در نامه ای به ریاست سازمان دامپزشکی کشور

شرکت های ممیزی بهداشتی دامپزشکی سکوت خود را شکستند+متن نامه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،جمعی از مدیران و کارمندان شاغل در بخش خصوصی و شرکت های ممیزی بهداشتی دامپزشکی نسبت به سیاستهای اتخاذ شده در سالهای اخیر و سال جاری سازمان دامپزشکی کشور پس از سالها تحمل ، سکوت خود را شکستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،جمعی از مدیران و کارمندان شاغل در بخش خصوصی و شرکت های ممیزی بهداشتی دامپزشکی نسبت به سیاستهای اتخاذ شده در سالهای اخیر و سال جاری سازمان دامپزشکی کشور  پس از سالها تحمل ، سکوت خود را شکسته و نامه اعتراضی خود را پس از پیگیری های متمادی و عدم پاسخگویی شفاف و عدم حصول نتیجه به رسانه ها منتشر کردند .
رشت پرس نوشت:در ادامه متن نامه اعتراضی قربانیان دامپزشکی در سالهای اخیر به حضور تقدیم میگردد .

indexجناب آقای دکتر خلج – ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور

با صلوات بر محمد و آل محمد و آرزوی سلامت و سربلندی تمام زحمت کشان عرصه بهداشت و ایمنی مواد غذایی و موفقیت روز افزون جنابعالی و همکاران محترمتان به استحضار می رسانیم چند سالی است که جامعه دامپزشکی کشور دچار بحران و التهاب ها و هجمه هایی از سوی سازمان های مختلف بوده است و امید آن می رفت که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و فعالیت و اشراف جنابعالی حوزه  تخصصی دامپزشکی گره از مشکلات و سیاست های منسوخ سازمان دامپزشکی باز می شد؛ چنانچه بلا تکلیفی فعالان بخش دامپزشکی به اتمام می رسید و تصمیماتی بر پایه عقلانیت چراغ راهنمای  تمام زحمتکشان قرار می گرفت متاسفانه این وضعیت نه آن که بهبود پیدا نکرد و بی انگیزگی و بی اعتباری در جامعه دامپزشکی متوقف نشد بلکه انقراض دامپزشکی خصوصی در دستور کار قرار گرفته است و تنها فعالیت سازمان دامپزشکی متکی به ارایه آمار و ارقام و آن هم با تکیه بر توان بخش دولتی و پایمان نمودن زحمات بخش خصوصی بوده است.

هر روز از گوشه و کنار ایران اسلامی اخباری مبنی بر بی مهری ناتمام مدیران کل استانها در برخورد با فعالان بخش خصوصی به گوش می رسد و هیچ سازمانی نقش حمایتی برای این خانواده بزرگ و قشر زحمتکش و سربازان گمنام عرصه ایمنی و بهداشت مواد غذایی را بر عهده نمی گیرد.

سازمانی که هیچ وظیفه ایی برای سازماندهی نیروهای آموزش دیده خود ندارد چگونه می تواند در راستای سیاست های کلان کشوری گام بردارد. سازمانی که از رسیدگی به جامعه خود بازمانده است چگونه می تواند شعار سلامت غذایی را به عنوان پرچم سازمانی افراشته نگه دارد.

عملکرد منفعل سازمان دامپزشکی در طی چند سال اخیر موجب خروج بخش عمده ایی از سرمایه های اجتماعی از فعالیت های دامپزشکی گشته است و حال اینکه مدیران جنابعالی با کمال افتخار آن را به عنوان برگ زرین عملکرد خود بیان می کنند

سازمان دامپزشکی کشور امروزه در مقام پاسخگویی بسیاری از اقدامات خود قرار گرفته است که تا چه اندازه قابل استناد است یا خیر مطمئنا شفاف سازی خواهد شد. بهتر بود به جای تعریف و تمجید یک طرفه و آنهم از مدیران خود کمی با شاغلین و کارمندان بخش خصوصی دامپزشکی هم کلام می شدید تا شاید با شرایط بحرانی جامعه دامپزشکی و ناملایمتی های حاصل شده بر آنان از طرف مدیران استانی واقف می گردیدید نه اینکه جهت انتقال یک مشکل و آنهم مرتبط با سلامت و ایمنی مواد غذایی ماه ها و حتی سالها به انتظار دیدار جنابعالی بنشینیم و در نهایت با کمال بی احترامی و خارج از تشریفات اداری بازگردیم .

جناب آقای دکتر خلج وضعیت موجود که بواسطه سیاستهای دامپزشکی کشور امروز در استان ها شکل گرفته است نه تنها موجب به خطر افتادن سلامت جامعه ، بلکه موجب غیر فعال شدن صدها نفر از فرزندان جامعه دامپزشکی گشته است و جنابعالی تنها نظاره گر این قتل عام خانوادگی هستید.

شرکتهای ممیزی  بهداشتی دامپزشکی از سال ۱۳۸۷ با دستور هیات وزیران و ریاست وقت سازمان و طبق اهداف سازمانی شکل گرفته است و جامعه کثیری از فارغ التحصیلان با ایجاد زیر ساخت های فنی و انسانی  موفق به تامین و اشتغال در این مراکز شده اند.

حال چه شده است که به یکباره و علیرغم تمام دستورات موثق وزارتخانه متبوع،  کمرهمت به بیکاری فعالان و جوانان دامپزشک بسته اید. چگونه است که از سال ۱۳۸۷ تاکنون هیچگونه  افزایش تعرفه بابت ارایه خدمات به این واحدهای دامپزشکی تعلق نگرفته است و آیا جنابعالی با دستمزد سال ۱۳۸۷ مشغول به فعالیت هستید؟ چگونه است که از سال ۱۳۹۱ تاکنون هیچگونه تمدید پروانه فعالیت برای واحد های ممیزی دامپزشکی استانها صورت نگرفته است؟  و جنابعالی به عنوان متولی شرکت های ممیزی هیچ واکنشی به این موضوع نداشته اید . چگونه است که توان برخورد با مدیران استانی خود جهت عدم اجرای صحیح دستورات سازمانی را ندارید و یا اینکه خود به عنوان مدیر راهبردی اقدام می نمایید ؟

چگونه تمامی مکاتبات مبثوت وزارت خانه ای و استانی و شرکت های ممیزی را مسکوت گذاشته اید تا دیگر نهاد ها به مدیران استانی سازمان دامپزشکی ، به واحد های متبوع سازمان دامپزشکی حمله و هجوم آورند و یک به یک با شان و منزلت مدیران و پرسنل خدوم شرکت های ممیزی و سابقه و حقوق و سنوات آنان بی توجهی و حقوق حقه آنان را پایمال نمایند .

آیا تاکنون به واکنش های بخش خصوصی در فعالیت های سازمانی خود توجه کرده اید که همگان به عنوان مخالفان جدی عملکرد سازمان دامپزشکی گام بر می دارند و اظهار نظر می نمایند. آیا از وضعیت منفعل و سرگردان و بلاتکلیف شرکت های دامپزشکی مطلع هستید و آیا راه حلی ارایه داده اید و یا اینکه منتظر اقدامات دیگری هستید.

از جنابعالی انتظار می رود به منظور حمایت و تعیین تکلیف نهایی شرکت های ممیزی  بهداشتی تحت پوشش سازمان که هر روز شاهد بد اخلاقی های جدیدی از سوی سازمان دامپزشکی کشور می باشند که این امر به استانها نیز تسری پیدا کرده است وارد میدان شوید و این جمعیت مورد هجوم را سازماندهی کنید .

 کمتر نهاد و ارگانی اعم از وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی و … امروز از وضعیت اسفبار شرکت های ممیزی دامپزشکی کشوربی اطلاع است ولی جنابعالی همچنان با طمانینه و غیرشفاف اقدام به حذف فعالان عرصه دامپزشکی بخش خصوصی و ایجاد انزوای شغلی می نمایید که مطمئنا به صلاح نخواهد بود .

اقدامات مدیران استانی بر پیکره آسیب دیده دامپزشکی قابل تامل است و حال آنکه ناخدای این کشتی به گل نشسته جنابعالی هستید. از جنابعالی انتظار می رود حال که شرکت های ممیزی دامپزشکی بر دوش سازمان دامپزشکی و همکاران بخش دولتی سنگینی می کند و این امر بارها و بارها تلویحا به زبان آورده شده است، حداقل با هدایت و به رسمیت شناختن این واحدهای حقوقی به سازمان نظام دامپزشکی کشور بخشی از مشکلات این خانواده بزرگ را مرتفع سازید و یا اینکه با قاطعیت و شفافیت اعلام نمایید توقیف شرکت های ممیزی بهداشتی دامپزشکی کشور را خواستارید و از بی تفاوتی و بی توجهی و … بپرهیزید.

انتظار می رود در سال مزین به نام دولت و ملت ، همدلی و همزبانی جنابعالی و مدیران عالی استانها شاهد شکوفایی استعدادهای دامپزشکی در بخش خصوصی باشیم.

امیدوارم نقطه عطف و سرنوشت ساز ریاست سازمان دامپزشکی کشوربرای جنابعالی ، با شکست بخش خصوصی و حذف شرکت های حقوقی ممیزی دامپزشکی مستقر دراستانها و بیکاری و تبعات ناشی از آن ممهور نگردد .

شایان ذکر است مستندات مکاتبات و پیگیری های چندین ساله و مستمر موضوع مطروحه در اختیار پایگاه اطلاع رسانی رشت پرس قرار دارد که در صورت نیاز منتشر خواهد شد.

Share