از گوشه کنار سیاست:اگر ملاحظه شهردار نبود اسم و مسئولیت شان را می‌گفتم

روایت آقای فرماندار از عکس جنجالی خود و نظرش نسبت به یک انتصاب/کل کارای انجام شده از ماست,یعنی طرحش واس ماس!/شعری که چهره ماندگار ادبیات پارسی برای رشت سرود/وقتی معاون وزیر ورزش در رشت سورپرایز می‌شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.
در این بسته خبری دیارمیرزا بخشی از مهم‌ترین اخباری که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

روایت آقای فرماندار از عکس جنجالی خود و نظرش نسبت به یک انتصاب
عصر سه شنبه نشست تعدادی از جوانان حامی دولت تدبیر و امید با گرایشهای مختلف با فرماندار رشت برگزار شد. مهدوی در ابتدای این نشست ضمن تبریک اعیاد رجبیه و انتصاب دکتر کیوان محمدی به سمت ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان از وی به عنوان عزیزی دانشمند و متفکر یاد کرد و تاکید نمود که باید از این فرصت استفاده کنیم و برای توسعه بیش از پیش توسعه استان امیدوار باشیم.

rasht-rohani-4-500x375به گزارش گیل خبر , فرماندار رشت با اشاره به عکسی که از وی در روز استقبال رییس جمهور در خیابان منتشر شد توضیح داد: من مدتی مدیر کل روستایی بودم؛ لذا در طول مسیر که به سمت ورزشگاه در حرکت بودم، دهیاران و افراد مختلف که به من لطف داشتند تقاضای عکس می کردند. در این بین چند جوان هم چنین تقاضایی را مطرح کردند و من هم به دلیل مشغله زیاد آن روز، بدون آنکه توجه کنم، قبول کردم. بد اخلاقی صورت گرفت. بی اخلاقی آنجا بود که که به من نگفتند از طرف رسانه و سایت خبری هستند و قرار است عکس را در آنجا استفاده کنند. حق من بود که بدانم. این در حالیست که سایت مذکور، به غیر خبر انتصاب بنده، خبر دیگری در ارتباط با من منتشر نکرده بود! حتی در مراسم پدران آسمانی که حضور یافته بودم و در عکسی که منتشر کرده بودند حضور داشتم، با فتوشاپ، تصویر من را حذف کرده بودند. اینها بی اخلاقی رسانه ایست.

وی پرسید: حالا چرا جواب ندادم؟ و پاسخ داد: زیرا آنان دنبال حاشیه سازی بودند تا حضور چشمگیر مردم، در استقبال از رییس جمهور را تحت الشعاع قرار دهند. تلاش کردیم موفق نشوند. در ارتباط با جناب استاندار هم حاشیه سازی کردند. لذا باید بگویم اعتقادی به تقابل در دولت وجود ندارد و در حاشیه ها ورود پیدا نمی کنیم.
مهدوی تاکید کرد: می خواهیم تلاش کنیم که اهداف دولت تدبیر و امید، محقق شود و تعامل، تفکر و گفتگو، اصل کار ما در فرهنگ تعادلی است. در همین راستا به کارگران که سالها نمی توانستند مجوز بگیرند، جواز راهپیمایی دادیم. مگر می شود به قشر کارگر که در همه جای انقلاب حضور داشته، در راهپیمایی ها حضور پیدا می کند و حامی نظام است، اعتماد نکرد؟ من اعتماد کردم و جواب خوبی هم گرفته شد. در هر حال تقاضای صنفی باید بیان شود و ما باید بنا بر وعده های دکتر روحانی، بستر شنیدن این حرفها را فراهم کنیم. این موفقیت دولت تدبیر و امید است. احزاب هم باید فعال شوند تا در عرصه سیاسی، شور و نشاط برقرار شود.

وی به تجمع معلمان در روز سفر رییس جمهور به استان گیلان اشاره کرد و گفت: برخورد خاصی با این قشر شریف صورت نگرفته و تنها از آنان خواسته شد به دلیل شرایط خاص آن روز، تجمع خود را داخل محوطه اداره کل آموزش و پرورش ادامه دهند. اما اگر معلمی در آن روز مورد هتک و ضرب و شتم قرار گرفته اعلام کند تا شخصا موضوع را پیگیری کنم.

مهدوی در پایان گفت: به صداقت در کار اعتقاد دارم. در دولت گذشته هم که مدیر بودم؛ رفتار صادقانه اداری را پیش گرفته بودم و انتقادات خودم را هم داشتم. با این حال قائل به حذف کسی نیستم مگر آنکه قصد شیطنت داشته باشد.

گفتنی است پیش از سخنان فرماندار رشت، جوانان حاضر در جلسه به بیان دیدگاههای خود و مشکلات شهرستان رشت پرداختند.

کل کارای انجام شده از ماست,یعنی طرحش واس ماس !

رضا جمشیدی چناری عضو شورای شهر رشت در گفتگو با رشت پرس ادعای جالبی را مطرح کرده که ممکن است با واکنش مقامات عالی استان و سایر اعضای شورای شهر مواجه شود.جمشیدی در خصوص مهمترین اقدامات خود در شورای اسلامی شهر رشت طی دوره دوساله اخیر می گوید:

بنده در سال اول چند کار اساسی را کلید زدم که اکنون در بودجه ۹۴ شهرداری رشت نمود پیدا کرده است. مطالعات ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود و مطالعات ساماندهی لندفیل سراوان و طراحی تصفیه خانه شیرابه سراوان و همچنین عملیات طراحی و اجرای طرح ساماندهی رواناب سطحی شهر رشت از جمله این طرح ها می‌باشند. علاوه بر این در راستای تحقق شعار شفاف سازی عملکرد شورا برنامه تلویزیونی کنکاش را با صدا و سیما کلید زدیم که بعدها به دلایلی متوقف گردید.

البته کسی منکر مطالعات گروه وابسته به دانشگاه گیلان که شخص جناب جمشیدی نیز در آن نقش داشته نیست اما اینکه ایشان طرح ساماندهی رودخانه ها و شیرابه ها و پروژه رواناب های سطحی را تنها به نام خود کلید بزند و عملکرد سایر اعضای شورای شهر ,شهرداری رشت و مهم تر از همه استانداری گیلان را نادیده بگیرد جای تعجب دارد.
هنوز یادمان نرفته که خلیلی شهردار سابق رشت در جلسه استیضاح خود گفته بود:«طی ۱۰ ماهی که بر سر کار بودم، ۱۰۴ لایحه از طرف شهرداری به شورا ارایه کردیم که ۱۲ لایحه رای موافق، ۸ لایحه رای مخالف و به ۸۲ لایحه نیز تاکنون پاسخی داده نشده و تنها یک لایحه آن هم مربوط به مباحث قرآنی از سوی شورای شهر رشت ارائه شده است»

اگر ملاحظه شهردار نبود اسم و مسئولیت شان را می گفتم
یکی از شهروندان لاهیجانی از رایزنی ۴ ماهه با شهرداری لاهیجان برای جمع آوری نخاله های ساختمانی خبر داده و گفته است:بعد از اینکه چندین ماه برای جمع آوری نخاله ها و خاک دیوار قدیمی فروریخته نامه نگاری کردم اما جوابی نگرفتم عکسی از آن نخاله ها در یکی از شبکه های اجتماعی برای سعید آگشته شهردار لاهیجان فرستادم و خوشبختانه پس از ۴ ماه با مساعدت شهردار این نارنجی پوش شهرداری زحمت جمع آوری نخاله ها و خاک دیوار قدیمی فروریخته را کشید.
این شهروند ادامه می دهد:البته ساختمان مخروبه هنوز تعیین تکلیف نشده و همچنان خطر ریزش بقیه آوارها هم هست.شهردار لاهیجان تنهاست،عوامل شهرداری به پیگیر ی ۴ ماهه بنده جوابی ندادند.اگر ملاحظه شهردار نبود اسم و مسئولیت شان را می گفتم.
۱۲titled

شعری که چهره ماندگار ادبیات پارسی برای رشت سرود

۸۱۱۰۲۴۳۰۷_۱۰۴۷۵۵-۸۸۲x498گیل نگاه نوشت: استاد میرجلال الدین کزازی که صبح امروز در همایش «نکوداشت زبان پارسی در دانشگاه آزاد رشت شرکت کرده بود، در زمان حضور در رشت این شعر را برای این شهر سرود.

گوشه ای از سروده استاد کزازی در مورد رشت :

… نیست گویی رشت اگر زیبا و نغز

  افتدت از بام رنگ و شرم، تشت

شهر مهر است و از آن مشق سپهر

خواند باید رشت را از مهر، یشت

وقتی معاون وزیر ورزش در رشت سورپرایز می‌شود

عصر امروز مدیران ورزش و جوانان گیلان نشست مشترکی با امیر رضا خادم معاون وزارت ورزش و جوانان داشتند.یکی از حواشی جالب این دیدار حضور خانم جمشیدی معلم دوران ابتدایی خادم در جلسه بود که موجبات شگفت زده شدن قهرمان سابق کشتی المپیک و جهان را فراهم آورد.
در نهایت خادم با اهدای یک دسته گل از معلم رشتی خود قدردانی کرد.

photo_2015-05-14_16-53-09

Share