استاد مطهری پیرو پاک امام خمینی (ره) و مشعل روشن در روزهای دانشگاهی بود

روایت حداد عادل از آخرین دیدارش با استاد/شهید مطهری فکر کردن را آموخته بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مطهری علم و دانش و ایمان را برای ایجاد تحول مثبت در جامعه می‌خواست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مطهری علم و دانش و ایمان را برای ایجاد تحول مثبت در جامعه می‌خواست.۲۰۱۵۰۵۰۶۱۸۰۰۵۱_IMG_1484

غلامعلی حداد‌عادل عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری در سالن اجتماعات بانک صادرات این شهر با ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان و مسئولان استان، هفته معلم را تبریک گفت.

وی با قدردانی از حضور مسئولان و معلمان که به احترام استاد شهید مطهری در جلسه مذکور حضور یافتند، اظهار کرد: از حضور در این جمع خرسندم و هنوز خاطره ۸ دی ماه سال ۹۲ در میدان شهدای ذهاب رشت در ذهن بنده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه این مجلس به احترام معلمان و یاد معلمان برگزار شده است، به اوصاف شهید مطهری اشاره کرد و گفت: بنده سال‌ها ارادتمند و بهره‌مند از محضر شهید مطهری بودم.

وی با بیان اینکه مطهری بنده خوب خدا بود، تصریح کرد: شهید مطهری اهل عبادت بود و نماز شب او ترک نمی‌شد و خداترس بود.

حدادعادل با اشاره به اینکه شهید مطهری انس دائمی با قرآن داشت، ادامه داد: هر شب قبل از خواب قرآن تلاوت می‌کرد و مراجعه مستمر به تفاسیر قرآن به ویژه تفسیر المیزان علامه طباطبایی داشت.

وی دین‌داری شهید مطهری به ائمه خدا را جلوه‌گر دانست و گفت: استاد مطهری عاشق خدا بود و در زمینه دانش، استاد عالم و فقیه و درس‌خوانده بود.

۲۰۱۵۰۵۰۶۱۷۵۲۴۰_IMG_1472مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شهید مطهری فعال و عمیق مطالعه می‌کرد، اظهار کرد: شهید مطهری عالم و معلم بود و فکر فلسفی قدرت معرفی بیان داشت و هنوز کلاس درس فلسفه دیگری که اندازه درس وی رونق داشته باشد، نیافته‌ام.

وی ایمان شهید مطهری را بر اثر تفکر عنوان کرد و گفت: شهید مطهری فکر کردن را آموخته بود و فیلسوف و به طور دائم در حال تفکر بود و متفکر بودن بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که معلم می‌تواند به دانش‌آموز خود اعطا کند.

حدادعادل صفت دیگر استاد مطهری را دائم‌ قلم دانست و خاطرنشان کرد: مطهری به عنوان روحانی برخاسته از حوزه قلمی داشت که دانشگاهیان آن را می‌پسندیدند و آثارش را می‌خریدند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری به عنوان نویسنده در کتاب دیده نمی‌شود، تصریح کرد: وی در ذهن خواننده قرار می‌گیرد و کتاب‌های مطهری سختی ندارد و مطهری علم و دانش و ایمان را برای ایجاد تحول مثبت در جامعه می‌خواست.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شهید مطهری بزرگ‌ترین اصلاح را برای جامعه می‌خواست، یادآور شد: استاد مطهری پیرو پاک امام خمینی (ره) و مشعل روشن در روزهای دانشگاهی بود.

وی گفت: یک هفته قبل از شهادت شهید مطهری در اردیبهشت ماه سال ۵۸ به همراه اعضای صدا و سیما در منزل وی بودیم و زمانی که به وی گفتند ممکن است به جان شما سوءقصد کنند خندید و گفت چه اشکالی دارد در عوض خبر درست می‌کنید و وی همواره آماده شهادت بود.

وی با تصریح بر اینکه شهید مطهری معلومات خود را مدیریت می‌کرد، افزود: در جمهوری اسلامی ایران روز شهادت وی به نام معلم نامگذاری شده که بسیار مناسب است.

۲۰۱۵۰۵۰۶۱۷۵۱۵۸_IMG_1470مشاور عالی مقام معظم رهبری شهادت را جوهر اخلاص نامید و اضافه کرد: روح معلمی اخلاص بوده و کار او عاشقانه و خدایی است و اگر معلم اخلاص نداشته باشد در کار خود موفق نمی‌شود.

وی افزود: دولت و مجلس باید به آموزش و پرورش اهمیت دهند و سرمایه‌گذاری در این نهاد را نباید هزینه دانست و اگر امروز در آموزش و پرورش یک‌میلیون تومان هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری است.

حدادعادل الگوگیری از افکار شهید مطهری برای تربیت نسل جوان را امری مهم برشمرد و اضافه کرد: نسل جوان باید بتواند انقلاب را حفظ کند.

وی ادامه داد: امروز نسل جوان جامعه با ما تفاوت دارد و قبل از انقلاب، امام، پیروزی انقلاب، حماسه‌ها و جنگ تحمیلی را ندیده و آنچه که دیده و شناخته‌ را می‌دانند و وظیفه ما است که به دانش‌آموزان بگوییم این ملت چرا قیام و انقلاب کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری انتقال مفاهیم دفاع مقدس و قیام مردمی به نسل جوان را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که به نسل جوان و نوجوان جامعه بگوییم شعار مرگ بر آمریکا حاصل تجربه گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید با منطق انقلاب آشنا شود، تصریح کرد: نسل جوان باید بداند که امروز ایران در مقابل کشورهای غربی در مذاکرات ایستاده است.

حدادعادل به کشتار مردمی بی‌دفاع یمن اشاره کرد و اظهار کرد: جرم مردم یمن چیست که این گونه کشته می‌شوند و آل‌سعود کودک‌کش آنها را به خاک و خون می‌کشد.

حدادعادل به مشکلات معلمان اشاره کرد و یادآور شد: کاری کنیم که معلمان با گام‌های مصمم بتوانند نسل حافظ انقلاب را تربیت کنند./فارس

Share