می ورزند.

ابوذر ندیمی، یکی از نمایندگان است که نامش در فهرست سه نفره وجود دارد، در باره این موضوع اعتقاد دیگری دارد‌ و ادعای این نماینده اسبق مجلس را درست نمی‌داند. او بر این باور است که زمین با نظر صاحبان به وی و همکارانش واگذار شده و پس از انجام مراحل مقدماتی کار، افراد سهم خود را از زمین دریافت کرده‌اند.
ندیمی در این باره گفت‌: ما در زمان مجلس هفتم‌ برای اینکه دچار شر زمین دولتی نشویم، زمینی را خریداری کردیم. چند زمین گزینش شد. هم‌اکنون ۳۰۰ قطعه زمین از ۴۰۰ قطعه خریداری شده از اشخاص غیر دولتی، واگذار شده، ولی چند نفر از اعضا به دلیل اینکه حسابرسی‌ها انجام نشده بود، شکایت‌ کردند. ما هم رفتیم به دادگاه و مستندات برای آن بردیم و دیگر چیز خاصی‌ نیست.
وی در پاسخ به اینکه آیا هم‌اکنون سندی به نام شماست، افزود: نخیر سندی به نام ما نیست. ما خریدار بودیم برای جمع. همان طور که گفتم ۴۴۰ نفر سهام دارند که ۳۰۰ نفر هم ساکن شده‌اند. چون در آن زمان با رأی گیری ما را انتخاب کردند، ما زمین را خرید‌یم و هیچ گونه مالکیتی در عرصه و اعیان این زمین‌ها نداریم.

 

۲۸۸۹۵۲۸۹۰۲۲۸۹۰۳

Share