معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد عنوان کرد:

جذب ۵هزار عضو هیئت علمی جدید/جذب استادحق‌التدریس در شأن دانشگاه آزاد نیست

ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد از جذب پنج هزار عضو هیئت علمی این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: جذب استاد حق‌التدریس در شأن دانشگاه آزاد اسلامی نیست زیرا نمی‌تواند بین استاد و دانشجو ارتباط عمیق پژوهش‌محور برقرار کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فریدون رهنمای‌رودپشتی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگداشت مقام معلم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، گیلان را سرزمین گیل و دیلم و معرفت و دانش خواند.

IMG00321699وی به مقام والای استاد اشاره کرد و افزود: در تعریف چشم‌انداز دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی خواهیم داشت و دانشجویانی پرورش دهد که سازنده آینده و جامعه انسانی باشد.

معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد با بیان اینکه کسانی در این مسیر موفق‌تر هستند که نگاه عمیق‌تری نسبت به علم عالم داشته باشند، تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۶۱ با کمک امام راحل، هاشمی، جاسبی و میرزاده تاسیس و مدیریت شد.

وی به خدمات دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در گذشته فرزندان ما برای تحصیل به شهرهای دور می‌رفتند اما برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد به صورتی انجام شد که جذب دانشجو در هر استان از دانشجویان بومی همان استان باشد.

رهنمای‌رودپشتی جذب دانشجویان بومی را در جلوگیری از خروج سرمایه از استان تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: امروز در گیلان ۵۱ هزار نفر دانشجوی دانشگاه آزاد است که باید برای پیشرفت از عقلانیت مبتنی بر دانش استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون ۴.۵ درصد منابع بودجه‌ای کل دانشگاه آزاد متعلق به گیلان است و باید ظرفیت جذب دانشجو در این استان به بالای ۷۰ هزار نفر برسانیم و علم را وارد زندگی تمام مردم کنیم.

معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان بودجه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان متعلق به واحد رشت است.

وی یادآور شد: مسئولان با توجه به گردش اقتصادی که سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان دانشگاه آزاد در کشور ایجاد کرده آن را به عنوان موتور توسعه اقتصادی تلقی کنند.

رهنمای‌رودپشتی از جذب ۵ هزار عضو هیئت علمی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: جذب استاد حق‌التدریس در شأن دانشگاه آزاد اسلامی نیست زیرا استاد حق‌التدریس نمی‌تواند بین استاد و دانشجو ارتباط عمیق پژوهش‌محور برقرار کند.

وی در پایان با بیان اینکه اعتقاد داریم بین معلم دانشگاه و مخاطب شکاف عمیق وجود دارد و حرمت گذشته بین استاد و دانشجو نیست، بر ضرورت انضباط مالی تاکید کرد و متذکر شد: مدیریت هزینه باید بهره‌ور باشد.

/فارس

Share