شهرداری پاتوق سیاسی نیست

ثابت قدم:خط ویژه اتوبوس رشت و پروژه پیاده‌ راه‌سازی به زودی اجرایی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار رشت از راه‌اندازی نخستین خط ویژه اتوبوس این شهر خبر داد و گفت: پروژه خط ویژه اتوبوس بیست روز دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،شهردار رشت از راه‌اندازی نخستین خط ویژه اتوبوس این شهر خبر داد و گفت: پروژه خط ویژه اتوبوس بیست روز دیگر کلنگ‌زنی می‌شود.ثابتsabet_9653

سید محمدعلی ثابت‌قدم عصر امروز در جمع خبرگزاری‌های استان رویکرد شهرداری را خدمت‌رسانی به شهروندان دانست و اظهار کرد: به همین منظور از ظرفیت خبرگزاری‌ها بهره‌‌مند می‌شویم.

وی تغییر ساختار شهرداری رشت را امری مهم عنوان کرد و افزود: شهرداری پاتوق سیاسی نیست و ذات آن اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است و باید مرز آن به خوبی رعایت و ساختارها را به این سمت سوق دهیم.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه نباید از ابزار شهرداری برای تریبون خاص استفاده شود، در بحث تغییر نیروی انسانی در بدنه شهرداری این شهر گفت: اصلاح ساختاری از جمله دلایل تغییرات است که تا پایان خرداد امسال ادامه می‌یابد.

وی به اجرای پروژه‌های شهرداری رشت اشاره کرد و یادآور شد: خط ویژه اتوبوس رشت تا ۲۰ روز دیگر کلنگ‌زنی می‌شود و برای نخستین بار این پروژه در رشت اجرا می‌شود.

ثابت‌قدم ادامه پروژه پیاده‌ راه‌سازی رشت را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: این پروژه نیز همزمان با پروژه طرح ترافیک اجرایی می‌شود.

وی اجرای پیاده راه‌سازی را موجب امنیت سرمایه‌گذاران ذکر کرد و گفت: این پروژه از میدان سعدی و امام خمینی (ره) رشت آغاز می‌شود ضمن اینکه در تلاش هستیم تا طرح جامع رشت را به نتیجه برسانیم.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: اگر طرح جامع بدون قطار شهری مصوب شود باید حمل و نقل ویژه را راه‌اندازی کنیم و در این صورت مشکل بسیاری خواهیم داشت و شعاع دور زدن موجب کند شدن شبکه می‌شود.

وی ساماندهی رودخانه‌های زر جوب و گوهر رود را از دیگر پروژه‌ها بیان کرد و یادآور شد: مطالعات این رودخانه‌ها و سراوان به سرانجام نرسید و امسال آغاز می‌کنیم تا در دوره  زمانی مشخص پروژه‌ها را به پایان برسانیم.

ثابت‌قدم وجود شهر صنعتی رشت را آلاینده خواند و متذکر شد: در حوزه محیط زیست مشکل ساختاری وجود دارد و شهر صنعتی به دلیل لحاظ نشدن تصفیه‌خانه و ورود زباله‌های بیمارستانی به رودخانه‌ها موجب آلودگی محیط زیست شده که باید با اقدامات عملیاتی آنها را برطرف کنیم./فارس

Share