از 29 اردیبهشت لغایت 1 خرداد

جشنواره قرآن و عترت در پردیس بنت الهدی صدر گیلان برگزار می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در بخش قرآن و عترت عصر امروز در پردیس بنت الهدی صدر برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشجو – معلمان دانشگاه فرهنگیان در بخش قرآن و عترت عصر امروز در پردیس بنت الهدی صدر برگزار شد.
IMG_2818
به گزارش خبرنگار دیارمیرزا ,خدیجه گلین مقدم رییس دانشگاه فرهنگیان استان گیلان و رییس ستاد اجرایی جشنواره قرآن و عترت در خصوص برگزاری این جشنواره کشوری در پردیس بنت الهدی صدر گیلان گفت: در زمان اندکی که برای برگزاری این جشنواره داشتیم سعی کردیم که هماهنگی های لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در حاشیه برگزاری این جشنواره ،نمایشگاه هایی از جمله نمایشگاه عفاف و حجاب، کتاب، صنایع دستی و سوغات برای معرفی استان گیلان به دانشجویان سایر استان برگزار می گردد.

گلین مقدم همچنین از دعوت مسئولین ارشد استان برای شرکت در اختتامیه این جشنواره در دهکده ساحلی خبر داد.

جزئیات بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان

سید کامران میرمعینی معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان و دبیر جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نیز در این نشست گفت: بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان از دو بخش قرآن و عترت و علمی و فرهنگی متشکل شده است.که بخش قرآن و عترت ویژه خواهران در گیلان و ویژه برادران در مازندارن برگزار می گردد.
وی همچنین از برگزاری بخش علمی و فرهنگی در تابستان امسال خبر داد.
میرمعینی با بیان اینکه بخش قرآن و عترت جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان دارای سه بخش مقدماتی، استانی و کشوری است اظهار داشت: ۱۵ هزار دانشجو در بخش مقدماتی شرکت کردند و از این تعداد ۴۲۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.IMG_2816

دبیر جشنواره فرهنگی دانشگاه فرهنگیان زمان برگزاری این جشنواره را از ۲۹ اردیبهشت لغایت ۱ خرداد اعلام کرد و عنوان کرد: این جشنواره شامل ۱۷ رشته شفاهی و ۶ رشته کتبی می باشد که از فردا شروع می گردد و نفرات برگزیده در آبان ماه سال جاری به مسابقات ملی قرآن و عترت شرکت می کنند.
معاون اداره کل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اهداف مهم این جشنواره را حاکم شدن فضای قرآنی دانشگاه ها، انس و الفت با قرآن، آشنایی با مضامین نوربخش قرآن کریم و اهل بیت، شناسایی استعدادهای دانشجویی و ارج گذاری نخبگان قرآنی، ایجاد نشاط و پویایی در دانشجویان دانست.
وی در پایان گفت: سال گذشته دانشگاه فرهنگیان در مسابقات ملی بی نظیر عمل کرده و ۱۱ رتبه کسب کرد که تعدادی از آن رتبه های اول بوده است.
لازم به ذکر است دانشگاه فرهنگیان داری ۹۷ پردیس در کل کشور است و ۶۰ هزار دانشجو دارد.

خبرنگار: صابر عاشری

Share