ندیمی :دولت داعیه اصلاحات ندارد

زمان آن رسیده تا دولت ببیند کدام یک از نیروهای آن ناموفق‌ بوده اند و دلیل آن چه بوده!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ندیمی گفت: زمان آن رسیده تا دولت ببیند کدام یک از نیروهای آن ناموفق‌تر بوده و دلیل این عدم موفقیت چقدر به افراد و چقدر به شرایط کلی کشور بستگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابوذر ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت انجام تغییرات در دولت تاکید کرد و گفت: ویژگی اصلی دولت روحانی این است که تمرکز بر مسایل ایدئولوژیک نداشته و رسالت خود را استفاده از تجربیات گذشته برای بهبود امور اجرایی کشور قرار داده است.

nadimi_9261 (2)وی افزود: این دولت داعیه اصلاحات یا… ندارد و از ابتدای کار عنوان کرده که با مشی اعتدالی در جهت تحقق اهداف کشور حرکت می‌کند لذا اگر اکنون بعد از به نیمه رسیدن دوران خود دست به بازنگری و انجام تغییرات نزد محل تامل خواهد بود.

این نماینده مجلس ادامه داد: زمان آن رسیده تا دولت ببیند کدام یک از نیروهای آن ناموفق‌تر بوده و دلیل این عدم موفقیت چقدر به افراد و چقدر به شرایط کلی کشور بستگی دارد. باید دید که چه کسانی با دولت همسو‌تر بوده‌اند و آنان که همسو نبوده در کدام یک از سطوح استانی، وزارتخانه ایی و… قابلیت کار دارند یا ندارند.

ندیمی در پاسخ به این پرسش که کدام بخش‌های دولت بیش از دیگران نیاز به بازنگری دارند، گفت: مسایل کشور را می‌توان در سه حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی تقسیم بندی کرد. دولت یازدهم تا کنون در بخش‌های سیاسی – درون مرزی و برون مرزی – از قابلیت‌های خود را ثابت کرده است.

وی افزود: در حوزه مسایل اجتماعی و فرهنگی تا حدودی جای تامل است اما در بخش‌های اقتصادی باید با دقت بیشتری قضاوت کرد زیرا بسیاری از مشکلات کنونی به خاطر شرایط فعلی و مشکلاتی مثل ادامه رکود است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه منظور از تغییر لزوما تغییر دادن وزرا نیست، گفت: در بخش‌هایی مثل صنعت مشکلات بسیاری داریم اما این به معنی عدم قابلیت و کارایی وزیر نیست زیرا از نظر کلی با مسایل و چالش‌های اقتصادی بیساری مواجه هستیم و‌لی شاید بتوان این مشکلات را بدون تغییر وزرا و تنها با هماهنگی‌های بیشتر مرتفع کرد.

روشن است که نمایندگان مجلس نیز همچون کار‌شناسان و فعالان سیاسی، اقتصادی از انجام تغییرات در بخش‌های مختلفی از کابینه استقبال کرده و امیدوارند که دولت یازدهم با یک ارزیابی دقیق از عملکرد نیروهای خود دست به بازنگری زده و مسیر تحقق مطلبات مردم را از سر گیرد.

/فرارو
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share