نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر:

رشد شاخصهای مطالعه در استان نیازمند همدلی متولیان فرهنگی و مردم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهر بندر کیاشهر رسیدن به وضعیت مطلوب شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی و دستگاههای فعال در این حوزه بخصوص آموزش و پرورش عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از معلمان نمونه شهر بندر کیاشهر رسیدن به وضعیت مطلوب شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی و دستگاههای فعال در photo_2015-05-06_20-07-25این حوزه بخصوص آموزش و پرورش عنوان کرد.

محمد حسین قربانی در این مراسم که ظهر امروز سه شنبه با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، فرماندار، شهردار و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهر بندر کیاشهر برگزار شد، با اشاره به وضعیت شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان، پایین بودن سرانه فضای مطالعه در استان را نتیجه عدم توجه کافی مسئولین به مقوله ترویج فرهنگ مطالعه و عدم اطلاع کافی از ثمرات و نتایج نهادینه شدن کتابخوانی در جامعه عنوان کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه، استان گیلان را مستعد داشتن جایگاهی فراتر از امروز در بحث شاخصهای مطالعه دانست و گفت:بر اساس گزارشهای موجود در حال حاضر فضای مطالعه موجود به ازای هر صدنفر گیلانی۱متر مربع است که باید این میزان تا پایان افق چشم انداز به ۴متر مربع افزایش یابد.
وی همچنین در خصوص وضعیت سرانه کتاب نیز گفت: امروز به ازای هر۳ نفر گیلانی ۱جلد کتاب در کتابخانه های استان موجود است که این میزان باید تا پایان چشم انداز به میزان به ازای هر نفر به ۴جلد افزایش یابد.
قربانی رسیدن به وضعیت مطلوب شاخصهای سرانه مطالعه استان گیلان را نتیجه همدلی میان متولیان فرهنگی، مردم و دستگاههای فعال در این حوزه بخصوص آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: تلاشهای امروز همه معلمین دلسوز در حوزه فرهنگی باید عملا نتایج ملموسی برجای بگذارد که این همان نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه است.
نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه اقدامات انجام شده توسط نهاد کتابخانه های عمومی را حوزه گسترش زیرساختهای لازم در حوزه کتاب را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در تلاشیم با توسعه کتابخانه های عمومی در شهرستان آستانه اشرفیه گامهای عملی بیشتری در این حوزه برداریم. گفتنی است تجلیل از معلمان نمونه شهر بندر کیاشهر پایانبخش این مراسم بود.
photo_2015-05-06_20-08-09 photo_2015-05-06_20-07-54 photo_2015-05-06_20-07-39 photo_2015-05-06_20-07-31

Share