صنایع کوچک در فرایند توسعه اقتصادی ،جایگاه کلیدی دارند

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان بیان داشت: امروزصنایع کوچک در فرایند توسعه اقتصادی جایگاه ویژه و کلیدی دارد و توسعه صنعتی هر منطقه در گرو بکار گیری سرمایه انسانی وفیزیکی آن منطقه و مناطق همجوار آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم شهرستانهای تالش،رضوان شهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی گفت : صنایع کوچک در تولید اغلب کالاها به انتخاب اول مبدل شده است.
۱۳۹۴نماینده مردم تالش ،رضوانشهر وماسال در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان طی بازدیدی از شهرک صنعتی تالش به بحث و گفتگو در خصوص اهمیت و جایگاه اقتصادی این شهرک در شهرستان پرداختند که محمود شکری در خصوص اهمیت صنایع کوچک و متوسط بیان داشت : با توجه به اهداف کلی توسعه اعم از فقرزدایی، ایجاد رفاه عمومی، عدالت اجتماعی، تعادل‌های منطقه‌ای و استقلال اقتصادی ، لازم است سیاست‌هایی اتخاذ گردد که دستیابی به این اهداف را میسر سازد که در واقع صنایع کوچک با توانمندی‌های خود می‌توانند با از میان برداشتن مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع ناعادلانه درآمد، نقش مهمی را ایفا کند.
شکری در بیان نقش و اهمیت صنایع کوچک گفت : در حالت کلی مهمترین نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط را می‌توان در توسعه صنعتی و اقتصادی، کمک به توزیع عادلانه درآمد، اشتغال‌زایی، تسریع توسعه صنعتی در نقش اقمار صنایع بزرگ و ایجاد ارزش افزوده خلاصه کرد.
وی در ادامه افزود : مواردی همچون تشویق فرهنگ سرمایه گذاری، تسریع در زمان بهره‌برداری و توجه به هزینه فرصت سرمایه، ارزش تولید بیشتر با سرمایه‌گذاری کمتر و صرفه‌جویی در استفاده از ارزهای خارجی از دیگر تاثیرات صنایع کوچک بر اقتصاد می باشد.
نماینده مردم شهرستانهای تالش ، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در خصوص مزیت های صنایع بزرگ و کوچک گفت : هر چند صنایع بزرگ به جهت داشتن مزیت های ناشی از اثر مقیاس انبوه، اثر دامنه تولید، اثر تجربه و اثر سازماندهی، هنوز هم مورد توجه هستند ، اما مزیت های صنایع کوچک و متوسط به علت وجود اثر حمل ونقل، اثر اندازه بازار، اثر تنظیم، مؤثر بودن انتخاب و اثر کنترل، این صنایع را در تولید اغلب کالاها به انتخاب اول مبدل ساخته است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ضمن تشکر از حضور نماینده محترم مردم شهرستان های تالش ، رضوان شهر و ماسال و بازدید ایشان از شهرک صنعتی تالش بیان داشت: امروزصنایع کوچک در فرایند توسعه اقتصادی جایگاه ویژه و کلیدی دارد و توسعه صنعتی هر منطقه در گرو بکار گیری سرمایه انسانی وفیزیکی آن منطقه و مناطق همجوار آن است.
طهمورث لاهوتی اشکوری در ادامه افزود : توسعه اشتغال پایدار و کار آفرینی با هدف پیشرفت جامعه ، افزایش توان تخصصی فنی ، کمک به توسعه بازارهای داخلی برای رشد صادرات ، افزایش تولید ناخالص ملی درحوزه صنایع کوچک از نتایج استقرار و تمرکز واحدهای صنعتی در شهرکهای صنعتی می باشد.
وی در پایان بیان داشت : شهرک صنعتی تالش با ۴۵ واحدصنعتی در حال بهره برداری و ۵۶۶نفر نیروی ثابت که در فصل برداشت کیوی به ۱۲۰۰ نفرنیزمی رسد فعالیت می نماید.
لازم به ذکر می باشد،شرکت های تولیدی مستقر دراین شهرک در زمینه صادرات کالا به کشورهای همسایه و آسیای میانه نیز فعال می باشند.

Share