مرور روزنامه های صبح گیلان:

شوراهایی که فقط استیضاح می کنند!/ سوءمدیریت عامل اصلی تخریب جنگل‌ ها

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا واقعیت این است که استیضاح شهرداران در گیلان به یک اپیدمی در میان شوراهای این استان تبدیل شده و در بسیاری از شوراها با کوچکترین بهانه ای اقدام به استیضاح شهرداران و برکناری آنان می کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور مهمترین اخبار روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

 

شوراهایی که فقط استیضاح می کنند!
خزر در سرمقاله خود نوشت:رئیس شورای اسلامی استان گیلان از استیضاح ۱۰ درصد شهرداران این استان خبر داده و این را هم گفته که استیضاح یک درصد از شهرداران هم زیاد است.
واقعیت این است که استیضاح شهرداران در گیلان به یک اپیدمی در میان شوراهای این استان تبدیل شده و در بسیاری از شوراها با کوچکترین بهانه ای اقدام به استیضاح شهرداران و برکناری آنان می کنند. وضعیتی که خسارات سنگینی به شهرهای استان زده و عملا هزینه توسعه این مناطق را بسیار بالا برده و آن را با تاخیرهای طولانی روبرو می سازد.
تغییر پی درپی در مدیریت شهری از جمله عمده ترین دلایل توسعه نیافتگی شهرهای گیلان است. مسئله که بشدت در مرکز استان مشهود بوده و عملا در یک سوم از عمر شوراها، رشت بدون شهردار بوده است! مسئله ای که البته با واکنش منفی افکار عمومی این شهر مواجه شده و سطح رضایتمندی شورای شهر را در میان مردم بشدت کاهش داده است.
Pag1pdf2
سوءمدیریت عامل اصلی تخریب جنگل‌ ها

گیلان امروز نوشت:سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از سوء مدیریت شدید در خصوص حفاظت از مراتع و جنگل‌ها، تصریح کرد: در رابطه با حفظ جنگل‌ها نه تنها کار مثبت و فرهنگ سازی از سوی متولیان صورت نگرفته بلکه مابقی مراتع براثر بی‌توجهی نیز از بین رفته و تخریب شده است.

ایرج عبدی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خانه ملت،با ابراز تاسف از عملکرد سازمان‌های منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین وزارت جهادکشاورزی در رابطه با حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در کشور، گفت: متاسفانه این سازمان‌ها هیچ گونه برنامه ریزی برای حفاظت از جنگل‌ها انجام نداده‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ‌ ادامه داد: این سازمان‌ها فقط با ارائه قوانین فرضی به مردم می‌خواستند جلوی تخریب مراتع را بگیرند در حالیکه وقتی هیچ گونه برنامه ریزی در رابطه با اجرای این قوانین وجود نداشته باشد پس هرگز به مرحله اجرا نخواهند رسید لذا لازم است که این سازمان‌ها با تقویت فاکتورهای افزایش رشد مراتع، جلوی تخریب جنگل‌ها را بگیرند.

وی حفظ پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌ها را در گرو توسعه دامداری صنعتی خواند و اعلام کرد: بهتر است برای حفظ مراتع با برنامه‌ریزی منسجم دامداری صنعتی را جایگزین دامداری سنتی کنیم و با متخلفان و دامداران فاقد مجوز برخورد قانونی شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ممنوعیت صادرات دام را یکی از فاکتورهای نابودی مراتع عنوان و بیان کرد: متاسفانه منع صادرات دام به انباشت دام در مراتع منجر شده که تاثیر نامطلوبی در نابودی محیط زیست و پوشش گیاهی داشته است لذا دولت باید در این باره اقداماتی بیندیشد.

وی با ابراز تاسف از افزایش تخریب جنگل‌ها و مراتع، تاکید کرد: متاسفانه متولیان هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای حفاظت از محیط زیست نکرده‌اند یعنی نه کسانی که از مراتع محافظت می‌کنند تشویق شده‌اند و نه خود به حفظ مراتع توجه داشته‌اند.

عبدی ‌ با انتقاد از برداشت و بهره‌برداری نادرست از جنگل‌ها، گفت: بهره برداری درست باعث تخریب جنگل نمی‌ شود بلکه نبود مدیریت و برداشت‌های نادرست است که باعث ضربه زدن به جنگل می‌شود لذا لازم است که در این خصوص فرهنگ سازی شود امیدواریم روزی برسد که برای مدیریت و حفاظت از جنگل‌ها یک تصمیم گیری اساسی صورت گیرد.
img_55479dfd02db3

۹۲۱۵۱ gol-ntitled  mo15 sjtitled

Share