نماینده تهران در جمع خبرنگاران:تبرئه می‌شوم

توکلی:می خواهیم آزادی مردم را تامین کنیم و اجازه دهیم آنها اظهارنظر کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده اتهامات من از سوی دادستان بابت انتشار کامنت های مردم در این سایت و با اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به روسای سه قوه بوده، تاکید کرد: باید مسوولان را در معرض اظهارات مردم قرار دهیم تا خود را اصلاح کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا احمد توکلی روز یکشنبه پس از پایان دومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش در جمع خبرنگاران افزود: از همه اتهامات تبرئه می شوم، چون کاری نکرده ام.

وی ادامه داد: به عنوان نماینده مجلس به اظهارنظرهای مردم احترام می گذارم و اگر بخواهیم کشور را اداره کنیم باید حتما آزادی را قدر دانسته و آزادی مطبوعات را تقویت کنیم.

** مسوولان باید در معرض اظهارات مردم قرار بگیرند

۲۸۶۳۷۹۱-۴۳۲۹۷۴۰نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده اتهامات من از سوی دادستان بابت انتشار کامنت های مردم در این سایت و با اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به روسای سه قوه بوده، تاکید کرد: باید مسوولان را در معرض اظهارات مردم قرار دهیم تا خود را اصلاح کنند.

توکلی درباره جلسه دادگاه خود گفت: خدا را شکر می کنم که جلسه با حضور هیات منصفه و هیات قضایی برگزار شد و به نیمی از دفاعیات من توجه کردند.

وی ادامه داد: البته گفته های زیادی باقی مانده بود که در جلسه سوم خرداد آنها را مطرح خواهم کرد.

مدیرمسوول سایت الف درمورد رضایت گرفتن از صالحی امیری به عنوان شاکی گفت: آقای صالحی امیری برداشتی اشتباه از بندی از نامه من در مجلس شورای اسلامی داشتند که در آن نامه گفته ام نیمی از مبلغ را مرکز تحقیقات استراتژیک گرفته و ایشان تصور کرده اند که من گفته ام نیمی از قرارداد را او گرفته است.

وی ادامه داد: اگر به نامه من نگاه کنید، جمله به صراحت می گوید که مرکز تحقیقات برای تحقیق، نیمی از مبلغ قرارداد را خود گرفته و نیمی دیگر را به محقق می دهد.

توکلی در پاسخ به این سووال که چرا با وجود اطلاع داشتن از محتویات کامنت های مردم آنها را منتشر کردید، گفت: می خواهیم آزادی مردم را تامین کنیم و اجازه می دهیم آنها اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: البته همیشه اظهارنظرها درست و اطلاعات صحیح نیست، اما اگر اظهارنظر و آزادی مطبوعات نباشد، فسادها در لایه های پنهان باقی می ماند و چون دمل های چرکین سر باز می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درمورد دلایل انصراف مشایی، بقایی و جوانفکر از شکایتشان گفت: جوانفکر گفته که ما را به دادگاه عدل الهی واگذار می کند که در آن دادگاه مشکلی ندارم. آقایان مشایی و بقایی نیز به دلیل دیر رسیدگی به شکایتشان از گرفتن نتیجه ناامید شده و از شکایت خود منصرف شدند.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیرمسوول سایت الف با حضور اعضای هیات منصفه مطبوعات در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران بصورت علنی برگزار شد و ریاست آن را قاضی جلالی برعهده داشت.

احمد توکلی ۲۲ اردیبهشت ماه در نطق میان دستور خود درباره شکایات علیه خود گفته بود: بنده به دلیل انعکاس کامنت هایی که مردم در سایت « الف» در انتقاد از قوه قضاییه، رییس جمهور و دولت وقت و مجلس شورای اسلامی قرار دادند از سوی دادستان تهران به فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، نشر مطالب خلاف واقع، و اهانت به مقامات متهم شده ام و دادستان این کار را طبق مقررات قانونی انجام داده است. همچنین در کیفرخواست شکایت آقایان خرم آبادی، صالحی امیری، مشایی، مرتضوی، بقایی، رحیمی و جوانفکر پذیرفته شده که بنده طبق مقررات فقط از خود دفاع می کنم و فراتر از آن نمی روم، چراکه بیشتر از آن نه حقی دارم و نه وظیفه ای.
/ایرنا

Share