رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت:

تولیدات علمی دانشگاهها استان،آمار بسیار بالایی دارد ولی در عمل کاربردی ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه مشترک مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعضای شورای تات استان گیلان، با حضور مدیران ادارات تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان و رؤسای مراکز تحقیقاتی مرتبط با حوزه کشاورزی، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،جلسه مشترک مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اعضای شورای تات استان گیلان، با حضور مدیران ادارات تابعه وزارت جهاد کشاورزی در استان و رؤسای مراکز تحقیقاتی مرتبط با حوزه کشاورزی، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این نشست ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین قطب علمی در استان گیلان معرفی کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان گیلان افتخار دارد که بالغ بر ۳۰% دانشجویان این استان در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و بالغ بر ۲۰% اعضای هیأت علمی استادیار به بالا استان ، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در حال فعالیت می باشند.
وی، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را بازوان کمک رسان به مسئولین استان دانست و تصریح کرد: دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی باید بتوانند در کنار مسئولین استان در جهت رفع مشکلات و معضلات استانی گامهای مهمی را بردارند.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه ۱۱ درصد تولیدات علمی کل استان در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت است، تصریح کرد: تولیدات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان، آمار بسیار بالایی داشته ولی در عمل کاربردی ندارند. این دانشگاه در کنار دیگر مراکز آموزشی عالی استان قرار دارد و قیاس این دانشگاه با سایر دانشگاهها رسالت ما را در جهت تحقق آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی سنگین می کند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ارتباط دانشگاه با مراکز تحقیقاتی در استان را لازم و ملزوم هم دانست و تصریح کرد: تحقیقات دانشگاهی و پایان نامه ها با صرف هزینه های گزاف پژوهشی در دانشگاهها تولید شده و فقط در قالب CD و مجله در کتابخانه ها قرار می گیرد. اگر نیازسنجی استانی انجام شود، قادر خواهیم بود اولویت های پژوهشی در بخش های مختلف را با در دست داشتن متخصصین متناسب با کارها درقالب طرح های پژوهشی تعریف که با این کار هم نتیجه تحقیقات و پایان نامه ها به جای ماندن در کتابخانه ها بسمت دستگاههای تصمیم گیر و اجرایی هدایت شده و هم بودجه های پژوهشی در جهت رفع مشکلات استان هزینه شود.
این مقام مسئول، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد در جهت منافع استان و منویات و دغدغه های مقام معظم رهبری حرکت کرده و با درنظر گرفتن اهداف، در جهت رفع مشکلات استانی ، حرکت کند.
در ابتدای این جلسه علیرضا فرخ بخت فومنی، سرپرست معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ضمن تشکر از حضور مدیران و رؤسای مراکز تحقیقاتی حوزه کشاورزی استان گیلان ، ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت های این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: برای کیفی سازی آموزش، آزمایشگاههای تخصصی در این واحد دانشگاهی در حال راه اندازی است که در سطح استان بی نظیر بوده که می تواند در کنار دیگر مراکز تحقیقاتی سطح استان بصورت مکمل در صورت نیاز حوزه های مختلف، همکاری کند.
در پایان هر یک از مسئولین حاضر در جلسه، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

Share