جعفرزاده در اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر

توسعه دریا محور یک ضرورت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده با بیان اینکه عمده کلانشهرهای دنیا در حاشیه دریاها است، افزود: با این امر، یک استراتژی راهبردی در استان گیلان ترسیم شده که توسعه دریا محور است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز( ۹اردیبهشت) در پانزدهمین اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر با تاکید بر توسعه دریا محور، گفت: ما سیصد کیلومتر ساحل داریم و ۹۰ درصد حمل و نقل جهان دریایی است.

jafarzao_2015-04-30_12-21-21وی با بیان اینکه عمده کلانشهرهای دنیا در حاشیه دریاها است، افزود: با این امر، یک استراتژی راهبردی در استان گیلان ترسیم شده که توسعه دریا محور است.

جعفرزاده با برشمردن مزیت های استان گیلان به محصولات تولیدی این استان اشاره و بیان کرد: ظرفیت های استان گیلان بسیار است و در تولید چای، بادام زمینی، فندق، صید و صیادی رتبه اول و سه درصد تولیدات کشاورزی را در گیلان داریم.

وی ادامه داد: ۸۹۳ واحد صنعتی در حال ساخت و ۳۵ طرح بزرگ سرمایه گذاری داریم.

جعفرزاده تصریح کرد: همجواری با کشورهای حاشیه خزر و در محل تلاقی کریدور شمال جنوب و  مسیر شرق به غرب بودن از دیگر مزیت های گیلان است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با برگزاری این اجلاس دستاورهای بزرگی برای کشورهای حاشیه خزر ایجاد شود./شاهدشمال

Share