صحنه های خارجی در رشت اکران شد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین شب مستند این منطقه از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و آتلیه کبود بندرانزلی در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت برگزار شد. در دومین برنامه از مجموعه شبهای مستند منطقه آزاد انزلی فیلم […]

SahabeMostanad1 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دومین شب مستند این منطقه از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و آتلیه کبود بندرانزلی در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.
در دومین برنامه از مجموعه شبهای مستند منطقه آزاد انزلی فیلم «صحنه های خارجی» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی «علیرضا رسولی نژاد» در مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت به نمایش گذاشته شد.
بعد از اکران ویژه این فیلم که با حضور صاحب این اثر هنری علیرضا رسولی نژاد و مشارکت جمعی از سینماگران، منتقدین و علاقمندان به این هنر در استان گیلان صورت پذیرفت، نشست تخصصی این فیلم نیز پیرامون مبحث « فیلم- جستار » با حضور منتقدین و مترجمین سینما مشتمل بر نوید پورمحمدرضا، ادهم صفرزاده، فرزام امین صالحی و علی عامری برگزار شد که مورد توجه علاقمندان این عرصه قرار گرفت.
آشنایی علاقمندان و فعالین حوزهای سینمای مستند و نمایش استان با مفاهیم پایه هنری، فرآهم نمودن امکان آموزش و نقد فیلم از سوی مطرح ترین اساتید و مستند سازان داخلی و خارجی، گسترش ارتباطات بدنه هنری استان با این سازمان و حمایت از فیلم سازان و فعالین عرصه سینمای مستند از طریق برگزاری چنین برنامه هایی، از جمله مهمترین دلایل برپایی شبهای مستند از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی می باشد.
گفتنی است پیش از این نخستین شب مستند منطقه آزاد انزلی در قالب «کلاس آموزشی سه روزه استاد محمد رضا اصلانی مستند ساز برجسته کشور» و «سه روز نمایش فیلم بانوی مستند سازی کشور افغانستان» در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی برگزار شده بود.

Share