از گوشه و کنار سیاست در گیلان:

ریشه نامگذاری سیاهکل از زبان یک کارخانه‌دار/پروفسور سمیعی در وزارت‌ ورزش/قرارداد عجولانه ۹ میلیارد تومانی/«جایکا» در انزلی چه می‌کند؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
گوشه_2015-05-04_22-24-32در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.با ما همراه باشید.
پروفسور سمیعی در وزارت‌ ورزش!گیل نگاه از حضور پروفسور مجید سمیعی در وزارت ورزش و جوانان خبر داده و نوشته: پروفسور مجید سمیعی ، پزشک و جراح سرشناس مغز و اعصاب گیلانی و علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال پیش از ظهر امروز در وزارت ورزش و جوانان حاضر شدند اما علت حضور آنها در این وزارتخانه مشخص نیست و کسی از هدف آنها مبنی بر حضور در وزارت ورزش اطلاعی ندارد.آخرین تحرکات کاندیدای انتخابات در تالش

انتخابات در تالش همواره پر شور و نشاط بوده و خبرهای داغ انتخاباتی در این شهرستان همواره مخاطب دارد.مریا خبر تالش سومین شنیده های انتخاباتی این شهرستان را منتشر کرده و نوشته:پس از انکه کلیات طرح استانی شدن انتخابات  تصویب شد برخی از کاندیدا فعالیت خود را کمی ضعیف تر نموده و نیم نگاهی به مجلس  و طرح مذکور دارند.

۱.سهراب امیدی:وی موفق شده جلساتی در اقصی نقاط تالش من جمله شاندرمن برپا نماید امیدی که یک هفته ای بود فعالیتش ضعیف شده بود اخیرا توانست زودتر از سایرین جلساتی را برگزار نماید تا نشان دهد خبر استانی شدن در وی تاثیری نداشته است

۲. حسین نیرومند :هرچه انتقادات و شایعات پیرامون وی زیاد میشود میتوان فهمید که خوب کار کرده است و در حال رشد است از وی اخیرا عکس های منتشر گردیده که ما را یاد هفته اخر انتخابات و تبلیغات مجاز می اندازد  حضور وی در جلسات و مکان های عمومی با جمعیت زیاد از نکات بارز وی می باشد

۳. احسن الله رادمهر:وی معتقد است هنوز زمان زیادی باقی مانده است و ایراد داشته خیلی با برنامه تر از دوره پیش حضور خواهد یافت و گویا ۲۵ اردیبهشت در منطقه حضور خواهد یافت.

۴.منصور یوسفی :دکتر یوسفی با نیم نگاهی به استانی شدن و رایزنی با احزاب به فعالیت خود ادامه می دهد و پسرش نیز با حضور در جلسات متعدد به دنبال هم اندیشی با هم نسلان خود و جوانان است یوسفی به اخلاق و رعایت قانون انتخاباتی بسیار معتقد است

۵. عزیز پورعزیزی:او نیز از کاندیدای فعال در هفته های گذشته است او که آهسته و پیوسته به فعالیت خود ادامه می دهد نه چنان اوج میگیرد نه چنان فروکش میکند بلکه با توازن خاصی فعالیت خود را ادامه می دهد.

شکستگی سه ساله لوله آب یک روستا در رودبار
زیتون خبر از شکستگی سه ساله لوله آب روستای شیرکوه خبر داده و نوشت: زمانی که ایرج موذن فرماندار اسبق رودبار برای بازدید از روند ویزیت رایگان بسیج جامعه پزشکی به شیرکوه آمد و شکستگی لوله آب جلوی مدرسه را دید و به رئیس آب و فاضلاب رودبار تذکر داد تا سریعا این شکستگی مرمت شود، از آن روز تا فروردین امسال ( ۲۱ فروردین ۹۱)سه سالی است که می گذرد.

امسال هم که به اتفاق دکتر کوچکی نژاد رئیس مجمع خیّرین سلامت به شیرکوه رفته بودیم باز این شکستگی در همان محدوده نمایان شد که وقتی از اهالی پرسیدم عده ای با خنده گفتند که خوب به یادت مانده اما آقایون مسئول هنوز برای مرمت این شکستگی اقدامی اصولی انجام نداده اند.
MG_8288
جاری شدن این آب برکوچه پس کوچه های روستا نیز باعث آلودگی این محله شده است.

دکتر حسینی رئیس مرکز بهداشت هم که در این بازدید همراه مان بود، گفت: احتمال آلودگی آب را به خاطر شکستگی لوله بیشتر از حالت طبیعی است.

وی ادامه داد: ماهانه شکستگی ها از طریق مرکز بهداشت به فرمانداری گزارش می شود.

اما آنچه عیان است، انگار کسی دلش برای مردم این روستا نمی تپد؛ اهالی اش با صرف میلیون ها هزینه و خودیاری برای آبرسانی روستا اقدام می کنند در حالی که یک شکستگی سالها باید منتظر ترمیم باشد.

آقای رئیس فرصتی شد یه گذری به روستای شیرکوه بزن حالش خوب نیست.

سرود ملی را بجای گوش دادن نجوا کنیم

روزنوشت های ایرج(ابوذر ندیمی)هواداران خاص خودش را دارد.ندیمی در روزنوشت دوشنبه خود نوشته است:
سرود ملّى ؛هنوز عادت نکرده ایم تا اذان و سرود ملى را به جاى گوش کردن،بانجوا و همراهى خویش مدیریت نمائیم در دو شهرستان، وقتى در شوراى ادارى یا دیگر مجامع به همراهى صوت و نوار مضبوط و منطوق دست مى یازیدیم، همراهمان زیاد نبودند ولى الحمدلله این پدیدار درحال توسعه و بسط مى باشد.

حقّ اعتراض!؟ اعلام اقاى رییس جمهوردر نشست تجلیل ازمعلّمان در به رسمیت شناختن حق اعتراض، نکته بارزى بود
بنده  با حضور در اوّلین راهپیمایى کارگرى رشت ، با خود مى اندیشیدم که :این فرصت قانونى ( بامجوزهاى وزارت کشورى) درکنار رویکرد انتخابات ، اینده کشوررامدیریت خواهد کرد.تاحرف ها زده شود وب ه جاى تخلیه برون مرزى ، یا واگوهاى بى پاسخ ، این کارکرد رامى توان نشانه بلوغ مردمسالارى به شمار اورد.باید همان گونه که در باب سایت ها، جلسات مردمى اشاره و اصرار شد.با حرف زدن مردم اوّلاً فرصت شکوفایى ثانیاً امواج سخن و ندا و اعتراض و ثالثاً تشکیل احزاب و جوامع پدید مى آید.

تندیسی که شش ماه پس از ترمیم باز هم به ترمیم نیاز دارد!
۲۰۱۵۰۴۳۰_۱۹۳۱۵۵از درگذشت دکتر امین چمساز «پزشک خیر خمامی» کمتر از یکسال سپری شده و با وجود آنکه پیکر وی با حضور چندهزار نفر از مردم بخش خمام به خاک سپرده شد، یاد و خاطر وی همچنان در بین عموم مردم زنده است و از او به نیکی یاد می‌شود.
خمام نیوز در ادامه نوشته است:پیگیری ساخت تندیسی از دکتر چمساز از سال ۹۲ آغاز شد و علی‌رغم فراز و نشیب‌های مختلف در پروسه ساخت و جانمایی آن، سر انجام در سومین روز از درگذشت مرحوم چمساز «۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۳» در حضور خیل عظیمی از مردم بخش خمام و در میدانی مقابل منزل وی جانمایی شد.
چندی بعد و در اواخر مهرماه تندیس مذکور از سکوی تعبیه شده برداشته شد و سوالی که در ذهن دوستداران این پزشک مبنی بر علت برداشته شدن تندیس چمساز ایجاد شده بود با «ایجاد تغییرات و ترمیم تندیس» پاسخ داده شد ؛ و در نهایت پس از ۱ ماه و ۱۸ روز مجدداً تندیس دکتر چمساز ۱۶ آذر با تغییراتی جدید در مکان قبلی جانمایی گردید.
بر همگان مبرهن است که ساخت و جانمایی تندیسی از دکتر چمساز، نه فقط به پاسداشت خدمات این پزشک، بلکه در بر دارنده‌ی یک دنیا پیام به بیننده‌ی بومی و غیر بومی و همچنین آیندگان است و بی‌شک در وضعیتی که تندیس مذکور حدود ۶ ماه قبل تعمیر و ترمیم گردیده، در حال حاضر از وضعیت ظاهری نامطلوبی برخوردار است، که خود بر لزوم توجه بیشتر به مسئله‌ی نگهداری دلالت دارد!

«جایکا» در انزلی چه می کند؟

اکبر میغی رئیس اداره محیط زیست انزلی به گیلان فردا می گوید: خوشبختانه با صحبت­های مقام معظم رهبری و سفر رئیس جمهور محترم به گیلان و همچنین دغدغه خود مسئولین استانی باعث شد که به طور جد طرح احیای تالاب انزلی پیش رود. ما انتظار داریم تیرماه خبر خوشی برای مردم داشته باشیم. این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر این که مردم در کنار انتقاداتشان باید از این پروژه ملی حمایت کنند، بیان می کند: ما نباید از تیم جایکا انتظار معجزه داشته باشیم. الان ورود آن ها باعث شد که تجربیات خودشان هم زیاد شود چرا که وضعیت تالاب و راهکارهای آن مثل تالاب کوشیرو نیست برای همین آنها علاوه بر انتقال تجربه ، کسب تجربه هم کردند. شرایط این دو تالاب با هم متفاوت است و لزوما برنامه‌هایی که در آن تالاب انجام شده در انزلی اجرایی نیست.

مهندس میغی در برابر این انتقاد که تیم دوم جایکا وزن تخصصی لازم را نسبت به تیم اول ندارد چنین می گوید: این که دوستان می فرمایند آنها متخصص بودند ولی الان نیستند آیا مدارک آنها را چک و کنترل کردند. به جرأت می توانم بگویم در همه شش کمیته­ها کارشناس مرتبط داریم که در این زمینه دارند کار می کنند. تقریبا در تمام زیر کمیته ها حضور دارم و از نزدیک شاهد این هستم که حتی دو تن از کارشناسان اولیه جایکا در تیم دوم هم حضور دارند و همه دارای تخصص کافی هستند. این طور نیست که الان افراد حاضر بی تجربه تر هستند.

تأکید اکبر میغی در رابطه با عملکرد جایکا و نجات تالاب این است که ابتدا باید توجه ملی از احیای تالاب دور نشود. همچنان باید این حساسیت زیاد نسبت به تالاب حفظ شود. بر کسی پوشیده نیست که ساماندهی فاضلاب چه مشکلاتی از تالاب حل خواهد کرد. یعنی برای این­ها به متخصص خارجی احتیاج داریم که بخواهیم مشکلات را اندازه گیری کنیم؟ یکسری مشکلات مربوط به خودمان است.

قرارداد عجولانه ۹ میلیارد تومانی

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه در نطق پیش از دستور به خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس درون‌شهری توسط شهرداری رشت بدون اطلاع معاون حمل و نقل و رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری معترض بودم، تصریح کرد: قبل از تعطیلات عید نوروز شهرداری در اقدامی عجیب به صورت محرمانه و بدون کارشناسی ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری کرده است.

وی با اشاره به قیمت ۴۵۰ میلیون تومانی هر دستگاه اتوبوس خریداری شده از تبریز، اظهار داشت: از مبلغ ۹میلیارد تومان قرارداد خرید مبلغ ۱٫۸ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون ترافیک شورای رشت، افزود: این خرید شهرداری بدون نظر کارشناسان فنی و کمیسیون تخصصی شورای شهر و عجولانه بوده که پیگیری می‌شود.

واثق‌کارگرنیا خاطرنشان کرد: تمام مراحل کارشناسی و خرید اتوبوس‌ها به تحقیقات محلی و در کمتر از یک‌ماه صورت گرفته است که کمیسیون تخصصی با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

ریشه نامگذاری سیاهکل از زبان یک کارخانه دار

علیرضا روییدل مالک کارخانه گلایُل و عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی سیاهکل در جشن روز کارگر، با اشاره به تاریخچه سیاهکل اظهار داشت: با احترام به تمامی مردم ایران زمین؛ گیلکها تمدن سه هزار ساله دارند ولی ما سیاهکلی ها با تمدن هفت هزار ساله کهن و غنی از تیره دیلمیان و گالش ها هستیم.
وی با بیان اینکه اسم سیاهکل در ابتدا «سپاهکل» بوده و این شهرستان مقر سپاه دیلمیان بوده است، گفت: در آن زمان؛ اجداد وهابی اعراب امروزی درسیاهکل شکست میخورند و بخاطر اینکه اعراب حرف پ ندارن به اینجا سیاهکل گفته شد و حتی روستاهایی مانند روستای لشکریان محل تیمار اسبهای لشکریان دیلمی بوده ولی بعضی از آقایان به اشتباه و بر اثر یک تعریف تاریخی اسم سیاهکل را متشکل از دو کلمه «سی» و «کل» به معنی کو ه و دشت می دانند .

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share