در همایش هفته هلال احمر مطرح شد

ضرورت وجود دو بالگرد دراستان انکارناپذیراست،گیلان از استان‌های دارای بحران کشور

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه گیلان سرزمینی بحران خیز و بستر حوادث، بلایا و سوانح متعددی است، اظهار داشت: همه مسئولان به ویژه سرخ و سفیدپوشان هلال احمر باید همواره آماده امدادرسانی به آسیب دیدگان و نیازمندان در مواقع بحران را داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان با تاکید بر نقش آفرینی موثر جمعیت هلال احمر استان در مواقع بحران گفت: فرشتگان امداد و نجات در خارج از مرزهای گیلان نیز همواره با حضور مطلوب خود به یاری هموطنان شتافته اند.

photo_2015-05-12_01-59-14محمدعلی نجفی پیش از ظهر یکشنبه در همایشی که به مناسبت هفته هلال در سالن اجتماعات این جمعیت که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، افزود: عملکرد اهالی هلال احمر در مواقع بحران مانند سیل، رانش زمین، برف و طوفان و غیره مطلوب ارزیابی می شود.

وی با بیان اینکه گیلان سرزمینی بحران خیز و بستر حوادث، بلایا و سوانح متعددی است، اظهار داشت: همه مسئولان به ویژه سرخ و سفیدپوشان هلال احمر باید همواره آماده امدادرسانی به آسیب دیدگان و نیازمندان در مواقع بحران را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: گیلان همواره آبستن تعداد بسیاری از میان ۳۰ نوع بحران و حادثه ای بوده که در کشور رخ می دهد، بر این اساس باید همیشه از آمادگی لازم برخوردار بود.

وی افزود: هلال احمر کشورمان در بحران یمن خوش درخشیده اما متاسفانه کسانی که در سرزمین اسلامی داعیه دار اسلام هستند خود بر آتش افروزی در جنگ نقش بزرگی را ایفا می کنند و مانع امداد رسانی سایر کشورها به مردم مظلون و به خاک و خون کشیده یمن می شوند

نجفی اظهار داشت: کسانی که عنوان حقوق بشر را یدک می کشند در برابر قتل عام مردم بی دفاع یمن سکوت اختیار کرده اند و از امدادرسانی هلال احمر ایران زمین و سایر بشردوستان جهان جلوگیری می کنند.

وی از ستاد بحران گیلان که هلال احمر استان نیز در آن حضوری پررنگ و نقش آفرین دارند قدردانی کرد که همواره یاری رسان آسیب دیدگان در مواقع بحران، بلایا ، سوانح و حوادث هستند تا اندکی از آلام آنها و خانواده هایشان کاسته شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز در این همایش با اشاره به فرمایشات رئیس جمهوری مبنی بر اینکه هلال احمریها فرشتگان نجان در ایران و سایر نقاط جهان هستند، گفت: اهالی سرخ و سفید پوش این جمعیت در استان نیز بر تحقق این مهم اهتمام ویژه دارند.

علیرضا خصوصی ثانی ادامه داد: شعار هفته هلال امسال با عنوان ” انسان مهربان، دنیای آرام” نیز برگرفته از شعار امسال که ” ملت و دولت، همدلی و همزبانی” از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده، نشات گرفته تا در اشاعه و نهادینه کردن فرهنگ نوعدوستی و کمک در جامعه نقش پررنگی ایفا کند.

وجود دو بالگرد در گیلان بحران خیز ضرورتی انکارناپذیر است

نماینده مردم فومن و شفت نیز در این همایش گفت: امدادگران و امدادگری در بحرانها و حوادث فعالیتی مقدس به شمار می رود که علاوه بر جنبه انسانی از جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلان برخوردار است.

ناصر عاشوری اظهار داشت: هلال احمر نهادی فرامنطقه ای بوده و پرچم این سازمان غیر انتفاعی دارای قداست بوده  که در جنگها و حوادث می توانند ضمن حضور پر رنگ خود با امدادرسانی خود در همه جای جهان یاری رسان آسیب دیدگان و نیازمندان باشند.

وی با بیان اینکه در کشور های منطقه که هم اکنون بوی خون و تعفن می دهد کشورهایی که با لباس اسلام به برادر کشی روی آورده اند از فعالیت اهالی هلال احمر در امدادرسانی به نیازمندان جلوگیری می کنند، اظهار داشت: آموزشهای امداد و نجات باید در جامعه نهادینه شود به طوری که نسبت به ارائه این آموزشها در مدارس باید اقدام کرد تا شعار هر خانواده یک امدادگر تحقق یابد که در این صورت می توان از ایجاد آسیبهای بیشتر در مواقع بحران جلوگیری کرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:جمعیت جوان جامعه باید خود به عنوان یک آموزشیار و امدادرسان باشند تا فعالیتهای امداد و نجات در کشور از پایه عملیاتی شود که لازمه محقق شدن این مهم افزایش تجهیزات موردنیاز در امر امدادرسانی و نجات است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه تجهیز جمعیت هلال احمر به عنوان سازمانی مردم نهاد بر عهده حاکمیت است، گفت: اهالی خانه ملت طی دو سال گذشته اقدامهای ارزشمندی را در بهبود عملکرد هلال احمر انجام داده اند.

عاشوری با تاکید بر اینکه سال گذشته بودجه هنگفتی برای خرید بالگرد به جمعیت هلال احمر اختصاص یافت، افزود: متاسفانه این مهم طی سال گذشته تحقق نیافت و این در حالیست که هزینه خرید بالگرد در سال جاری نیز تامین شده تا گامهای هلال احمریها در امدادرسانی به هموطنان استوارتر و بلندتر برداشته شود.

وی وجود دو بالگرد در گیلان بحران خیز را ضرورتی انکارناپذیر دانست، اظهار داشت: متاسفانه به علت نبود آشیانه مورد نیاز در فرودگاه سردار جنگل رشت، استان همجوار قزوین نیز از این سهمیه گیلان زمین به مدت ۱۵ روز در ماه بهره مند می شود وتنها نیمی از ماه در گیلان زمین آسیب دیدگان از آن برخوردار می شوند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعداد آمبولانسهای جمعیت هلال احمر گیلان به ویژه در پایگاه های جاده ای نیز باید از مقدار فعلی بیشتر شود، ادامه داد: ایجاد پایگاههای بیشتر در جاده های استان ضرورت دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان هم در ادامه این همایش با گرامیداشت هفته هلال احمر  گفت : دیدار و توجه مسئولان با دست اندر کاران این سازمان مردم نهاد سبب ارتقای انگیزه و ایجاد شور و نشاط در آنها برای ارائه خدمات بهتر می شود .

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی افزود: نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ضمن فعالیت های انسان دوستانه در زمینه تقویت  بستر فرهنگی و دینی جوانان و کارکنان برای حضور موثر در بحرانها فعالیت می کند چرا که در زمان حوادث مسئله مهم انتخاب میان خانواده و افراد آسیب دیده مطرح بوده که مهم است.

گفتنی است که در ادامه این همایش از تمامی فرمانداران به عنوان روسای عملیاتی به هنگام بروز بحرانها و حوادث که در کنار هلال احمریها نقش افرینی می کردند، با اهدای لوح سپاس قدردانی شد ودر پایان نیز حاضران از  نمایشگاهی که امکانات و تجهیزات امدادی هلال احمر را به نمایش گذاشته شده بود بازدید کردند

Share