مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خبر داد:

رشت، رئیس کارگروه خانواده شهرداری کلانشهرها و مراکز استانهای کشور شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از انتخاب این شهر به عنوان رئیس کارگروه خانواده شهرداری کلانشهر و مراکز استان‎های کشور در بین ۱۸ استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از انتخاب این شهر به عنوان رئیس کارگروه خانواده شهرداری کلانشهر و مراکز استان‎های کشور در بین ۱۸ استان خبر داد.ghane_4469

علیرضا قانع، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت امروز(۵ اردیبهشت) در کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به برگزاری سی و یکمین اجلاس معاونان فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهرها و مراکز استان‌ها در شهر اهواز گفت: این نشست با هدف انتقال تجربیات سازمان‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری‌ها و ارائه طرح های موفق با حضور معاونان و مدیران عامل سازمان برگزار شد.

وی تشکیل ۶ کارگروه کشوری را از مباحث مهم این نشست عنوان و اظهارکرد: در این نشست تشکیل۶ کارگروه سلامت، ورزش، خانواده، فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و شهروندی مصوب شد که از بین ۱۸ استان عضو نشست، شهر رشت ریاست کارگروه خانواده را عهده دار شد.

قانع ادامه داد: ریاست کارگروه سلامت و شهروندی را به ترتیب اهواز و اصفهان برعهده گرفتند و مشهد مقدس، تبریز و زنجان ریاست کارگروه های فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی و ورزش را متقبل شدند.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت در این نشست دو طرح ارائه داد که مورد تصویب قرار گرفت، افزود: عنوان نشست بنا به پیشنهاد ما به اجلاس معاونین و مدیران عامل سازمان فرهنگی و ورزشی رشت تغییر یافت.

قانع تصریح کرد: همچنین بنا بر پیشنهاد رشت قرار شد تا بانک اطلاعاتی جامعی از مباحث ارائه شده در این سی و یک دوره اجلاس شامل تجربه‌ها، استراتژی، اهداف، برنامه‌های معاونت‌ها و سازمان‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور به صورت کتاب یا نرم افزار تهیه شود تا نظام نامه فرهنگی شهرداری‌ها در آن تدوین شود.

وی اضافه کرد: قسمتی از این کتاب به اولویت‌ها و عملکرد شاخص معاونت‌ها وسازمان‌های فرهنگی و ورزشی اختصاص می‌یابد تا به عنوان یک مرجع مورد استفاده قرار گیرد.

برگزاری جشن بزرگ میلاد امام علی(علیه السلام) در شهرداری رشت

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت در ادامه با اشاره به ولادت امیرالمومنین، حضرت علی(علیه السلام) و ایام البیض اذعان کرد: سال گذشته مصوبه کمک به مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف به ازای هر نفر۱۵ هزار تومان به تصویب رسید که متاسفانه به دلیل تاخیر در تصویب و گذشت ایام الابیض، امکان اجرایی شدن نداشت و امیدواریم امسال بتوانیم با تصویب این طرح مشارکتی هرچند ناچیز در برگزاری این سنت حسنه داشته باشیم.

وی از برگزاری جشن بزرگ میلاد امام علی(علیه السلام) در شهرداری رشت خبر داد و افزود: این مراسم با حضور مرشد شیرخدا و با بهره گیری از هنرمندان بومی استان در شب میلاد حضرت علی (علیه السلام) همراه با نورافشانی برگزار می‌شود.

قانع تصریح کرد: همچنین برپایی ۲ نمایشگاه سوغات، هدایا و غذاهای محلی و مسابقه آشپزی غذاهای بومی و محلی و تقدیر از معلمان برتر و پدران نمونه از دیگر برنامه‌های اجرایی جشن میلاد امام علی(علیه السلام)، روز پدر و هفته معلم است./شبستان

Share