خسته بند:باید عقب ماندگی‌های تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر را جبران کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجارتخانه‌ها و کاروانسراهایی متعلق به ایرانیان در آستراخان، گفت: علت ضعف ما امروز در این بخش عدم آشنایی تجار ما با یکدیگر است و باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه‌های دائمی توانمندی‌های اقتصادی کشورهای حاشیه خزر ایجاد شود.

khaste015-04-30_12-17-26حسن خسته‌بند  در جمع بازرگانان شرکت کننده در  پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی پنج کشور حاشیه دریای خزر با تاکید بر برنامه ریزی برای توسعه روابط تجاری بین کشورهای حاشیه دریای خزر، اظهار داشت: تجارت ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر قدمت چندین ساله دارد.

وی با تاکید بر اینکه اسنادی در موزه آستراخان وجود دارد که نشان می‌دهد ما بیش از چند هزار سال با کشورهای حاشیه دریای خزر تجارت داشته‌ایم، افزود: جنگ زنجبیل ائتلاف بین ایرانیان و روس که باعث شکست راهزنان شد اسنادآن در موزه موجود است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجارتخانه‌ها و کاروانسراهایی متعلق به ایرانیان در آستراخان، گفت: علت ضعف ما امروز در این بخش عدم آشنایی تجار ما با یکدیگر است و باید عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

خسته‌بند با اشاره به اینکه ایجاد نمایشگاه‌های دائمی بین کشورهای حاشیه دریای خزر و حضور مشاوران حقوقی در این نمایشگاه‌ها می‌تواند بسیار در توسعه روابط بین کشورها موثر باشد، تصریح کرد: ظرفیت‌های کشورها در تجارت باید تدوین و بین کشورهای مختلف توزیع شود تا تجار با آنها آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی منطقه ویژه‌ای برای تجارت چمدانی و پردازش کالا است، گفت: مطالعه قوانین تشویقی سرمایه گذاران در ایران توسط کشورهای همجوار توصیه می‌شود.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی و توسعه روابط باید سهم تجاری خود را در بین کشورهای حاشیه دریای خزر اقزایش دهیم و باید از ظرفیت‌ها استفاده شود.

خسته بند تصریح کرد: یکسان سازی استانداردهای کشورها از اموری است که باید در تجارت بین کشورها به آن توجه کرد و برای آن برنامه داشت./تسنیم

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share